965 Turbo - Koriolan

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
lucash
Posty: 36
Rejestracja: 07 sierpnia 2017, 23:10
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: lucash »

bnw pisze:Taki szybki update, bo grzebię w wozie i na pisanie mało czasu.

Obrazek Obrazek Obrazek
Jak ściągałeś listwę dolną z tylnej szyby? Jakiś patent na to jest?
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

U mnie było na kleju do szyb, więc poszło dość prosto. Te na zatrzaski... Hmmm, siła raz gwałt załatwia sprawe?
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Kanapy, efekt niezły, napiszesz jakiej chemii użyłeś?
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

lucash pisze:Jak ściągałeś listwę dolną z tylnej szyby? Jakiś patent na to jest?
Obrazek

Obrazek

Rolę narzędzia specjalnego z powodzeniem pełni karta "moja biedronka":), nieduży śrubokręt też się nada.
Generalnie od góry odchylasz gumę na kilka mm i szukasz spinek. Tych jest 5 na stronę, cztery czarne albo brązowe, jedna zielona. Delikatnie, naprawdę bardzo delikatnie naciskasz w miejscach oznaczonych czerwonymi strzałkami, jak puszczą zatrzaski zdejmujesz z dolnego zaczepu (żółta strzałka) i listwa jest Twoja. Stare spinki mogą być mocno kruche i popękać, nowe mają numer 1392392 (czarna albo brązowa, potrzeba 8 szt.) i 1392391 (zielona, 2 szt.). Tanie nie są, w skandixie po 3,22 euro.

Rozmieszczenie spinek wg koloru

Obrazek

Sorki za poradnik w tym miejscu, ale może autor wątku też skorzysta ;)
8 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Skorzysta, bo miał z jednej strony tyle gluta, że sam nie wie, jak powkładać :) Nawiasem mówiąc, facet od błotników, o których rozmawialiśmy, zapadł się pod ziemię...

@xjtdi - wklejałem troszkę wyżej, już piszę ponownie:
Mycie: mydło dla ludziów + Zymol Leather Cleaner + Zymol Leather Conditioner;
Koloryzacja: Saphir Juvacuir No.08 Bordeaux;
Nóżki: Boll do tworzyw sztucznych + Motip L56W.

Popołudniu może dam apdejt z naprawy podszybia.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

bnw pisze: Nawiasem mówiąc, facet od błotników, o których rozmawialiśmy, zapadł się pod ziemię...
A bo to trzeba brać od razu, z czasem dzieją się różne rzeczy... Pewnie komuś sprzedał i tyle.
Ja też zamilkłem w sprawie błotnika, ale wyskoczył mi niechciany temat - niespodzianka i od miesiąca jestem zajęty tylko nim, póki co błotnik zszedł na drugi plan.
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

No nie sprzedał, bo jeszcze dwa tygodnie temu mi posłał maila, że właśnie pakuje, bo wrócił z wakacji. Teraz ma telefon zupełnie out. Może jak i wielu z nas ma inne problemy.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

fonderal pisze:Tutaj gość ma srebrne błotniki.
https://www.olx.pl/oferta/volvo-740-760 ... 1d4a231df1
Piotr z Gdańska. Jest chyba na urlopie. Będę męczył tamtego zioma. Może ma koronawirusa.

W międzyczasie mały update. Miał być wcześniej, miało być więcej, ale lista strat z tego tygodnia to:

-> spalony moduł zapłonowy w Disco (3 dni out, rozstrój żołądka, spadnie po 4h na dobę, bo groziły 2 tygodnie bez auta);
-> rozbita miska olejowa w A2;
-> załatwiony telefon komórkowy (dla mnie to niestety jak przedłużenie ręki);
-> brak czasu na zdobycie odpowiednich lakierów do 960.

Ale są też dobre rzeczy - na przykład podszybie. Moje było w stanie słabym, połamane, odbarwione, lewy odpływ zatkany. Z garażu wyjąłem ładniejsze podszybie, rozmontowałem, pomalowałem dragonem do zderzaków. Kiedy tak sobie schło, Pani opiekująca się domem uznała, że folia - na której leżały zdjęte zapięcia/guziczki trzymające gumowe uszczelki to odpad i usunęła ją razem z rzeczonymi... Udało się odzyskać chyba trzy sztuki. Na szczęście w garażu było drugie podszybie, brzydkie i połamane, ale z kompletem uszczelek. Rozebrałem je, plastik zezłomowałem, uszczelki pomyłem, poskładałem do kupy. Wyszło tak, jak poniżej:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Problematyczna była też taka mała listewka/uszczelka u dołu szyby. Moja kompletnie wygniła i jedyną opcją było albo poskładanie tego na taśmie dwustronnej/kleju, albo zdobycie nowej:

Obrazek

Szybki telefon - Bartek Sysło nie miał już, ale! Michał Cuber powinien mieć. Okazało się, że nawet bardzo ładną, z polifta. Domówiłem też osłony rynienek dachowych z polifta, nad którymi właśnie pracuję. Tak to wyglądało w porównaniu ze starą uszczelką:

Obrazek

No i ostateczne zdjęcie, przed montażem, poskładane i połączone w jedną, konsystentną całość:

Obrazek

W poniedziałek powinienem mieć naprawiony swój telefon - wtedy zrobię ładne zdjęcie na aucie i może pochwalę się listewkami chrom. Z których nie jestem zadowolony, bo nie są jak nowe, ale... ja nigdy nie jestem z siebie zadowolony i tyle :P
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Raport sytuacyjny: wóz od prawie miesiąca u Grześka, turbo po regeneracji, mimo tego - nie dmucha, obroty wiszą na 1500, TCU i EGTC plują błędami. Prawdopodobny winny znaleziony - wiązka silnika to śmietnik. Czy ktoś z Was ma może taką rzecz, albo zna kogoś koło Warszawy/okolicy, kto lubi robić wiązki silnika od podstaw? ;)
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
ODPOWIEDZ