Volvo 240 '91 "RED245"

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Volvo 240 '91 "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Ja się już nawet tym myciem nie przejmuję. Czego nie dotknę, syf i brud. Jak nawet auto się umyje, to po godzinie umazane pyłem i innym syfem. Ty przynajmniej spadź możesz zlizać.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
BASSRIDE
Posty: 300
Rejestracja: 27 grudnia 2021, 18:10

Re: Volvo 240 '91 "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BASSRIDE »

to Ty taki purysta i miałeś założone obniżane sprężyny?
1 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1225
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Volvo 240 '91 "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

BASSRIDE pisze:to Ty taki purysta i miałeś założone obniżane sprężyny?
Obniżone sprężyny -> czyt. sprężyny z Diesla (także 240) obcięte o jeden zwój by wóz wyglądał kropka w kropkę jak seria. Byłbym głupi faktycznie obniżając wóz i robiąc z 240 ohydną taczkę.
0 x
Awatar użytkownika
BASSRIDE
Posty: 300
Rejestracja: 27 grudnia 2021, 18:10

Re: Volvo 240 '91 "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BASSRIDE »

Maciek4530 pisze:
BASSRIDE pisze:to Ty taki purysta i miałeś założone obniżane sprężyny?
Obniżone sprężyny -> czyt. sprężyny z Diesla (także 240) obcięte o jeden zwój by wóz wyglądał kropka w kropkę jak seria. Byłbym głupi faktycznie obniżając wóz i robiąc z 240 ohydną taczkę.
Rozumiem ze masz swoje zdanie i wielką potrzebę dzielenia się nim, niemniej jednak musisz się liczyć z tym ze ludzie którzy obniżają swoje auta wcale nie są głupi…. Mało tego, cześć z nich może być nawet mądrzejsza od Ciebie ;)

BTW, nie chcesz sprzedać tych dieslowskich sprężyn? Chętnie obetnę jeszcze jeden czy dwa swoje i obniżę swoje Volvo. Piszę poważnie, to nie zart
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1225
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Volvo 240 '91 "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

BASSRIDE pisze:BTW, nie chcesz sprzedać tych dieslowskich sprężyn? Chętnie obetnę jeszcze jeden czy dwa swoje i obniżę swoje Volvo. Piszę poważnie, to nie zart
Te z Diesla klepnięte mniej więcej w momencie podjęcia decyzji o powrocie do serii. Nie mniej walają mi się gdzieś chyba jeszcze dwie czy 4 sztuki w garażu (fabryczna benzyna) w stanie do odnowienia. Jeśli takie też są okej, przypomnij mi w czwartek w godzinach późno popołudniowych to zerknę ;)
2 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 240 '91 "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

BASSRIDE pisze:
Maciek4530 pisze:
BASSRIDE pisze: Rozumiem ze masz swoje zdanie i wielką potrzebę dzielenia się nim, niemniej jednak musisz się liczyć z tym ze ludzie którzy obniżają swoje auta wcale nie są głupi…. Mało tego, cześć z nich może być nawet mądrzejsza od Ciebie ;)
*
- wykonają to w pełni przemyślanie, inaczej jest tak jak pisze Maciej i napiszę ja również.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
BASSRIDE
Posty: 300
Rejestracja: 27 grudnia 2021, 18:10

Re: Volvo 240 '91 "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BASSRIDE »

Maciek4530 pisze:
BASSRIDE pisze:BTW, nie chcesz sprzedać tych dieslowskich sprężyn? Chętnie obetnę jeszcze jeden czy dwa swoje i obniżę swoje Volvo. Piszę poważnie, to nie zart
Te z Diesla klepnięte mniej więcej w momencie podjęcia decyzji o powrocie do serii. Nie mniej walają mi się gdzieś chyba jeszcze dwie czy 4 sztuki w garażu (fabryczna benzyna) w stanie do odnowienia. Jeśli takie też są okej, przypomnij mi w czwartek w godzinach późno popołudniowych to zerknę ;)
Dzięki Maćku, benzynowe to ja też mam :)
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1225
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Volvo 240 '91 "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

BASSRIDE pisze:Dzięki Maćku, benzynowe to ja też mam :)
Po prostu myślałem że potrzebujesz kompletu "dodatkowego" do czynienia zła :lol: Teraz wszystko jasne :mrgreen:
1 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1225
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Volvo 240 '91 "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

31.07.2022r. - przebieg 396027km

Zaczynamy od chyba najlepszego zdjęcia które zawiera mój wóz :lol: (raz że nikt nie fotografuje Volvo, dwa to fakt iż #RED245 nie zachęca wizualnie do fotografowania wyblakłym lakierem)

KKN sezon 2022
295445603_2613218188809789_3721327788198027616_n.jpg
295445603_2613218188809789_3721327788198027616_n.jpg (133.09 KiB) Przejrzano 737 razy
Na tymże KKN poznałem Adriana (aktualnego posiadacza tzw. Börda) który zupełnym przypadkiem walczył z źle złożonym wałem (ktoś złożył dwie połówki na sucho i nie na znaczniki...) i wymianą sprzęgła. Zupełnym przypadkiem wraz z @Bebok666 i wspomnianym kolegą trafiliśmy do materiału związanego z tematyką starszych wozów :D Wyszło trochę sztywno i robiliśmy dubla co tylko pogorszyło sprawę - tak czy siak montaż zrobił robotę :lol:



Z racji iż kolega Adrian ma dostęp do bardzo ciekawego warsztatu umówiliśmy się na kilka prac przy naszych zgniłkach. Mając na uwadze wał do "feniksa" i fakt że zapewne w moim wozie nikt nigdy nic nie wymieniał także w elementach napędowych zorganizowana została akcja "Takiego wała jak cegła cała".

