O co chodzi z Volvo z oznaczeniem Polar?

Niekoniecznie o samochodach.
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

fonderal pisze:
baron pisze:tylnonapędowe polary oznaczały zazwyczaj wersje z wyposażeniem minimum.
To mój jest jakiś dziwny :)
Zawsze można sobie w salonie wybrać wersję podstawową i doposażyć według uznania :)
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

endriugto pisze:
fonderal pisze:
baron pisze:tylnonapędowe polary oznaczały zazwyczaj wersje z wyposażeniem minimum.
To mój jest jakiś dziwny :)
Zawsze można sobie w salonie wybrać wersję podstawową i doposażyć według uznania :)
:D a żeby wiedział. Mam ordynarną dokleję na VINie, a rynek skąd przyjechała cegła jest specyficzny. Np nie ma 945 MKI czy MK II bez szpery :mrgreen:
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

endriugto pisze:
fonderal pisze:
baron pisze:tylnonapędowe polary oznaczały zazwyczaj wersje z wyposażeniem minimum.
To mój jest jakiś dziwny :)
Zawsze można sobie w salonie wybrać wersję podstawową i doposażyć według uznania :)
No właśnie kiedy wersje podstawowe są różne. Nawet w Polsce, traktowanej w latach 90. przez volvo wyjątkowo po macoszemu (np. przez wiele lat nie dało się - oficjalnym powodem była niska jakość paliwa - skonfigurować auta z katalizatorem, Polska była razem z Rosją, Kazachstanem czy inną Gruzją w strefie 23, czyli Eastern Europe), były ztcp dwie.Dopiero po wybraniu wersji wybierało się z listy opcje, przy czym opcja mogła być dostępna tylko dla jednej wersji. Gdzieś miałem polskie cenniki z epoki, nie mogę znaleźć...
Sinuspi pisze: :D a żeby wiedział. Mam ordynarną dokleję na VINie, a rynek skąd przyjechała cegła jest specyficzny. Np nie ma 945 MKI czy MK II bez szpery :mrgreen:
A jaki? Bo to chyba Szwajcaria tak miała, praktycznie każde auto z kodem 14 (nie mylić ze sprowadzonym ze Szwajcarii) miało blokadę.
Moja włoszczyzna o dziwo ma. Bruno się szarpnął, pewnie jeździł na narty;)
0 x
skwirek
Posty: 117
Rejestracja: 04 marca 2017, 21:28

Re: O co chodzi z Volvo z oznaczeniem Polar?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: skwirek »

Ja mam 945 Polar z '95r. tak jak wspominaja przedmowcy - wyposazenie dziwne: centralny zamek, elektryczne szyby przod, klimatyzacja, welur, krata w bagazniku. Brak wycieraczek lamp. Motorownia B200FT ze skrzynka M90 i mostem 1031. Ja kiedys czytalem, ze w przypadku serii 900, wersja Polar byla typowo na wlochy i zawsze z silnikami 2.0, ze wzgledu na wysokie oplaty dla aut z wiekszymi pojemnosciami.
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: O co chodzi z Volvo z oznaczeniem Polar?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

skwirek pisze:Ja kiedys czytalem, ze w przypadku serii 900, wersja Polar byla typowo na wlochy i zawsze z silnikami 2.0, ze wzgledu na wysokie oplaty dla aut z wiekszymi pojemnosciami.
To specyfika rynku. Wszystkie V RWD mają tam dwulitrowe silniki, nie tylko Polary. Był nawet pięciogarowy D24 o nazwie D20.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: O co chodzi z Volvo z oznaczeniem Polar?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

