Volvo 850

Czyli wszystko, co nie jest tylnonapędowym Volvo
Dag

Volvo 850

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dag »

.
Ostatnio zmieniony 05 września 2022, 12:17 przez Dag, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1237
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 850

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Brat remontował T-5 2,5 raza ;) U mechaników którzy twierdzili że wiedzą co robią - dopiero spec z volvo850.pl złożył wóz jak należy.
Na pewno są to bardziej skomplikowane wozy, ale mają coś w sobie. Brat ma kilka P80 i uważa je za świetne wozu, ja natomiast jestem bardziej sceptyczny przez większą ilość elektroniki i drobiazgów które mogę je uziemić (chociażby od piątku do dziś czujnik położenia wałka rozrządu). Dużo by można opowiadać, zajrzyj na wyżej wspomniane forum to poznasz ten model od podszewki ;)
0 x
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Volvo 850

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

Maciek4530 pisze:Brat remontował T-5 2,5 raza ;) U mechaników którzy twierdzili że wiedzą co robią - dopiero spec z volvo850.pl złożył wóz jak należy.
Na pewno są to bardziej skomplikowane wozy, ale mają coś w sobie. Brat ma kilka P80 i uważa je za świetne wozu, ja natomiast jestem bardziej sceptyczny przez większą ilość elektroniki i drobiazgów które mogę je uziemić (chociażby od piątku do dziś czujnik położenia wałka rozrządu). Dużo by można opowiadać, zajrzyj na wyżej wspomniane forum to poznasz ten model od podszewki ;)
ale czujnik położenia wału (fakt, nie wałka) to unieruchomi Ci także dwusetę.

Zasadniczo jak trafisz ładne i pewne auto to brać.
Komfortem, prowadzeniem, to te zabytki RWD nawet nie mają podejścia.

I jeszcze jedna rzecz - przestrzeń w kabinie (nie w bagażniku). Jak jeździłeś wcześniej 200 czy 900 to będziesz miło zaskoczony.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1237
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 850

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

baron pisze:
Maciek4530 pisze:Brat remontował T-5 2,5 raza ;) U mechaników którzy twierdzili że wiedzą co robią - dopiero spec z volvo850.pl złożył wóz jak należy.
Na pewno są to bardziej skomplikowane wozy, ale mają coś w sobie. Brat ma kilka P80 i uważa je za świetne wozu, ja natomiast jestem bardziej sceptyczny przez większą ilość elektroniki i drobiazgów które mogę je uziemić (chociażby od piątku do dziś czujnik położenia wałka rozrządu). Dużo by można opowiadać, zajrzyj na wyżej wspomniane forum to poznasz ten model od podszewki ;)
ale czujnik położenia wału (fakt, nie wałka) to unieruchomi Ci także dwusetę.

Zasadniczo jak trafisz ładne i pewne auto to brać.
Komfortem, prowadzeniem, to te zabytki RWD nawet nie mają podejścia.

I jeszcze jedna rzecz - przestrzeń w kabinie (nie w bagażniku). Jak jeździłeś wcześniej 200 czy 900 to będziesz miło zaskoczony.
Zbaraniałem, ale pokaż mi czujnik położenia wałka w 240 :D
Czujnik położenia wału jest, to fakt - ale każdy użytkownik tego wozu wozi zapasowy a jego zmiana to wypięcie wtyczki i śrubka na klucz 10. Natomiast tutaj nawet wspomniany wyżej wałek to zdjęcie dolotu, przepływki i kilku drobiazgów. A przecież jest jeszcze wału poniżej i dalej w rozbieranie.
Oczywistym jest że też do zmiany i nie to definiuje samochód - no ale osobiście wolę wszystko pod ręką jak w dwusecie :lol:
0 x
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Volvo 850

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

Maciek4530 pisze:
baron pisze:
Maciek4530 pisze:Brat remontował T-5 2,5 raza ;) U mechaników którzy twierdzili że wiedzą co robią - dopiero spec z volvo850.pl złożył wóz jak należy.
Na pewno są to bardziej skomplikowane wozy, ale mają coś w sobie. Brat ma kilka P80 i uważa je za świetne wozu, ja natomiast jestem bardziej sceptyczny przez większą ilość elektroniki i drobiazgów które mogę je uziemić (chociażby od piątku do dziś czujnik położenia wałka rozrządu). Dużo by można opowiadać, zajrzyj na wyżej wspomniane forum to poznasz ten model od podszewki ;)
ale czujnik położenia wału (fakt, nie wałka) to unieruchomi Ci także dwusetę.

Zasadniczo jak trafisz ładne i pewne auto to brać.
Komfortem, prowadzeniem, to te zabytki RWD nawet nie mają podejścia.

