240 Wagon '92 Catalyser

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: 240 Wagon '92 Catalyser

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Te numery to numery części. Numer dekla, obudowy mostu itd.
Oznaczenie rodzaju i numer całego mostu znajdują się na naklejce na lewej pochwie
https://www.volvoclub.org.uk/faq/Drivel ... tification
w starszych autach może jej nie być bo odpadła, czasem bywa zamalowana jakimś bitexem. Jak nie masz naklejki możesz dojść co to za most oglądając go z zewnątrz i zaglądając do środka
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=164877
a jak już dekiel będzie zdjęty przełożenie znajdziesz te na krawędzi koła talerzowego, są tam wybite ilości zębów koła i ataku. Dzielisz większe przez mniejsze i masz.

Korkiem spustowym oleju jest dolna, najniższa śruba mocowania dekla.
3 x
Awatar użytkownika
jinx
Posty: 268
Rejestracja: 18 marca 2018, 18:39
Lokalizacja: Poznań

Re: 240 Wagon '92 Catalyser

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jinx »

Dzięki Fonderal, już olej wymieniony także wiedza o korku przyda się na później, zaś naklejki niestety nie ma nigdzie szukałem jej dość mocno, chyba że faktycznie jest przykryta syfem, przejrzę jescze raz lewą strone. Dekla na razie raczej zdejmować nie będę, ale może w przyszłym roku, kto wie :lol:
0 x
Obrazek245 1992 B230F M47
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 240 Wagon '92 Catalyser

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Tak dawno się to nic nie napisało że aż nadeszła możliwość rejestracji na żółte :D
0 x
Awatar użytkownika
jinx
Posty: 268
Rejestracja: 18 marca 2018, 18:39
Lokalizacja: Poznań

Re: 240 Wagon '92 Catalyser

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jinx »

endriugto pisze:Tak dawno się to nic nie napisało że aż nadeszła możliwość rejestracji na żółte :D
Zrobię jutro post od myślników chyba co było zrobione, bez zdjęc opisów bo zajmie to wieki... Ale potem bym się starał na bieżąco już :D
0 x
Obrazek245 1992 B230F M47
Online
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1227
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: 240 Wagon '92 Catalyser

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

jinx pisze:
endriugto pisze:Tak dawno się to nic nie napisało że aż nadeszła możliwość rejestracji na żółte :D
Zrobię jutro post od myślników chyba co było zrobione, bez zdjęc opisów bo zajmie to wieki... Ale potem bym się starał na bieżąco już :D
Gdzieś to i to już słyszałem :P
1 x
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: 240 Wagon '92 Catalyser

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

Dopiero teraz spojrzałem jakim zabytkiem jeździsz.
Wypisz wymaluj!
Mój pierwszy samochód dwieście był bliźniakiem Twojego samochodu dwieście!
Załączniki
DSC_0834.JPG
DSC_0834.JPG (548.99 KiB) Przejrzano 2087 razy
DSC_0826.JPG
DSC_0826.JPG (774.72 KiB) Przejrzano 2087 razy
DSC_0819.JPG
DSC_0819.JPG (753 KiB) Przejrzano 2087 razy
1 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
jinx
Posty: 268
Rejestracja: 18 marca 2018, 18:39
Lokalizacja: Poznań

Re: 240 Wagon '92 Catalyser

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jinx »

baron pisze:Dopiero teraz spojrzałem jakim zabytkiem jeździsz.
Wypisz wymaluj!
Mój pierwszy samochód dwieście był bliźniakiem Twojego samochodu dwieście!
Z innym kolorem włosów ;)
0 x
Obrazek245 1992 B230F M47
Awatar użytkownika
jinx
Posty: 268
Rejestracja: 18 marca 2018, 18:39
Lokalizacja: Poznań

Re: 240 Wagon '92 Catalyser

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jinx »

