240 USA -> 245 USA

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
konradko
Posty: 909
Rejestracja: 24 listopada 2016, 15:00

240 USA -> 245 USA

Postautor: konradko » 27 grudnia 2016, 17:12

Jak już część z was wie kupiłem "Sierżanta" od Sambo. W skrócie jest to amerykańska wersja 240 z 1993 roku z pełnym wyposażeniem. Auto jest w bardzo dobrym stanie technicznym i nie wymagałoby w zasadzie żadnego wkładu finansowego gdyby nie pewien plan :) Ale po kolei.

Po auto poleciałem liniami Airberlin w środę przed Świętami. Bilet kupiony w jedną stronę gdyż wiedziałem, że lipy nie będzie. W czwartek z samego rana pod hotel w środku lasu (a miało być blisko lotniska ;) ) przyjechał właściciel w aucie będącym przedmiotem sprzedaży. Po drodze do domu Radka gdzie mieliśmy spisać umowę przegadaliśmy kilka kwestii, głównie nie związanych z autem. Na miejscu zostałem porządnie obśliniony przez ślicznego Golden Retrievera, spisaliśmy umowę, chwilkę pogadaliśmy, nastąpiło przekazanie waluty i okazało się ze minęły chyba ze 2 godziny, a mieliśmy jeszcze na szybko polecieć załatwić rejestrację. Same formalności w urzędzie trwały chwilkę, tutaj ogromny ukłon w stronę Radka, bo sam bym się tam pogubił z racji tego, że bez znajomości niemieckiego trudno byłoby wytłumaczyć o co chodzi. Następnie droga powrotna do domu Radka, zapakowaliśmy trochę gratów (drzwi kierowcy, podszybie przedliftowe i kawałek progu). Na aucie zamontowana już była wystająca maska przedliftowa oraz pasujący czarny grill od GLT. Wszystko to potrzebne do zmiany wyglądu nadwozia na wersję przedliftową/przejściową gdyż taka podoba mi się najbardziej. Zanim się rozstaliśmy z Radkiem, pojechaliśmy jeszcze do pobliskiego miasta na obiad do tajskiej knajpy. Trasa do PL trochę się wydłużyła gdyż zawitałem jeszcze do Leipzig odwiedzić starego kumpla z Polski. Po przejechaniu ok 1200km Sierżant spalił niecałe 10l/100km przy prędkości turystycznej nie przekraczającej 130km/h. Bardzo przyjemna trasa, auto wygodne więc jestem mega zadowolony z zakupu.

Teraz o planach.

Na zewnątrz:
W najbliższym czasie auto ma przejść gruntowne zmiany wyglądu. Przód zostanie zmieniony na przedliftowy USA z podwójnymi kwadratowymi lampami, chromowanym grillem, błotnikami i kierunkowskazami. Z tyłu wymieniona zostanie jedynie klapa na starszy model, lampy na wersję bez pomarańczowej sekcji (w sumie zależy czy przednie kierunki zrobię dwukolorowe czy całe pomarańczowe, a wtedy pozycyjne umieści się w lampach przednich). Przednia szyba dostanie chromowaną listwę, z listw bocznych szyb zdejmę lakier pod którym jest chrom. Jedynie tylne boczne będa musiały dostać nowe listwy, bo obecne mają tylko gumę. Zawieszenie obniżę o 35-40mm i wrzucę jakieś ładne 16" lub 17" kółka, ale to dopiero na końcu. Lakier będzie albo ciemny granat albo jasny niebieski, jeszcze nie zdecydowałem. Fajnie by było dołożyć do tego aluminiowe zderzaki.

W środku
Mam dwie wersje zmian wewnątrz auta. Pierwsza, to obszycie wszystkiego co się da skórą i alcantarą, z deską rozdzielczą i podłogą włącznie. W drugiej wersji dodatkowo dojdzie wymiana foteli i kanapy na zestaw z Alfy 156. Obszycie w kolorze ciemny brąz.

Napęd
Skrzynia i silnik pracują zajebiście, aż szkoda w tym grzebać, niemniej jednak pomysł mam na coś trochę bardziej zrywnego. Ostatni pomysł do którego szukam inspiracji na różnych forach to silnik D5 i jakaś pasująca skrzynia automatyczna (być może nawet AW70 które jest w aucie). W tylnym moście zmiana przełożenia na 3.54 i dodanie ALD.

