780 a silnik pasujący do nazwy modelu...

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: 780 a silnik pasujący do nazwy modelu...

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mareek »

Cześć! Generalnie tego typu tematy tu lub na fb zazwyczaj się kończą na etapie chciałbym. Kibicuję jednak każdemu kto ma chęć na taką zabawę.

Ad1. Jaki silnik jest najsensowniejszy?
Żaden z poza palety Volvo nie przysporzy rzeszy kupców, jeśli zdecydujesz się kiedyś spieniężyć projekt, tymbardziej że w PL to marka dla konserwatystów, z pojedynczymi wyjątkami. Wg mnie wybór trzeba uzgodnić z wykonawcą, jeśli nie będziesz nim Ty.
Czy jest na forum model z silnikiem v8 z A8? http://volvorwd.pl/viewtopic.php?t=34 wildstrawberry wstawił coś takiego do niebieskiego przedliftowego sedana, ale słuch o nim jakby zaginął pod koniec 2015. Takijedenkuba wstawia. U mnie jest silnik o generację starszy, z Audi S6 C4 o kodzie AEC. Czy polecam? Mam od 2010 takie Audi, stąd pomysł na swap do Volvo, siedzi to pod maską od końca 2013 i co roku przynajmniej kilkaset kilometrów zrobi. W 2018 chciałem sprzedać, ale potencjalni kupcy oczekiwali auta na gotowo. Jak zrobię na gotowo, to nie będę pewnie chciał sprzedać :)

Pomyśl o spalaniu, o kosztach obsługi: rozrząd, awaryjność, czy będziesz miał u kogo to serwisować. Osiągi w starym Volvo to raczej nice to have :) chyba, że nie masz rodziny, akwarium itd

Ad 2. co ze skrzynią?
W Stanach, w Szwecji dla popularnych silnikow są przećwiczone zestawy i gotowce pod silniki z japońców, BMW, MB. W Audi, kupując silnik spięty z automatem, a chcąc spasować z ręczną skrzynią biegów, czeka Cie dodatkowe ćwiczenie z kołem zamachowym, być może też będzie potrzebny nowy komputer. Skrzynia to też temat łapy, wał, most, szpera, przełożenie, sprzęgło, sterowanie sprzęgłem. Duży automat to duża waga i potrzeba więcej miejsca niż jest w seryjnym tunelu.

Ad 3. Wiązka i pierdolnik elektryczny
U mnie autor modyfikacji zrobił porządnie, wpiął się w instalację, zegary. To podstawa byś mógł bezobsługowo się cieszyć jazdą.

Ad 4. O czym zapomniałem?
Chłodnica, wiatraki, wydech, układ paliwowy, płyny, sterowanie sprzęgłem, zdrowa baza, hamulce?, a jak hamulce to i felgi, to i nowe dobre opony, zawieszenie, przeróbka wału napędowego... i na koniec papierologia
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
Awatar użytkownika
kredka44ta
Posty: 46
Rejestracja: 21 września 2017, 18:19
Lokalizacja: Chorzów

Re: 780 a silnik pasujący do nazwy modelu...

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kredka44ta »

Co do V8 - gdybyś był zainteresowany, to leży u nas V8 z audi A8 i skrzynia M90. Z tego, co pamiętam (bo trochę wody upłynęło), to było wstępnie dopasowane i sklejone. Miało wpaść do Rekorda, ale przy przymiarkach silnika okazało się, że za dużo trzeba było ciąć i zmieniać przy już mocno zmodyfikowanym aucie.
W sumie miało być sprzedane, ale po wielkim rozczarowaniu mój chłop chyba nie ma chęci tego zestawu po raz kolejny targać i fotografować.
Nie wiem, nie znam się, ale leży i czeka na kogoś, kto się tym zaopiekuje, więc puszczam informację w świat.
2 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 780 a silnik pasujący do nazwy modelu...

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Cześć! Nie było mnie tu trochę, tzn. zbierałem się do odpowiedzi - mam ciężki tydzień, nagrywanie wykładów + pisanie wniosku grantowego (wiecie, że muszę napisać wypracowanie pt. jak będę zabezpieczał dane i dlaczego? A potem płacz, że nauk-owce nie piszą wniosków grantowych) + przygotowania do sezonu letniego w stajni. Oraz kupno V8, ale z autem - będę (nie)szczęśliwym posiadaczem Discovery I 3.5 w manualu ze zgnitą budą i zdrową ramą. W sumie, mam silnik do 780 :mrgreen: Joking only. Ale! Po kolei Wam poodpisuję.

Przede wszystkim - dziękuję Wam za odzew!
sinuspi pisze:W necie znajdziesz info o PRW bi turbo. Silniki stosowane do motorsportu. Mówi samo za siebie.
V945turbo pisze:Projekt PRV turbo w PL widziałem jakieś .... 10-12lat temu. Jak V8 to z BMW najtańszy, najwięcej gratów etc
Kojarzę temat "lepsze osiągi w PRV na TB" - i o ile pamiętam, właściciel auta z uturbionym PRV otwarcie przyznał, że to koszt około 10 000, ale dolarów. Mój cel jest trochę inny :) Myślałem właśnie nad "niemiecką wielką trójką" ze względu na to, że ktoś to już przerabiał i CHYBA są jakiekolwiek gotowe elementy.
kemizo pisze:To ja zaproponuje 1uz.
Czy czasem w necie nie przewija się taka 960, znaczy w tym poza polskim? Silnik zacny, pasowałoby do chłodnicy od Denso, ale mnie chyba ciągnie ku Teutonic Terror...
Mareek pisze:Cześć! Generalnie tego typu tematy tu lub na fb zazwyczaj się kończą na etapie chciałbym. Kibicuję jednak każdemu kto ma chęć na taką zabawę.
Stąd też początek mojego posta. Nie mogę obiecać, że to zrealizuję. Zrealizować chcę - a czy się uda, to wypadkowa kilku(nastu) rzeczy. Choćby takiej instytucji jak KIS, czy tego, co zrobi NCN, czy też strategii rozwoju firmy Edyty. Dziękuję Ci za podsumowanie wszystkiego!