Trzeba odkopać temat, chociaż powierzchownie opisać co się z autem działo, bo jakbym miał znów zrobić elaborat o każdej naprawie to bym chyba osiwiał.
Zostało zrobione - kolejność mniej więcej chronologiczna:
- montaż kraty bagażnika;
- montaż kierownicy R-Sport 3 ramiennej;
- zawieszenie tył: malowanie wahaczy i panharda, wymiana wszystkich gum i tulei, montaż stabilizatora - przy okazji piaskowania poprawienie spawu na wahaczu;
- sprawdzenie luzów zaworowych - wszystkie w górnych zakresach, także wzorowo;
- przesmarowanie wszystkich zamków i zawiasów w drzwiach - chodzi jak nowe, aż się nie spodziewałem;
- byłem na zjeździe w Ślesinie :D;
- wydech - nowy kat, tłumik końcowy i rura nad mostem;
- nowe tulejki wybieraka - luzy w miarę opanowane;
- nowa szyba przednia - przez starą niewiele już było widać nocą, a nocą w deszczu to czarna rozpacz;
- nowa flansza wychodząca skrzyni - stara miała wyrobiony wielowypust plus nowe simeringi i uszczelki pomiędzy główną częścią a 5 biegiem plus simering wybieraka - już nie poci się tam skrzynia;
- nowa uszczelka korka oleju, stara była kamienna + wywaliłem wygłuszenie maski, było strasznie brudne od oparów oleju uciekających nieszczelnym korkiem;
- nowe łożysko i podpora wału - stare zaczęło wyć, po zdjęciu kręciło się jak gruz;
- padł mi mały zegarek, więc założyłem temp. zew. - tylko muszę podłączyć;
- wleciały snowcapy od Macieja i Karola;
- wymiana zawiasów klapy i wiązek klapy - prawy zawias był srebrny z roku 89, lewy zaś mimo że ori to pogięty strasznie i złamany w jednym miejscu - nie wiem co się tam wydarzyło, bo klapa cała i oryginalna;
- poprawione zimny luty na przekaźniku pompy paliwa, teraz zapala zawsze;
- montaż okrągły lamp pgłowych przód od Domina;
- nowa guma pokrętła schowka;
- dekle stalowe na stalowe felgi - jest szyk i szpą;
- montaż głośników tył - w końcu 4 Microprocessor zobowiązuje;
- konserwacja boczków - za radą Wojtka pociągnąłem wszystko żywicą poliestrową - teraz są sztywne i wodoodporne;
- klasycznie - rdza - w górnym prawym rogu grodzi silnika zaczęła lecieć woda, okazało się, że przez dziurkę między zgrzewami podciekało, siedziało pod kitem i rdzewiało aż kit puścił i woda leciała do środka - zostało to oczyszczone do gołego, pomalowane solidnie app r-stopem a potem zamalowane czymś okrętowym czego nazwy nie pamiętam - niestety dostęp od tego miejsca na zewnątrz nie istnieje, więc zrobiłem od środka tyle ile się dało - Joem miał w swoim 245 podobnie, ale dużo większa dziura była. Teraz powinno wytrzymać sporo, jako że zamalowane r-stopem i woda już pod kitem siedzieć nie będzie, plus oczyściłem podszybie z piasku liści i igieł ile się dało przez otwór silnika wycieraczek;
- zjazd 2021 :);
- magiel i pompa były w regeneracji w warsztacie poleconym przez Dżordża z Warszawy - wróciły jak nowe, jestem pod wrażeniem;
- po maglu auto poszło na zbieżność 3D, teraz jedzie prosto :);
- przed zimowaniem, bo zimę 2021/22 auto spędziło w garażu, nie chcę wystawiać go na sól - wymieniona została sonda lambda i przepłukany i zalany nowym płynem układ chłodzenia;
- w tym roku dotychczas założyłem odnowioną przez zimę lampkę oświetlenia komory silnika oraz skompletowałem w końcu i założyłem klamkę kanapy - po 4 latach w końcu nie mam dziury.