Oto Sierżant w wersji w jakiej przybył do Europy, takim go zapamiętamy :lol:
Obrazek
fot. Sambo
0 x

Awatar użytkownika
clarksontop
Posty: 887
Rejestracja: 05 stycznia 2015, 22:28
Lokalizacja: KRA

Re: 240 USA -> 245 USA

Postautor: clarksontop » 27 grudnia 2016, 18:21

jak Ci się wyklaruje koncept i będziesz pruł auto to chętnie przygarnę parę rzeczy do mojego np: kierunki, klapę, tempomat itp.:)
0 x

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3653
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 240 USA -> 245 USA

Postautor: endriugto » 27 grudnia 2016, 18:31

Nadal twierdzę że szkoda dłubać tak zachowany egzemplarz szczególnie w oryginalnej wersji poliftowej usa. Takich aut w Polsce jest dosłownie kilka...
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3060
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 240 USA -> 245 USA

Postautor: Sinuspi » 27 grudnia 2016, 18:37

... i tak to wyginęły Dinozaury...
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego

Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 564
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: 240 USA -> 245 USA

Postautor: fullsize » 27 grudnia 2016, 21:00

Skoro założyłeś odpowiedni wątek na forum, to zakładam, że liczysz się z komentarzami i opiniami. Pozytywnymi i negatywnymi.
Tek więc po pierwsze i najważniejsze: Twój samochód, Twoja sprawa.
Po drugie: uważam, że przedliftowemu 245 (i w ogóle starszym autom) pasują jasne i pastelowe kolory. Poszedłbym zatem w stronę jasnoniebieskiego.
Po trzecie: w 100% zgadzam się z tym, że cięcie i kundlenie ładnie zachowanego 240 kombi z końca produkcji, i do tego w rzadkiej w Europie wersji USA, jest kiepskim pomysłem. Po prostu szkoda tak łąanego auta na taką rzeźbę. Pierwotny pomysł z szukaniem rokującej bazy w postaci przedliftowego 245 był moim zdaniem dużo lepszy. Tutaj wg mnie zwyczajnie szkoda samochodu.
Po czwarte: skóra i alcantara? Fotele z Alfy 156? Bardzo Cię proszę, wyłącz komputer i inne urządzenia elektroniczne, posiedź przez jakiś czas w ciszy w pokoju sam ze sobą i przemyśl to co żeś napisał. Jak Ci nie przejdzie, to weź solidną drewnianą deskę do krojenia i walnij się nią mocno w czoło.
A tak już bez sarkazmu, to takie pomysły na taką rzeźbę pasują do Volvo 240 (a już zwłaszcza do koncepcji przedlifta) jak świni siodło i kojarzą mi się ze Toruń Tuning Show 2001.
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86

takijedenkuba
Posty: 1750
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława

Re: 240 USA -> 245 USA

Postautor: takijedenkuba » 27 grudnia 2016, 21:07

Śledzę wątek z niebywałą ciekawością : )
0 x

konradko
Posty: 909
Rejestracja: 24 listopada 2016, 15:00

Re: 240 USA -> 245 USA

Postautor: konradko » 27 grudnia 2016, 21:42

Dziękuję za opinie. Dodam tylko że gdy to samo pewien gość zrobił w USA (fotele z Alfy, polift zamieniony na przedlift itd) to nikt nie narzekał a temat do dzis jest jednym z najciekawszych na TB. Ale to typowo polskie takie narzekactwo tak więc mogę tylko wzruszyć ramionami. Chyba do tego dorzucę coś JDM :D

endriugto pisze:Nadal twierdzę że szkoda dłubać tak zachowany egzemplarz szczególnie w oryginalnej wersji poliftowej usa. Takich aut w Polsce jest dosłownie kilka...


Sorry ale Sambo już zaczął zmieniając maskę i grill oraz kupując przedliftowe podszybie, ja tylko kontynuuję dzieło mistrza! :D
0 x

Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: 240 USA -> 245 USA

Postautor: V945turbo » 27 grudnia 2016, 21:49

Rób co chcesz, nie patrz co mówią, życie jest krótkie.
1 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3653
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 240 USA -> 245 USA

Postautor: endriugto » 27 grudnia 2016, 21:52

konradko pisze:
endriugto pisze:Nadal twierdzę że szkoda dłubać tak zachowany egzemplarz szczególnie w oryginalnej wersji poliftowej usa. Takich aut w Polsce jest dosłownie kilka...


Sorry ale Sambo już zaczął zmieniając maskę i grill oraz kupując przedliftowe podszybie, ja tylko kontynuuję dzieło mistrza! :D

Sambo się opamiętał :P
0 x

konradko
Posty: 909
Rejestracja: 24 listopada 2016, 15:00

Re: 240 USA -> 245 USA

Postautor: konradko » 27 grudnia 2016, 21:57

endriugto pisze:
konradko pisze:
endriugto pisze:Nadal twierdzę że szkoda dłubać tak zachowany egzemplarz szczególnie w oryginalnej wersji poliftowej usa. Takich aut w Polsce jest dosłownie kilka...


Sorry ale Sambo już zaczął zmieniając maskę i grill oraz kupując przedliftowe podszybie, ja tylko kontynuuję dzieło mistrza! :D

Sambo się opamiętał :P


Przeraził się na myśl o tym co powiedzą na VolvoRWD. A ja to wiesz, mało rzeczy mnie rusza, szacunku dla sztrucli nie mam, gust z Ameryki (czyli brak). No nic, zobaczymy co z tego wyjdzie najwyżej będzie "a nie mówiłem" ;)
0 x


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości