Volvo 240 GLT 1990

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 240 GLT 1990

Post autor: dom?n »

W tym roczniku tylko wypasy we wnętrzu. Do 1986, a może trochę dłużej GLT miał fabryczne B23E i resztę specyfikacji jak Turbo.

+T nie będzie, raczej przerobię go na B230FX. Ale to dalekie plany.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Volvo 240 GLT 1990

Post autor: V945turbo »

No to brac kupować wałek VX, wkładac kompy z FB , jakas wkładke Pipera i ogień:D
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 240 GLT 1990

Post autor: dom?n »

VX3 mod już jest. Brakuje 531 i wydechu.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Volvo 240 GLT 1990

Post autor: V945turbo »

dom?n pisze:VX3 mod już jest. Brakuje 531 i wydechu.


Mam nadzieję że z kólkiem?? Sama wymiana wałka średnio cokolwiek daje, a 531 bym chyba nie zakładał, za bardzo odprężą silnik, lepiej kupić za to kólko albo kolektor wydechowy.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 240 GLT 1990

Post autor: dom?n »

Zacytuję autora modyfikacji:

sambo pisze:Wałek VX3 jest geometrycznie wałkiem VX tylko wyprzedzonym o 3°

Uziemienie pinów z EZK powoduje następujące zmiany zapłonu
*uziemienie 18 -3° (opóźnienie)
*uziemienie 19 -6° (opóźnienie)
*uziemienie 18 i 19 +3° (przyspieszenie)
są jeszcze inne kombinacje pinów 18 , 19 , 21 i 25 , ale ich nie testowałem.

Z tego co wiem kręcenie aparatem w autach z elektroniką nie daje pożądanego efektu.

Zmiany zapłonu w przypadku zmian rozrządu wydają mi się niezbędne.
Efektem wyprzedzenia zapłonu jest wzrost efektywnej kompresji - tłok w momencie
dotarcia do niego czoła płomienia jest wyżej. A zatem siła gazowa działająca na tłok jest większa a to daje upragnione zwiększenie momentu obrotowego.
Oczywiście nie można z wyprzedzeniem zapłonu przesadzić żeby tłok nie znajdował się przed GMP w momencie piku ciśnienia!
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Volvo 240 GLT 1990

Post autor: V945turbo »

Ja pisałem o regulowanym kole a nie o kręceniu aparatem.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 240 GLT 1990

Post autor: dom?n »

Pewne pomysły nie dają mi spać:

Obrazek
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Volvo 240 GLT 1990

Post autor: Mareek »

kto zabroni się bawić. Ładnie, chociaż zdałoby się wrzucić coś z rantem
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
takijedenkuba
Posty: 1750
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława

Re: Volvo 240 GLT 1990

Post autor: takijedenkuba »

Zajebiste!
0 x
Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 564
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: Volvo 240 GLT 1990

Post autor: fullsize »

Czy mi się wydaje, czy to są felgi od Camaro/Firebirda 3gen?
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
Zablokowany