Plany na ten rok? Są ;) :
- dokończenie blacharki w restomod garage - został sam finisz - jadę tam w kwietniu;
- wymiana końcówek sworzni z przodu i malowanie wahaczy przód;
- wymiana świec;
- wymiana przewodów elastycznych hamulców i przelanie z odpowietrzeniem;
- zrobienie profilaktycznie drugiego rogu grodzi, tego lewego za kablami.... to będzie masakra, latem to zrobię;
- wymiana zapięć pasów na takie nie dłubane - nie działa mi mrugadło bo się coś rozpadło w środku i musiałem kleić - działają, ale mrugadło musi być;
- odbiór i montaż rolety bagażnika;
- może kupno maty bagażnika;
- wymiana ramion wycieraczek przód;
- coś jest nie tak z silnikiem wycieraczki tył, przewody wszystkie w porządku a on przerywa pracę i nie wraca do pozycji zero jak się wyłączy manetką - poza tym pracuje i działa;
- wymiana przewodów w wiązce centralnego drzwi kierowcy - izolacja poszła i przewody robiły zwarcie - kwestia godziny jak w końcu kupię przewody i się za to wezmę, ale leży już 5 miesiąc temat :D;
- wymiana opon - te co mam są dobre, ale chcę przejść z 185/70 na 175/80;
- zjazd 2022 :);
Na osłodę zdjęcie z ostatniego zjazdu wykonane przez Joema.
Załączniki
IMG-6525.JPG
IMG-6525.JPG (745.3 KiB) Przejrzano 1493 razy
6 x
Obrazek245 1992 B230F M47
Online
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1227
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: 240 Wagon '92 Catalyser

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

jinx pisze:
endriugto pisze:Tak dawno się to nic nie napisało że aż nadeszła możliwość rejestracji na żółte :D
Zrobię jutro post od myślników chyba co było zrobione, bez zdjęc opisów bo zajmie to wieki... Ale potem bym się starał na bieżąco już :D
Na bieżąco i regularnie będzie tak? :lol:
A tu już dwa miesiące nowości bez aktualizacji ;)
jinx pisze:Trzeba odkopać temat, chociaż powierzchownie opisać co się z autem działo, bo jakbym miał znów zrobić elaborat o każdej naprawie to bym chyba osiwiał.
Zostało zrobione - kolejność mniej więcej chronologiczna:
- montaż kraty bagażnika;
- montaż kierownicy R-Sport 3 ramiennej;
- zawieszenie tył: malowanie wahaczy i panharda, wymiana wszystkich gum i tulei, montaż stabilizatora - przy okazji piaskowania poprawienie spawu na wahaczu;
- sprawdzenie luzów zaworowych - wszystkie w górnych zakresach, także wzorowo;
- przesmarowanie wszystkich zamków i zawiasów w drzwiach - chodzi jak nowe, aż się nie spodziewałem;
- byłem na zjeździe w Ślesinie :D;
- wydech - nowy kat, tłumik końcowy i rura nad mostem;
- nowe tulejki wybieraka - luzy w miarę opanowane;
- nowa szyba przednia - przez starą niewiele już było widać nocą, a nocą w deszczu to czarna rozpacz;
- nowa flansza wychodząca skrzyni - stara miała wyrobiony wielowypust plus nowe simeringi i uszczelki pomiędzy główną częścią a 5 biegiem plus simering wybieraka - już nie poci się tam skrzynia;
- nowa uszczelka korka oleju, stara była kamienna + wywaliłem wygłuszenie maski, było strasznie brudne od oparów oleju uciekających nieszczelnym korkiem;
- nowe łożysko i podpora wału - stare zaczęło wyć, po zdjęciu kręciło się jak gruz;
- padł mi mały zegarek, więc założyłem temp. zew. - tylko muszę podłączyć;
- wleciały snowcapy od Macieja i Karola;
- wymiana zawiasów klapy i wiązek klapy - prawy zawias był srebrny z roku 89, lewy zaś mimo że ori to pogięty strasznie i złamany w jednym miejscu - nie wiem co się tam wydarzyło, bo klapa cała i oryginalna;
- poprawione zimny luty na przekaźniku pompy paliwa, teraz zapala zawsze;
- montaż okrągły lamp pgłowych przód od Domina;
- nowa guma pokrętła schowka;
- dekle stalowe na stalowe felgi - jest szyk i szpą;
- montaż głośników tył - w końcu 4 Microprocessor zobowiązuje;
- konserwacja boczków - za radą Wojtka pociągnąłem wszystko żywicą poliestrową - teraz są sztywne i wodoodporne;
- klasycznie - rdza - w górnym prawym rogu grodzi silnika zaczęła lecieć woda, okazało się, że przez dziurkę między zgrzewami podciekało, siedziało pod kitem i rdzewiało aż kit puścił i woda leciała do środka - zostało to oczyszczone do gołego, pomalowane solidnie app r-stopem a potem zamalowane czymś okrętowym czego nazwy nie pamiętam - niestety dostęp od tego miejsca na zewnątrz nie istnieje, więc zrobiłem od środka tyle ile się dało - Joem miał w swoim 245 podobnie, ale dużo większa dziura była. Teraz powinno wytrzymać sporo, jako że zamalowane r-stopem i woda już pod kitem siedzieć nie będzie, plus oczyściłem podszybie z piasku liści i igieł ile się dało przez otwór silnika wycieraczek;
- zjazd 2021 :);
- magiel i pompa były w regeneracji w warsztacie poleconym przez Dżordża z Warszawy - wróciły jak nowe, jestem pod wrażeniem;
- po maglu auto poszło na zbieżność 3D, teraz jedzie prosto :);
- przed zimowaniem, bo zimę 2021/22 auto spędziło w garażu, nie chcę wystawiać go na sól - wymieniona została sonda lambda i przepłukany i zalany nowym płynem układ chłodzenia;
- w tym roku dotychczas założyłem odnowioną przez zimę lampkę oświetlenia komory silnika oraz skompletowałem w końcu i założyłem klamkę kanapy - po 4 latach w końcu nie mam dziury.