skwirek pisze:Ja mam 945 Polar z '95r. tak jak wspominaja przedmowcy - wyposazenie dziwne: centralny zamek, elektryczne szyby przod, klimatyzacja, welur, krata w bagazniku. Brak wycieraczek lamp. Motorownia B200FT ze skrzynka M90 i mostem 1031. Ja kiedys czytalem, ze w przypadku serii 900, wersja Polar byla typowo na wlochy i zawsze z silnikami 2.0, ze wzgledu na wysokie oplaty dla aut z wiekszymi pojemnosciami.
W nazwie Polar tak, jak to napisał @baron, nie było innych podtekstów, niż marketingowe. Sprawdziło się w dwusetkach, to i w dziewięćsetkach zapodali jak sprzedaż zaczynała siadać. Ale tak samo jak w przypadku zwykłych 940 tak i w Polarach, wyposażenie różnych wariantów mogło być różne. W serii 200 Polar pojawił się pod koniec produkcji, w 900 też nie od początku.
U praktycznie wszystkich producentów standardem jest lepsze wyposażanie aut produkowanych już parę lat z perspektywą zakończenia. Wiadomo, sprzedaż siada, a z modelu trzeba wycisnąć ile się da. W serii 900 nie było inaczej, w miarę upływu lat w standardzie pojawiały się różne ficzery, które wcześniej były płatną opcją albo były w ogóle niedostępne. Z czasem automatyczna klima stała stała się standardem, cztery elektryczne szyby, centralny z pilota, w ostatnich egzemplarzach MY97 i 98 nawet boczne poduszki.
Tak więc o ile w przypadku dwusetek miało być jak najtaniej i rzeczywiście można było trafić na Polara - golasa, o tyle Polary dziewięćsetki były wyposażone zdecydowanie lepiej niż gorzej ale z zastrzeżeniem, że było to skutkiem odświeżania starzejącego się modelu i ogólnej polityki, a nie takiego czy innego nazewnictwa.
Tak to zapamiętałem:)
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: O co chodzi z Volvo z oznaczeniem Polar?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Żeby było wiadomo od czego to się zaczęło: oto Volvo 240 Polar Arctic.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak widać nie był to żaden ultra wypas, tylko bazowe 240 z klimatyzacją i pakietem akcesoriów semi-offroad :) Jeden egzemplarz jest w zbiorach Schmidt-Gemert, drugi (biały) chyba też. Ten z czarnym, winylowym pokryciem na dachu to znalezisko z jakiegoś forum internetowego.
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

fonderal pisze:(np. przez wiele lat nie dało się - oficjalnym powodem była niska jakość paliwa - skonfigurować auta z katalizatorem, Polska była razem z Rosją, Kazachstanem czy inną Gruzją w strefie 23, czyli Eastern Europe), były ztcp dwie.Dopiero po wybraniu wersji wybierało się z listy opcje, przy czym opcja mogła być dostępna tylko dla jednej wersji. Gdzieś miałem polskie cenniki z epoki, nie mogę znaleźć...
Sinuspi pisze: :D a żeby wiedział. Mam ordynarną dokleję na VINie, a rynek skąd przyjechała cegła jest specyficzny. Np nie ma 945 MKI czy MK II bez szpery :mrgreen:
A jaki? Bo to chyba Szwajcaria tak miała, praktycznie każde auto z kodem 14 (nie mylić ze sprowadzonym ze Szwajcarii) miało blokadę.
Moja włoszczyzna o dziwo ma. Bruno się szarpnął, pewnie jeździł na narty;)
Jarek, ale niska jakość paliwa jest nadal w Polsce.
Tym samym autem tankując np w Austrii czy Niemczech nagle :o Twoja cegła pali mniej :shock:

Z blokadą to ja się muszę jednak pomylić :)
Ostatnio zmieniony 13 stycznia 2020, 18:15 przez Sinuspi, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: O co chodzi z Volvo z oznaczeniem Polar?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Tak wtedy volvo tłumaczyło przyczynę braku katalizatorów w autach na rynek 23.
Btw dawno temu, jeszcze za czasów kartkowych, czasem tankowałem benzynę z ZSRR (na normalnej, istniejącej do dziś stacji, nie żadne "oszczędności") i wtedy kaszlakowi włączały się dopalacze :)
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: O co chodzi z Volvo z oznaczeniem Polar?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

fonderal pisze:Tak wtedy volvo tłumaczyło przyczynę braku katalizatorów w autach na rynek 23.
Btw dawno temu, jeszcze za czasów kartkowych, czasem tankowałem benzynę z ZSRR (na normalnej, istniejącej do dziś stacji, nie żadne "oszczędności") i wtedy kaszlakowi włączały się dopalacze :)
Kurcze, Jarek ale my już dawno jesteśmy w UE :lol: i w XXII wieku e erze nano cyber etc technologii i ciurlamy na szczynach. Może trochę lepiej jest z najdroższą beną Shella, ale ta kosztuje więcej.
Jak pamiętam były fabryczne zworki w 940 do wł niższej zawartości oktanowej :!:
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