[240/244/245] Elektryczne lusterka (oraz grzane) - ogólna wiedza
: 21 kwietnia 2019, 18:04
Lusterka elektryczne w serii 200 są stosunkowo rzadkim gadżetem, nie ma o nich zbyt wielu informacji - zwłaszcza w polskiej wersji Tak więc z racji posiadania 2 zestawów takich akcesoriów przedstawię w skrócie co warto wiedzieć posiadając bądź polując na takie fanty
Dodatkowo trzeba je rozróżnić na wersje elektryczną oraz elektryczną z grzaniem
Najważniejszym aspektem w tym temacie jest wiedza na temat samego przycisku sterującego (dalej zwanego przeze mnie joystickiem) gdyż występują przynajmniej 2 rodzaje. Jeden pochodzący z mojego wozu to wersja na 6 konektorów (rocznik 91) a drugi to wersja z dawcy (90 lub 92) posiadający 5 konektorów. Czym różnią się prócz ilości połączeń? kolorem tyłu obudowy - patrz zdjęcia poniżej
Kolejną ważną kwestią w przypadku tego sprzętu jest jego umiejscowienie na tunelu środkowym. Znalezienie niepołamanej sztuki w wersji pod joysticki jest zdecydowanie skomplikowane - a bez nich umieszczenie przycisków jest niemożliwe - dodatkowo w starszych modelach (prawdopodobnie przedliftach) - występowały także tunele z joystickami i przyciskami do tylnych szyb NA tunelu.
Wersja zwykła Pierwszą cześć "poradnika" zakończę informacją iż joystick 5 konektorowy działa w przypadku instalacji 6 konektorowej tylko w poziomie i na odwrót
Jeśli gdzieś się pomyliłem bądź ktoś ma jakieś ciekawe informację w tym temacie proszę o podzielenie się w tym wątku - zróbmy bazę wiedzy o lusterkach A ja osobiście wrócę do tematu podczas swapu na wersję z grzaniem - porównam wiązki, rozwiązania itd
CDN.
Dodatkowo trzeba je rozróżnić na wersje elektryczną oraz elektryczną z grzaniem
Najważniejszym aspektem w tym temacie jest wiedza na temat samego przycisku sterującego (dalej zwanego przeze mnie joystickiem) gdyż występują przynajmniej 2 rodzaje. Jeden pochodzący z mojego wozu to wersja na 6 konektorów (rocznik 91) a drugi to wersja z dawcy (90 lub 92) posiadający 5 konektorów. Czym różnią się prócz ilości połączeń? kolorem tyłu obudowy - patrz zdjęcia poniżej
Kolejną ważną kwestią w przypadku tego sprzętu jest jego umiejscowienie na tunelu środkowym. Znalezienie niepołamanej sztuki w wersji pod joysticki jest zdecydowanie skomplikowane - a bez nich umieszczenie przycisków jest niemożliwe - dodatkowo w starszych modelach (prawdopodobnie przedliftach) - występowały także tunele z joystickami i przyciskami do tylnych szyb NA tunelu.
Wersja zwykła Pierwszą cześć "poradnika" zakończę informacją iż joystick 5 konektorowy działa w przypadku instalacji 6 konektorowej tylko w poziomie i na odwrót
Jeśli gdzieś się pomyliłem bądź ktoś ma jakieś ciekawe informację w tym temacie proszę o podzielenie się w tym wątku - zróbmy bazę wiedzy o lusterkach A ja osobiście wrócę do tematu podczas swapu na wersję z grzaniem - porównam wiązki, rozwiązania itd
CDN.