Plany na ten rok? Są ;) :
- dokończenie blacharki w restomod garage - został sam finisz - jadę tam w kwietniu;
- wymiana końcówek sworzni z przodu i malowanie wahaczy przód;
- wymiana świec;
- wymiana przewodów elastycznych hamulców i przelanie z odpowietrzeniem;
- zrobienie profilaktycznie drugiego rogu grodzi, tego lewego za kablami.... to będzie masakra, latem to zrobię;
- wymiana zapięć pasów na takie nie dłubane - nie działa mi mrugadło bo się coś rozpadło w środku i musiałem kleić - działają, ale mrugadło musi być;
- odbiór i montaż rolety bagażnika;
- może kupno maty bagażnika;
- wymiana ramion wycieraczek przód;
- coś jest nie tak z silnikiem wycieraczki tył, przewody wszystkie w porządku a on przerywa pracę i nie wraca do pozycji zero jak się wyłączy manetką - poza tym pracuje i działa;
- wymiana przewodów w wiązce centralnego drzwi kierowcy - izolacja poszła i przewody robiły zwarcie - kwestia godziny jak w końcu kupię przewody i się za to wezmę, ale leży już 5 miesiąc temat :D;
- wymiana opon - te co mam są dobre, ale chcę przejść z 185/70 na 175/80;
- zjazd 2022 :);
Na osłodę zdjęcie z ostatniego zjazdu wykonane przez Joema.
Za każdym razem nie mogę wyjść z podziwu jakie cudowne tło jest na tym zdjęciu :D
0 x
Awatar użytkownika
jinx
Posty: 268
Rejestracja: 18 marca 2018, 18:39
Lokalizacja: Poznań

Re: 240 Wagon '92 Catalyser

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jinx »

Maciek4530 pisze:
Na bieżąco i regularnie będzie tak? :lol:
A tu już dwa miesiące nowości bez aktualizacji ;)


Za każdym razem nie mogę wyjść z podziwu jakie cudowne tło jest na tym zdjęciu :D
Zrobiłem tylko drobne prace blacharskie i konserwacyjne i zmianę filtra powietrza. Wrzucę większy post razem z przednim zawieszeniem. No i wleciały nowe ramiona i mata bagażnika.
2 x
Obrazek245 1992 B230F M47
ODPOWIEDZ