Ad.1. --> Nie planuję auta sprzedawać, chyba, że mnie przyciśnie. Nie uważam, żeby na autach dało się łatwo zarabiać (chyba, że barnfindy Syrena/Poldolot kupione za flaszkę i sprzedane dzień później za 10 000 handlarzowi myślącemu o GK), gdyby mnie przycisnęło, to wóz trafiłby raczej na marktplaats.nl, a nie olx.pl. Z Audi-owymi silnikami mam sporo do czynienia, cały czas mamy A8 w rodzinie i A2. APR/ACK to bezawaryjna, paliwożerna krowa - słyszałem, że AEC, jak zresztą i wszystkie starsze silniki V8, od PT i ABH włącznie, są pancerne i przyjemne. Spalanie? PRV żre 14l etyliny 98. Krówsko, czyli Grand Cherokee żre pod 20l gazu. 780 z V8 i gazem może i podobnie zeżre... ale i tak stoimy na poziomie 40% pieniądzów, co je łyka Yaruzel, a ja nim często jeżdżę na co dzień. Te koszty przeżyję :) Rozrządy i nierządy też nie są robione codziennie, a zresztą - to będzie małe miki w porównmaniu z B204 FT

(swoją drogą - zauważyliście już, że ja mam TYLKO porąbane pomysły, jeśli chodzi o samochody?)

Ad.2 --> Więc co się tyczy astrologii, oraz powiedzmy ciał astr... tfu, skrzyni biegów, to obstawiam, że manual jest jedynym sensownym wyjściem. Skoro APR i PRV nie urywają siedzenia w wersji automatycznej, to i 780 tak będzie miało. A kwestia walki ze sterowaniem może być zbyt trudna, by mieć sens (pamiętam, jak rozwiązany jest brak niektórych informacji z komputera silnika dla skrzyni w ostatnich Audi generacji B3/C3 i nie chcę tego odtwarzać tutaj).

Ad. 3 --> Zrozumiano. Przyszło mi do głowy przełożyć całą wiązkę wraz z zegarami, tylko konkretne budziki pochować w dorobionej obudowie. Nie wiem, jak 780, ale w 960 demontaż wiązki jest do zrobienia w dzień roboczy i mogę to zrobić sam. W zeszłym tygodniu zresztą tak zrobiłem w dawcy...

Ad. 4 --> Liczę, że szerokość komory silnika jest na tyle duża, żeby pomieścić wszystkie nietypowe elementy; PRV jest cholernie "kostropate" i rozłożyste, a do tego motoru przecież wóz jest dostosowany. Chłodnica widzę, że ma nieznacznie większą powierzchnię czołową - 0.29 vs 0.32 m^2, co rokuje, że znajdzie się pasujący, gotowy model. Hamulce - fakt, o tym nie pomyślałem. Skoro dobrze pasują felgi z D2, to może to byłby dobry kierunek, przynajmniej jeśli chodzi o rozmiary.
A z oponami to mnie Pan obrażasz, ja mam niemalże tatuaże na półdupkach "Nokian" i "Dunlop" :(
kredka44ta pisze:Co do V8 - gdybyś był zainteresowany, to leży u nas V8 z audi A8 i skrzynia M90.
Mów mnie więcej, Dobra Osobniczko Z Oznaczeniem Typu Samochodu, Który Kiedyś Miałem W Nicku :)
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
kredka44ta
Posty: 46
Rejestracja: 21 września 2017, 18:19
Lokalizacja: Chorzów

Re: 780 a silnik pasujący do nazwy modelu...

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kredka44ta »

bnw pisze: Mów mnie więcej, Dobra Osobniczko Z Oznaczeniem Typu Samochodu, Który Kiedyś Miałem W Nicku :)
Nie wiem czy mogę, bo
a - na bieżąco byłam 3 lata temu, a ja nie pamiętam co dokładnie działo się 3 godziny wstecz i pewnie nakłamię strasznie, powiedziałam wszystko co pamiętam :lol:
b - wczoraj padło hasło, że może by tak zbudować coś z tym silnikiem centralnie :geek:

Więc po prostu jak będziesz mocniej zainteresowany tematem to chyba nie zostaje nic innego jak wziąć w ruch telefon i wypróbować 5G :mrgreen:
1 x
ijon
Posty: 62
Rejestracja: 24 stycznia 2019, 22:08

Re: 780 a silnik pasujący do nazwy modelu...

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ijon »

Jakiś czas temu na facebookach pojawiło się niedrogie 780 z TIC-o. Trochę mi to zgrzyta w zębach, bo jednak ta "8" w nazwie to powinna mieć 8 garów, a na dodatek to nadwozie jest takie kozackie, że... serio diesel?! Tak więc wydaje mi się, że myślimy podobnie, chociaż zakładam, że ty masz dużo większą szansę na realizację, zatem życzę powodzenia ;)
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 780 a silnik pasujący do nazwy modelu...

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Na ten moment szansa mała, Holender milczy jak grób. Przeklęty COVID...

A co do silnika, to cóż, Ameryka się zakochała w dyzlu, to dostali, co chcieli...
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
ODPOWIEDZ