Volvo b230fk leją wtryski

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1033
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Volvo b230fk leją wtryski

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

Sino pisze:Wymiana czujnika położenia wału nic nie dała..
Sprawdzałem impuls na kostkach wtryskiwaczy i na obu jest stały plus nawet przy kręceniu rozrusznikiem..

..


wtryskiwacze maja staly"+" a sa sterowane "-" .

Rozumiem, ze cisnieni paliwa jest 3 bar, migadelko nie pokazuje bledow?
Przewody masowe, bezpieczniki sprawdzone .
A ten ECU 561 , przy ktorym wtryski laly to teraz tez susza?
Przepraszam za trywialne pytania , ale czasami w ferworze walki latwo cos przeoczyc :roll:

sambo
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Sino
Posty: 20
Rejestracja: 19 maja 2015, 10:48
Lokalizacja: Szczytno

Re: Volvo b230fk leją wtryski

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sino »

sambo pisze:wtryskiwacze maja staly"+" a sa sterowane "-" .

wiem o tym ale w moim przypadku na jednym kablu jest "+" jak i na drugim.

sambo pisze:Rozumiem, ze cisnieni paliwa jest 3 bar, migadelko nie pokazuje bledow?

Ciśnienie jest, migadełko przy jednym kliknięciu pokazuje kod 1-1-1 czyli nie widzi błędów z tego co czytałem. Po trzykrotnym wciśnięciu robi test wtrysków, które pracują (dziwne) tak samo jak i przepustnica.

Sino pisze:Przewody masowe, bezpieczniki sprawdzone .

Przewody sprawdzał mechanik więc nie gwarantuje ;) bezpieczniki sprawdzałem ja wszystkie dobre

Sino pisze:A ten ECU 561 , przy ktorym wtryski laly to teraz tez susza?

cały czas leją i nie robią testu po trzykrotnym wciśnięciu testu
0 x
Awatar użytkownika
Sino
Posty: 20
Rejestracja: 19 maja 2015, 10:48
Lokalizacja: Szczytno

Re: Volvo b230fk leją wtryski

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sino »

Powoli przekonuję się, że to chyba wszytko wina komputera :( Ale chciałbym to potwierdzić..

Stąd moje pytanie.. Czy jest ktoś z okolic Szczytna (max 150 km) bądź z Gdańska, kto pomógłby mi w sprawdzeniu mojego komputer 984 ? ( Chodzi mi o włożenie go do czyjegoś auta i sprawdzenie czy samochód odpali chyba, że jest inny sposób na sprawdzenie tego?)

Krzem pisze:Ja mam kompa sprawnego

Krzem jeżeli okaże się, że jest uszkodzony jestem zainteresowany kupnem
0 x
Awatar użytkownika
Sino
Posty: 20
Rejestracja: 19 maja 2015, 10:48
Lokalizacja: Szczytno

Re: Volvo b230fk leją wtryski

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sino »

Nie mogąc spać.. mając w głowie " co tu jeszcze jest nie tak? co mogłem przeoczyć? " zabrałem się za przeglądanie internetów w poszukiwaniu czegoś na temat uszkodzeń komputera i jego ewentualnej naprawy. Wreszcie znalazłem coś przy czym mogę stwierdzić " ooo to może być to!" :)

Cytuje:
" 0 280 000 984 - immobilizer "

Wszyscy na internetach piszą, że to najlepsze ECU ale jakoś o immobilizerze już nikt nie wspomina ;) Znalazłem już gości co się tym zajmują. Jutro znaczy dzisiaj będę do nich dzwonił i jeżeli się dogadamy to pędzę do Kętrzyna może zrobią mi na miejscu xD
0 x
Awatar użytkownika
Sino
Posty: 20
Rejestracja: 19 maja 2015, 10:48
Lokalizacja: Szczytno

Re: Volvo b230fk leją wtryski

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sino »

Trochę czasu to zajęło ale... odpalił :D
Wszytko to była jednak wina komputera. Pech chciał, że miałem 3 i każdy na swój sposób niedziałający.

Forumowicz Krzem odsprzedał mi swój komputer (563). wielkie DZIĘKI za to :)

Lecz cały czas pojawiają się nowe problemy.. ( coś mu ten przeszczep nie chce się przyjąć ;) )
A mianowicie samochód cały czas ma zbyt wysokie obroty. Sprawdzałem szczelność układu i wszystko jest niby ok. Po odpięciu silniczka krokowego zero reakcji, samochód nie gaśnie. Po odpięciu przepływomierza obroty wracają do normy lecz już go podmieniałem i nic to nie dało. Po dłuższym postoju przy odpaleniu po jakichś 10 sek. samochód przygasa i dusi się podczas dodawania gazu ale po chwili wraca już wszystko do normy (obroty cały czas wysokie).

Podczas przejażdżek z wyższymi prędkościami po silniku słychać że nie pracuje tak jak powinien.. Jakby zbyt twardo (Podczas rozmowy telefonicznej ojciec zadał mi nawet pytanie "a co Ty w jakimś kombajnie jedziesz?" xD).
Za duża dawka paliwa? Możliwe, że to wina wtrysków od 850? które podają zbyt dużą dawkę?

Coś go boli lecz ja z moją podstawową wiedzą chyba mu nie pomogę, a w okolicy nie mam nawet dobrego mechanika..

