B230F - najsensowniejsza opcja lekkiego podniesienia mocy

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Awatar użytkownika
BASSRIDE
Posty: 300
Rejestracja: 27 grudnia 2021, 18:10

B230F - najsensowniejsza opcja lekkiego podniesienia mocy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BASSRIDE »

Szczerze mówiąc długo się zbierałem do napisania tego postu. Obawiałem się opierdolu ze już bylo, ze wałkowane tyle razy itp.
Jak wiecie moja 240 to daily car. Używam jej z radością, choć czasem musimy od siebie odpocząć. Wsiadam wtedy do współczesnego auta, wyłączam radio i cieszę się dojmującą ciszą ;)
Pozostałe auta w rodzinnym garażu mają odpowiednio 3 i 5 razy więcej mocy i tak sobie pomyślałem, ze chętnie bym coś podłubał w 240 żeby delikatnie i w miarę możliwości tanio choć trochę podnieść moc.
Im więcej czytam tym większy mam mętlik w głowie. Sam już nie wiem co będzie najlepszą opcją w moim przypadku: czyli w miarę szybko i tanio bez oczekiwanych super mocy.
Rozpatruję w sumie trzy opcje:
1. Inny wałek (vx?) plus regulowane kółko
2. Soft turbo (230f chyba więcej jak pół bara nie przyjmie z tego co czytałem)
3. Swap np na 230fk
Bardzo Was proszę o radę,
Wojtek
0 x
Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: B230F - najsensowniejsza opcja lekkiego podniesienia mocy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mareek »

Fota tego 5x więcej mocy albo blokuję temat :)
Z góry dzięki :mrgreen:
1 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
Awatar użytkownika
BASSRIDE
Posty: 300
Rejestracja: 27 grudnia 2021, 18:10

Re: B230F - najsensowniejsza opcja lekkiego podniesienia mocy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BASSRIDE »

S63
Załączniki
856E9DCE-7D0E-441D-8555-CF0201F60044.jpeg
856E9DCE-7D0E-441D-8555-CF0201F60044.jpeg (113.81 KiB) Przejrzano 1073 razy
FE37F49D-AFFF-4FFA-9A29-68404C65869C.jpeg
FE37F49D-AFFF-4FFA-9A29-68404C65869C.jpeg (112.65 KiB) Przejrzano 1073 razy
3 x
Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: B230F - najsensowniejsza opcja lekkiego podniesienia mocy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mareek »

No to pozamiatane. Może opcja 4 lub 5?
4. mały swap na M113
5. jeszcze mniejszy swap na R6 od MB
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
Awatar użytkownika
BASSRIDE
Posty: 300
Rejestracja: 27 grudnia 2021, 18:10

Re: B230F - najsensowniejsza opcja lekkiego podniesienia mocy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BASSRIDE »

Mareek pisze:No to pozamiatane. Może opcja 4 lub 5?
4. mały swap na M113
5. jeszcze mniejszy swap na R6 od MB
Marku ja na prawdę szukam opcji głównie ekonomicznej.
Jestem cierpliwy, mogę nawet pół roku gromadzić graty do budowy…. Tylko muszę się na coś zdecydować.. mam nadzjeję z Waszą pomocą
1 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: B230F - najsensowniejsza opcja lekkiego podniesienia mocy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Co z tego że będzie mocniejsze jak w ogóle się nie prowadzi. Trzeba by zawieszenie poprawić i hamulce. Później będziesz jeździł odrobinę dynamiczniej i zastanawiał się czy przeżyjesz.
Te auta nie są jakimiś zawalidrogami.
Chyba lepiej pogodzić się z tym że to auta do cruisingu a nie ścigania się.
2 x
Awatar użytkownika
BASSRIDE
Posty: 300
Rejestracja: 27 grudnia 2021, 18:10

Re: B230F - najsensowniejsza opcja lekkiego podniesienia mocy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BASSRIDE »

endriugto pisze:Co z tego że będzie mocniejsze jak w ogóle się nie prowadzi. Trzeba by zawieszenie poprawić i hamulce. Później będziesz jeździł odrobinę dynamiczniej i zastanawiał się czy przeżyjesz.
Te auta nie są jakimiś zawalidrogami.
Chyba lepiej pogodzić się z tym że to auta do cruisingu a nie ścigania się.
Endriu, ale przecież są wersje z turbo i jakoś śmiagają, są bilseteiny B6 lub B8, podwójne stabilizatory, dedykowane zawiasy itp itp...

poza tym nie muszę mieć 200+, wystarczą okolice 150 - byłbym szczęsliwy
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: B230F - najsensowniejsza opcja lekkiego podniesienia mocy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

BASSRIDE pisze:
endriugto pisze:Co z tego że będzie mocniejsze jak w ogóle się nie prowadzi. Trzeba by zawieszenie poprawić i hamulce. Później będziesz jeździł odrobinę dynamiczniej i zastanawiał się czy przeżyjesz.
Te auta nie są jakimiś zawalidrogami.
Chyba lepiej pogodzić się z tym że to auta do cruisingu a nie ścigania się.
Endriu, ale przecież są wersje z turbo i jakoś śmiagają, są bilseteiny B6 lub B8, podwójne stabilizatory, dedykowane zawiasy itp itp...

poza tym nie muszę mieć 200+, wystarczą okolice 150 - byłbym szczęsliwy
I właśnie o tym piszę.
Podmocnisz silnik, należało by zmienić amory, gumy, stabilizatory, może hamulce... I zaczyna się niekończąca opowieść a auto traci swój charakter.
1 x
re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: B230F - najsensowniejsza opcja lekkiego podniesienia mocy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: re5pect »

A skąd jesteś?

Jak coś to mam wałek V (albo VX3), regulowane kółko do małych poprawek (urwany gwint), cały turbokit (kolektor/turbo itp), a do tego 2 stare słupki b230ft - myślę że mogę pomóc, bo się odgracam.

Nigdy nie uturbiałem b230f, ale ze spraw mechanicznych jedyną komplikacją wydaje się być dorobienie spływu turbo (do ogarnięcia w misce olejowej). Nie wiem jak elektronika itp.
1 x
Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: B230F - najsensowniejsza opcja lekkiego podniesienia mocy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mareek »

Rozumiem podejście. W takim razie opcja 3, jeżeli buda jest zdrowa.
1 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
ODPOWIEDZ