Na początek zamówione zostały podpory wału, łożyska SKF, krzyżaki wału, sprężynki z blaszakmi do podpory oraz zestaw śrub montażowych (wyjątkowo tanie więc pokusiliśmy się o komplet do obu wozów ;) Dodatkowo do mojego wozu zamówiony został łącznik elastyczny wału oraz poduszka skrzyni biegów (o tym później)
DSC_0006.JPG
DSC_0006.JPG (447.57 KiB) Przejrzano 737 razy
DSC_7941.JPG
DSC_7941.JPG (520.18 KiB) Przejrzano 737 razy
DSC_7925.JPG
DSC_7925.JPG (451.85 KiB) Przejrzano 737 razy
Wszystko zakupione, trzeba było robić :D
Zaczęliśmy od wału do "Feniksa" gdyż był na wierzchu i miał służyć jako "awaryjny" gdyby z moim był problem. Łożysko nie sprawiło żadnego problemu (było mocno zatarte), podpora popękana - ale widać że była zmieniana (zamiennik). Z krzyżakami sytuacja podobna, miały lekki luz - wybicie i zmiana czasochłonna lecz prosta.

Mając gotowy wał do "Feniksa" zabraliśmy się za mój wóz.
DSC_0074.JPG
DSC_0074.JPG (360.82 KiB) Przejrzano 737 razy
Całość wyjechała z samochodu na stół, wymieniliśmy oba krzyżaki, łożysko, podporę - wszystko zostało przesmarowane, doczyszczone. Co ciekawsze mój wał ewidentnie był w "oryginale" - od krzyżaków, przez podporę OEM Volvo jak i łożysko (mimo 396k km w 31 lat nie wyczułem głośniejszego strzelania, szurania, szumów jak w przypadku wału z "Feniksa") :shock:

Sami zobaczcie:

Mając gotowy wał podmieniony został łącznik elastyczny wału, założone nowe śruby montażowe oraz podmieniona poduszka skrzyni... A czemu podmieniona? Ano dlatego że pewien "spec" od Volvo z Krakowa założył poduszkę prawdopodobnie od BMW bądź innych skrzyń bo "pasowała". Wiedziałem o tym od dawna, mniej więcej od 2019/20r. nie mniej jednak klasycznie były inne tematy na tapecie. Tak czy siak wszystko jest świeże, nowe i zgodne z fabryką.
DSC_0083.JPG
DSC_0083.JPG (584.92 KiB) Przejrzano 737 razy
DSC_0088.JPG
DSC_0088.JPG (797.91 KiB) Przejrzano 737 razy
Wał wrócił na miejsce, założona została nowa sprężynka i blaszka - temat można uznać za skończony! ;) No i mamy wyciek z uszczelniacza ataku :| Zrobi się zapewne za jakiś czas...
DSC_0097.JPG
DSC_0097.JPG (743.63 KiB) Przejrzano 737 razy
DSC_0098.JPG
DSC_0098.JPG (821.84 KiB) Przejrzano 737 razy
Typowo w takich sytuacjach dopiero po naprawie człowiek odczuwa jak bardzo wszystko wymagało serwisu. Od razu zniknęły wibracje, luzy, dźwięki - czuć że wóz ma "lżej" i wszystko działa płynniej - bardzo fajny efekt naprawy :D

Samochód po roku od instalacji LPG trafił na serwis i wymianę filtrów - przedłużona została także gwarancja na instalację 8-)

Zmieniła mi się także koncepcja na dalekosiężne. Sprzedałem komplet trzech Bosch Rallye 225 z osłonami tylko po to by zakupić dokładnie takie same lampy jak ma @Miś :lol: Tylko że bez osłon... Ale to się też znajdzie ;)

Nowości miesiąca czerwiec/lipiec:
- Wyciek z uszczelniacza ataku w moście

(w między czasie szykuje się druga w historii wozu (pomijając temat LPG) wizyta wozu u mechanika w celu rozwiązania problemu stuków, magla (luzu), zbieżności))
3 x
Awatar użytkownika
ajzol
Posty: 51
Rejestracja: 08 maja 2018, 21:40
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: Volvo 240 '91 "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ajzol »

Towarzystwo w warsztacie wyborne.
3 x
'91 944 B230FB
'95 945 B230FK
'95 855 B5204T
ODPOWIEDZ