I okazało się w praniu, że mam walniętą turbinę :( ale jutro możliwe, że wpadnie druga td04hl-13g.. tylko już widziałem inną zasadę montowania tej turbiny..
0 x
Awatar użytkownika
Krzem
Posty: 48
Rejestracja: 03 października 2014, 12:35

Re: Volvo b230fk leją wtryski

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Krzem »

Ciesze się że mózg z mojego łośka działa gdzie indziej :)
0 x
re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: Volvo b230fk leją wtryski

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: re5pect »

Sino pisze: Cytuje:
" 0 280 000 984 - immobilizer "

Wszyscy na internetach piszą, że to najlepsze ECU ale jakoś o immobilizerze już nikt nie wspomina ;) Znalazłem już gości co się tym zajmują. Jutro znaczy dzisiaj będę do nich dzwonił i jeżeli się dogadamy to pędzę do Kętrzyna może zrobią mi na miejscu xD
Odkopuję, bo temat został tu poruszony ;)

Pytanie 1:

Komp 0 280 000 984 ma immobilizer. Z tego co wyczytałem, immo znajduje się w EEPROM'ie. Czy po zmianie kości na tuningowe (powiedzmy stage 2) ten komp będzie działał w innym samochodzie bez immobilizera?

Moim zdaniem tak, ale wole podpytać, może ktoś to przerabiał. Jedyne info jakie znalazłem to:

"984 ECU – the last series of LH2.4.4 ECU's produced for B230FT applications, which some consider to be the best.

You’ll need to swap out the EPROM (TLAO, etc.) as it is an immobilized ECU and will only prime the fuel pumps (one time only) with the stock EPROM and WILL NOT run or start the car."

Pytanie 2:
Czy zmiana kompa na 984 w starej 940/7secie nie zepsuje funkcjonowania mrugadełka pod maską? ;)

[EDIT - chyba sobie sam odpowiedziałem. Zmiana kości usuwa IMMO. Z mrugadłem także nie powinno być problemów. Będę testował za jakiś czas ;)
1 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo b230fk leją wtryski

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Daj znać jak przetestujesz to ECU z 2,3 bo być może ja też będę musiał taki SWAP zrobić gdyż u mnie siedzial fabrycznie B200FT a teraz blok jest z B230FT a reszta podzespołów została fabryczna....
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
volvnietybombel
Posty: 379
Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
Lokalizacja: Lublin

Re: Volvo b230fk leją wtryski

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: volvnietybombel »

Chipy omijają imo -przetestowane
Tak w ogóle to to, że 984 jest "najlepszy" wg mnie wynika właśnie z zawartości kości w niego wsadzonej, więc jeżeli chcecie wsadzać chipy to teoretyczne nie ma znaczenia nr kompa i czy jest np. od turbo czy od zwykłej benzyny bo cała reszta jest taka sama w serii komputerów xxx 9xx (takie wnioski z doświadczeń z komputerami i chipami). Różnica jest pomiędzy komputerami serii xxx 5xx (np. xxx563 od turbo-pojawił się w tym wątku) i komputerami serii xxx 9xx (np xxx 984, czy xxx 977, czy xxx 962 od turbo -bo takie testowałem), a polega ona na zastosowaniu procesorów różnych producentów -w kompach 9 siedzi chyba motorola (nie jestem pewien, dawno drążyłem temat co nie zmienia faktu, że jakość komputerów się poprawiła).
Wypunktuję tak po krótce:
-silniki z wiązką LH2.2 turbo miały komputery serii 5xx (xxx 511 -xxx 554)
-kompy w pierwszych wiązkach LH2.4 to pozostałość po LH 2.2 czyli xxx 556 -xxx 571
-poprawione komputery z innym, lepszymi podzespołami i procesorem to już kompy z 9 z przodu czyli np. xxx 984 ("najlepszy" turbo)
-różnice komputerów w tej samej serii wynikają z zawartości pamięci programowalnej czyli wsadu kości EPROM co oznacza tyle, że ta sama kość (wymienialna) w każdym komputerze z danej serii będzie powodowała, że komputer będzie się zachowywał tak samo niezależnie od nr na obudowie - dlatego chipy omijają imo i wydaje mi się, że nie ma znaczenia do jakiego kompa je wsadzimy
Gdzieś coś kiedyś wpadło mi w ucho, że procesory w komputerach o wyższych nr są szybsze (taki rozwój serii) i dlatego takie komputery czyli np. wspomniane 984 jest najlepsze -nie zauważyłem różnicy w budowie, ponad to pamięci EPROM również mają swoją szybkość działania określaną w ns a oryginalnie zastosowane przez volvo kości mają niskie czasy działania, więc chyba przy niezbyt skomplikowanej budowy całego systemu wraz z prostotą silnika nie ma większego wpływu na osiągi. Podsumowując -ważna jest "mapa" zawarta w pamięci EPROM -chip tuning polega na zmianie tej mapy.
WAŻNE: należy pamiętać, że są jeszcze komputery EZK i są one również różne dla serii 5xx i 9xx dlatego należy wymieniać je parami
Dla silnika B230FT z komputerem xxx 563 zastosowałem komplet komputerów od FK z końcówkami EZK xxx ?? i ECU xxx 977 i nie było żadnych problemów .
Całość w/w wniosków jest tylko opisem własnych doświadczeń (dość sporych wydaje mi się ) z eksperymentami w moim aucie.
Wiedza innych użytkowników tej marki i fachowców z większym doświadczeniem zawarte w sieci mogą totalnie odbiegać od moich doświadczeń warsztatowych więc nie wmawiam nikomu, że wszystko o czym napisałem to ta "najprawdziwsza i jedyna prawda"
Mieszając z komputerami auto nie zapalało, gasło, przelewało, jeździło dobrze, jeździło słabo itd. i wszystko było efektem zastosowania różnych kombinacji komputerowych i EPROMowych oraz zależało od chipów różnych producentów.
pozdr.
5 x
ODPOWIEDZ