I jeszcze jedna rzecz - przestrzeń w kabinie (nie w bagażniku). Jak jeździłeś wcześniej 200 czy 900 to będziesz miło zaskoczony.
Zbaraniałem, ale pokaż mi czujnik położenia wałka w 240 :D
zbaraniałem, ale pokaż mi gdzie napisałem, że w 240 jest czujnik położenia wałka?
Maciek4530 pisze:Czujnik położenia wału jest, to fakt - ale każdy użytkownik tego wozu wozi zapasowy a jego zmiana to wypięcie wtyczki i śrubka na klucz 10. Natomiast tutaj nawet wspomniany wyżej wałek to zdjęcie dolotu, przepływki i kilku drobiazgów. A przecież jest jeszcze wału poniżej i dalej w rozbieranie.
Oczywistym jest że też do zmiany i nie to definiuje samochód - no ale osobiście wolę wszystko pod ręką jak w dwusecie :lol:
ale jako przykład podajesz czujnik położenia wału.
a jako kontrę mogę dać nagrzewnicę i wymianę jej w 240 vs 850 :)
albo np rdzę.
ja wolę robić mechanikę, Ty wolisz blacharkę? :)
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1237
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 850

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

baron pisze:
Maciek4530 pisze:
baron pisze:
ale czujnik położenia wału (fakt, nie wałka) to unieruchomi Ci także dwusetę.

Zasadniczo jak trafisz ładne i pewne auto to brać.
Komfortem, prowadzeniem, to te zabytki RWD nawet nie mają podejścia.

I jeszcze jedna rzecz - przestrzeń w kabinie (nie w bagażniku). Jak jeździłeś wcześniej 200 czy 900 to będziesz miło zaskoczony.
Zbaraniałem, ale pokaż mi czujnik położenia wałka w 240 :D
zbaraniałem, ale pokaż mi gdzie napisałem, że w 240 jest czujnik położenia wałka?
Maciek4530 pisze:Czujnik położenia wału jest, to fakt - ale każdy użytkownik tego wozu wozi zapasowy a jego zmiana to wypięcie wtyczki i śrubka na klucz 10. Natomiast tutaj nawet wspomniany wyżej wałek to zdjęcie dolotu, przepływki i kilku drobiazgów. A przecież jest jeszcze wału poniżej i dalej w rozbieranie.
Oczywistym jest że też do zmiany i nie to definiuje samochód - no ale osobiście wolę wszystko pod ręką jak w dwusecie :lol:
ale jako przykład podajesz czujnik położenia wału.
a jako kontrę mogę dać nagrzewnicę i wymianę jej w 240 vs 850 :)
albo np rdzę.
ja wolę robić mechanikę, Ty wolisz blacharkę? :)
Racja, za bardzo skupiłem się na wałku w ten weekend :lol:

A co do blachy to jak i w 850 - znajdziesz zdrowe to blacha nie będzie do roboty ;)
1 x
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Volvo 850

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

Maciek4530 pisze:A co do blachy to jak i w 850 - znajdziesz zdrowe to blacha nie będzie do roboty ;)
dobrze, już dobrze.
ja z dwusetki drę łacha defaultowo, ale musisz przyznać, że w wypadku dwusetki szwedzi podeszli do tematu ekologii wyjątkowo sumiennie, zaszywając w wóz funkcję automatycznej biodegradacji.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1237
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 850

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

baron pisze:
Maciek4530 pisze:A co do blachy to jak i w 850 - znajdziesz zdrowe to blacha nie będzie do roboty ;)
dobrze, już dobrze.
ja z dwusetki drę łacha defaultowo, ale musisz przyznać, że w wypadku dwusetki szwedzi podeszli do tematu ekologii wyjątkowo sumiennie, zaszywając w wóz funkcję automatycznej biodegradacji.
Racja! Tu nie ma się co (niestety) kłócić :/
0 x
Dag

Re: Volvo 850

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dag »

.
Ostatnio zmieniony 05 września 2022, 12:17 przez Dag, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 850

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Ta 850 że zdjęć, wygląda jak jakiś "podwodniak" - ogólnie powiem tak.
Volvo 850 , przez wielu uważane już za "nie prawdziwe Volvo" właśnie tak naprawdę wyprowadziło markę ze skansenu jakim jest 200/700/900 ... Taka prawda.
Następnie S/V-70 było bardziej dopracowaną wersja 850 a dalej pojawiło się S60/V70 i S80 które to zmieniły wizerunek Volvo. Możecie się nie zgadzać ale taka jest prawda.

850 stanowi bardzo fajna alternatywę dla 700/900 - jest bezpieczniejsze, wygodniejsze ma lepsze silniki (dla zwyczajnego użytkownika). Dodatkowo pierwsze modele 850 sedan na szerokiej lampie są piękne (wg mnie)

Silnikowo szukajcie 2,5 170KM B5254F najlepszy silnik, wersja 144KM trochę za słaba B2524S.
Są oczywiście 2,3 Turbo (T5 225KM T5-R 240KM i R 250KM) ale te albo będą praktycznie do remontu albo taki modelu(sensowny) będzie kosztować fortunę. Ostatnie roczniki miały też D5252T czyli słynne TDI które jeśli ma sprawną pompę zjedzie milion kilometrów....

Jazda po mieście? Raz że wygodniejsza, lepsze pola widzenia, średnica zawracania 10,2m (700/900 ma 9.9m) spalanie i osiągi (B5254F) na plus względem B230/FK/FT, s dźwięk tych 5 cylindrów poezja...
Ostatnio zmieniony 28 września 2022, 11:24 przez AOW, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
ODPOWIEDZ