Volvo 240 GLT 1990

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3035
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Volvo 240 GLT 1990

Postautor: dom?n » 03 października 2014, 18:47

Jeździłem Ci ja 240 Diesel z rocznika 1991 przez trzy bite lata, jednak ilość rzeczy które wymagały w nim poprawy mnie przerosła i wypuściłem go na świat. Kupiłem go brzydkiego, potem był trochę poprawiłem i doposażyłem go w furę akcesoriów fabrycznych. Na koniec wszystkie te akcesoria musiałem sprzedać osobno, a auto puścić po taniości komuś kto mu miał zapewnić jakąś sensowną przyszłość:

W związku ze śmiercią Photobucket przeniosłem wszystkie zdjęcia tego wozu na Flickr, o tutaj.

Obrazek Obrazek

Teraz jeździ sobie u nowego, szczęśliwego właściciela który mieszka 5 min drogi ode mnie i wydaje się być fajnym gościem. Obiecał dbać o Diesla, a ja sobie czasem przejeżdżam koło jego parkingu i oglądam tęsknym wzrokiem :D

Ponieważ pustka to najgorsza rzecz w życiu, z pomocą Sambo stałem się właścicielem takiego ładnego GLT:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

GLT ma fajną przeszłość, bo jeździł od 1990 do 2013 u jednego właściciela. Potem przywiózł go Sambo, dokładnie i skutecznie odnowił parę drobiazgów, a ja odpowiednio wcześnie stanąłem w kolejce żeby go mieć. Zawsze marzyłem o GLT, co prawda starszym, no ale takiej okazji...

Obrazek

Obrazek

GLT z rocznika 1990 to już nie jest taka oaza wypasów we wnętrzu, poza elektrycznymi szybami i tapicerką ze skóry nie ma tam nic szczególnego. To oczywiście nie mogło trwać długo, więc od zakupu w kwietniu zafundowałem mu już nowe Nivomaty, sterowanie do Nivo z poziomu kabiny (brakuje jeszcze kompresora w bagażniku, tutaj planuję raczej coś nowoczesnego zamiast szukać OEM, bo po co), podłokietnik z cupholderami z obu stron (którego nie mogę ciągle obszyć), kieszenie w drzwi - póki co brązowe, termometr, woltomierz, ramkę do nich. Potrzeba mi jeszcze ekonometru, equalizera, jakiegoś ładnego radia które jest 100% sprawne (moje działa tylko jako końcówka mocy, wpinam w nie telefon i mam radio, mp3 i zestaw głośnomówiący naraz), klimatyzacji, wycieraczek na reflektory i czarnego bagażnika dachowego w starym wzorze.

Ponieważ jestem zboczeńcem to wszystkie obecne plany mają szansę realizacji w ciągu kolejnych 12 miesięcy, a potem to nie wiem czy wystarczy mi miejsca na kolejne pomysły. W najgorszym przypadku kupię kolejne 240...

Obrazek
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą

re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D

Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Volvo 240 GLT 1990

Postautor: Mareek » 03 października 2014, 19:34

Co tu dużo pisać.. gratuluję takiej cegły. Gdybyś miał procentowo porównać stosunek radości z posiadania&ujeżdżania GLTka do poprzedniego D24 to jaka to by była proporcja?
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem

Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3035
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Volvo 240 GLT 1990

Postautor: dom?n » 04 października 2014, 00:25

Mareek pisze:Co tu dużo pisać.. gratuluję takiej cegły. Gdybyś miał procentowo porównać stosunek radości z posiadania&ujeżdżania GLTka do poprzedniego D24 to jaka to by była proporcja?


Nie żebym umniejszał wartość D24... ale jakieś sto milionów do jednego.

Teraz mogę normalnie rozmawiać w aucie, na autobanie przyspieszać do 160 (pod warunkiem że zapominam ile to wtedy pali), na postoju prawie nie słyszę silnika, czasem nawet coś wyprzedzę... To mi wynagradza 12,5L/100km w warunkach miejskich ;)
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą

re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D

takijedenkuba
Posty: 1750
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława

Re: Volvo 240 GLT 1990

Postautor: takijedenkuba » 04 października 2014, 07:25

Obrazek
0 x

Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3035
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Volvo 240 GLT 1990

Postautor: dom?n » 14 października 2014, 23:42

Dzisiaj zaliczone drobne spawanie wydechu bo popierdywał delikatnie. Cały wydech jest oryginalny Volvo, a co za tym idzie wygląda na to, że pan Francuz który go ujeżdżał naprawiał każdą rzecz używając oryginalnych podzespołów :shock:

Licytuję stalowe kapselki na zimowe felgi, tylko to chyba może głupio wyglądać z czarnymi listwami. Jak wyprzedam trochę graciarni która leży u mnie na półkach muszę zacząć finalizować sterowanie Nivo z kabiny, przyciski są, kompresor podejrzałem u Kuby i widzę że to nie jest szczególnie skomplikowana operacja :)
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą

re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D

Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1032
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Volvo 240 GLT 1990

Postautor: sambo » 15 października 2014, 08:05

to naprawde drugie zycie tego GLTka. Na placu we Francji wygladalo jakby jego koniec byl bliski, a tu prosze :mrgreen:
sambo
0 x
Obrazek

Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Volvo 240 GLT 1990

Postautor: Mareek » 15 października 2014, 09:34

Sambo.. ty to jesteś zaklinaczem dwusetek :D

Domin, być może pan francuz nie musiał używać oryginalnych podzespołów co do wydechu, gdyż ponieważ wiele aut z początku lat 90 ma jeszcze oryginalne układy wydechowe, szczególnie gdy nie miały do czynienia z zimową chemią drogową, chociaż to też nie przesądza sprawy.
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem

Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3035
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Volvo 240 GLT 1990

Postautor: dom?n » 15 października 2014, 10:36

Mareek pisze:Domin, być może pan francuz nie musiał używać oryginalnych podzespołów co do wydechu, gdyż ponieważ wiele aut z początku lat 90 ma jeszcze oryginalne układy wydechowe, szczególnie gdy nie miały do czynienia z zimową chemią drogową, chociaż to też nie przesądza sprawy.


Jest to możliwe, z drugiej strony układ wygląda na wymieniony. Albo inaczej: nie wygląda na dwudziestoczteroletni :)
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą

re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D

Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Volvo 240 GLT 1990

Postautor: Mareek » 15 października 2014, 10:41

W saabie i audi które mam też nie wygląda na 20letni, a ma wytłoczone daty np 95M06 :) Jak będziesz miał auto na podnośniku możesz poszukać wytłoczonych dat produkcji.
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem

Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Volvo 240 GLT 1990

Postautor: V945turbo » 26 listopada 2014, 23:19

Czym GLT różniło się od GL/GLE ??? Jaki to ma silnik zwykłe B230F? kiedy +T ???
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości