965 Turbo - Koriolan

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Dwa miesiące minęły, a zmian - i kilometrów - nabiło się całkiem sporo.

Plany były proste - klimatyzacja i poprawienie instalacji gazowej. Powiedzieć łatwo - zrobić trudniej. Zaczęło się od klimy. Auto miało ładny parownik, skraplacz, oraz kompresor (wymagał tylko przeglądu). Problemem były rury, poutleniane, oraz chłodnica - która sypała się w rękach. Do tego świrujące czujniki. Auto spędziło w warsztacie jakiś tydzień, po którym... na szczęście wyjechało zrobione. Klimatyzacja działa, chłodzi, zachowuje się jak należy. Za jedyne... 1750 PLN. Mówiłem już, że mógłbym wziąć nowe V90 w leasingu i taniej by mnie wyszło? Jeśli nie, to właśnie mówię. Zdjęcie pokazuje nową chłodnicę, teraz jest już mniej ładna, a bardziej robaczywa. Ale chłodzi cały czas super.

Obrazek

Praktycznie natychmiast po zakończeniu pracy nad klimatyzacją wóz trafił do Serocka, do GS Auto. Byłem przekonany, że wysyłam auto, w którym trzeba "jedynie" ogarnąć instalację gazową. Znowu - nie dało się bardziej mylić. Zacznijmy od tego, że maska przestała się otwierać. Jak się już otwarła, to okazało się, że EBC nie żyje, DV trzeba poprawić, aparat zapłonowy pamięta mur berliński. Co do instalacji... zrobiona, zgodnie z przewidywaniami, na odczep się, wiązka lutowana z byle czego... praktycznie co chwilę okazywało się coś nowego. Koniec końców, wóz przeszedł praktycznie pełną przebudowę instalacji, połączoną z wymianą i przestawieniem komputera w inne miejsce, kompletem nowych wtrysków, nową wiązką, MBC. Wrócił w znacznie lepszej kondycji - z małym "ale". Otóż jest to pełna wersja bi-fuel: trzy cylindry pracują na gazie, czwarty na benzynie. Dlaczego? A tego to nikt nie wie. Kompresja w porządku, układ zapłonowy nowy, komputery nie widzą błędów. Grzegorz konsultował sprawę z innymi ośrodkami wolnej myśli - nikt nie wie, co się dzieje i dlaczego. Może źródłem problemu jest komputer benzynowy? A może to "ficzer" B204FT i jego krótkich czasów wtrysków? W każdym bądź razie, na razie wóz objeżdżam i objeżdżam, może jeszcze przeskanowanie go po większym dystansie coś podpowie? Póki co wóz trzyma się na przyzwoitym spalaniu rzędu 11-15L sumy obu paliw na 100 km. Tak to wygląda pod maską:

Obrazek
Obrazek

Ja sobie też trochę dłubię, choć w mniejszej rzecz jasna skali. Póki co udało mi się odratować antenę, a raczej złożyć sobie jedną z kilku: udało mi się przechwycić dwie niesprawne anteny, od sedana i kombi oraz nowy "bacik".

Obrazek

Co jeszcze? Znalazłem kratę. Założyłem. Pasuje całkiem ładnie. Nie wiem tylko, co i gdzie z tych blaszek zamontować - nie są to czasem dwa zestawy? Są jakieś łapki do "trzymania" kraty w pozycji otwartej, pod dachem?

Obrazek

Zdjęcie chwilowo czystego wozu. Zaraz potem znowu zrobił się brudny - co noc jeżdżę polem i lasem z lekami do koni.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Co teraz? Nie wiem. Dopóki wóz jeździ jako prawie-że-karetka-weterynaryjna, to nie ma sensu robić z przodem USowym - choć nie ukrywam, że kompletuję sobie żarówki i podobne - gałęzie mogą być dla plastikowych kloszy zabójcze. Mam też przycisk do wysuwania anteny - ale zakładanie go ma sens z docelowym radiem. Czarne 805 trafiło do naprawy (od początku nie ma podświetlenia). Miało je zastąpić 815 PSS, w stanie w pełni sprawnym. Niestety - to co mnie dotarło okazało się być nieco inne: nie ma podświetlenia lewego górnego rogu, nie działa też napęd CD. Jak się sprawa rozwiąże, nie wiem - możliwe, że wkrótce pojawi się wpis w dziale "recenzje sprzedawców" i nie będzie pozytywny. Zobaczymy. Spróbuję może ogarnąć szyby - usunąć przyciemnienia - oraz minimalnie poprawić lakier na lewym tyle, bo ta srebrzanka jednak straszy niesamowicie. W czwartek jadę z kolei do mechanika, zobaczymy, czy przypadkiem sprzęgło, albo dwumasa się nie poddały/poddają.

Jeszcze pożegnalne foto z pracy i - cóż, pewnie kolejny post za kolejne 2 miesiące.

Obrazek
Obrazek
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Masz dwa komplety górnych mocowań do tej kraty. Nie wiem tylko po co dwa są dokręcone do tych blaszek.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

bnw pisze:Otóż jest to pełna wersja bi-fuel: trzy cylindry pracują na gazie, czwarty na benzynie. Dlaczego? A tego to nikt nie wie. Kompresja w porządku, układ zapłonowy nowy, komputery nie widzą błędów. Grzegorz konsultował sprawę z innymi ośrodkami wolnej myśli - nikt nie wie, co się dzieje i dlaczego. Może źródłem problemu jest komputer benzynowy? A może to "ficzer" B204FT i jego krótkich czasów wtrysków?
Komp benzynowy to mz. raczej nie, bo to przecież fullgrupa, wszystkimi czterema wtryskami zawiaduje jedno wyjście z ecu. Jeśli pracuje wtryskiwacz benzynowy to powinien i gazowy, o ile nie ma błędów w instalacji, sam wtryskiwacz jest sprawny, podobnie sterownik gazu. Sterownik gazowy jest w zasadzie tylko interfejsem między instalacją benzynową a wtryskiwaczami gazu, jest sterowany sygnałem z wtryskiwaczy benzynowych. Na upartego - niektórzy tak robią z lenistwa - w fullgrupie można wszystkie wtryskiwacze gazowe wysterować z jednego wtryskiwacza benzynowego, i dopóki coś nie padnie nikt nie zauważy różnicy. Na mój gust przyczyną może być jakaś przerwa albo błąd w instalacji, ale zakładam, że GS to posprawdzał. Drugi możliwy powód to padnięty wtryskiwacz gazowy, trzecim jest walnięty sterownik gazu. Można to posprawdzać zamieniając wtryskiwacze miejscami (w fullgrupie wystarczy przepięcie wtyczek, i tak na wszystkich pojawia się sygnał w tym samym momencie) i sprawdzenie w programie albo obmacane wtrysku, czy problem dotyczy tego samego wtryskiwacza, czy może coś się zmieniło. W zależności od tego co się wydarzy, będzie wiadomo gdzie szukać.

Btw wszystkie redbloki potrzebują szybkich wtryskiwaczy, taki urok fullgrupy. Nie wiem jak inne sterowniki, Stagi mają opcję podwajania dla fullgrupy, włączenie powoduje wtrysk co drugi raz, ale za to dwa razy dłuższy. Można z tym kombinować, jeśli czasy są za krótkie dla założonych wtryskiwaczy i nie da się już niżej zejść z ciśnieniem. Z ciekawości, jakie masz teraz?
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Kąkuter LPGTech 326, wtryski... kurczę, nie zapisałem sobie, odczytam potem z obudowy. Wtryski nowe, Grzesiek sprawdzał, podmieniał, zamieniał, cuda na kiju, wóz chyba 3 tygodnie stał (zamiast 4 dni...). Sterowniki też były sprawdzane dwa, mój stary Stag 300, a potem ten kupiony LPGTech. Co jeszcze - zasadniczo wtrysk gazowy przestaje pracować po... zagrzaniu. Kompresja na felernym cylindrze poprawna, rzędu "dychy". Na pozostałych też, bo rzędu 8.5-9.5. Na poprzednim setupie też tak to musiało chodzić, bo średnie spalanie na 100 gazu nie uległo większej zmianie.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Mogę źle pamiętać, ale te sterowniki są zdaje się wymienne między sobą, w sensie podejścia do wiązki i jeśli na obu jest tak samo, to są raczej sprawne. Pozostaje pytanie, co się działo przy przekładaniu wtryskiwaczy.
Też miałem ujawniający się po nagrzaniu kłopot z niepracującym wtryskiwaczem, przyczyną był okresowy niekontakt w wiązce. Ale potrafię sobie wyobrazić podobne zachowanie przy usterce wtryskiwacza.
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Taki szybki update, bo grzebię w wozie i na pisanie mało czasu.

Pod maską: w poszukiwaniu przyczyn niepoprawnej pracy wymieniłem póki co przepływomierz (poprzedni wyglądał jak wnętrze okapu nad kuchnią) i zrobiłem podmianę komputera na ECU z 204GT. Jest nieco lepiej, ale dalej nie jest na tyle fajnie, żeby mnie to zadowalało. Dodatkowo - w czasie drogi do Rybnika czy czegoś w ten deseń turbo przestało ładować powyżej 1/3 skali. Czemu? Cóż, po uruchomieniu wozu do wnętrza zaciąga nieco spalin i słychać poprykiwanie z układu wydechowego.... czyli albo mam dziurę w turbo, albo zero uszczelek przy kolektorze wydechowym/dołorurze, albo dziurę w poprzednich. Które konkretnie - jeszcze nie wiem, auto zastawione gratami, ponieważ zająłem się skorupą.

Skorupa: wyglądała jak po deszczu meteorów. Irytowało mnie to, więc zabrałem się za drobne poprawki. Drobne - bo żeby to zrobić porządnie, to trzeba malować cały wóz, a żeby malować cały wóz, to trzeba zrobić całą blacharkę... itp. Póki co tylko trzy zdjęcia "zajawki", jak ogarnę, to dokładnie opiszę, co i jak się udało. W ogólności to, jak to auto zostało naprawione blacharsko wygląda tak, że Cytryn i Gumiak zrobiliby to chyba lepiej - szpachla na klar, szpachla na bazę, góry i doliny. Co ciekawe, dziadzia nasmarkał srebrzanką (też po klarze przecież) w niewyobrażalnie wręcz hojny sposób - jedno, że ta farba jest gruba jak Amerykanin, drugie, że nie ma żadnego wytłumaczenia, po co pacykować obszar 10x większy, niż uszkodzenie...

Obrazek Obrazek Obrazek

Wnętrze: mam nowe fajne środki, zrobiłem próbnie jedną kanapkę. Jest super. re5pect polecił mi fajne środki, ja doszukałem sobie jeszcze fajny środek koloryzujący i efekty mówią same za siebie.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

W weekend muszę przewieźć parę rzeczy, więc auto muszę poskładać do kupy, ale w poniedziałek ruszam z demolką dalej - pruję plastiki wnętrza i wiozę dywany do prania. Ciekawe, co znajdę pod nimi...
5 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Bałuch 79
Posty: 267
Rejestracja: 09 kwietnia 2019, 21:37
Lokalizacja: KRA
Kontakt:

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Bałuch 79 »

Tapicerka super wyszła. Co zostało zastosowane?
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Mycie: mydło dla ludziów + Zymol Leather Cleaner + Zymol Leather Conditioner;
Koloryzacja: Saphir Juvacuir No.08 Bordeaux;
Nóżki: Boll do tworzyw sztucznych + Motip L56W.
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
pmiczka
Posty: 75
Rejestracja: 12 marca 2020, 19:39

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pmiczka »

Rewelacja. Zazdroszczę. Daj proszę znać za jakiś czas, jak się sprawuje i czy kolory trzymają po wciągnięciu jakiejś wilgoci.
Po zobaczeniu zdjęć naszła mnie wena, żeby coś w domu tak odnowić, bo oczywiście w moim gołym kancie takich luksusów nie ma.
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 965 Turbo - Koriolan

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Dam znać oczywiście. Jaka auto poskładam ;)

Co do luksusów - komplet skór do ogarnięcia do serii 900 da się wyrwać i za 500 PLN, więc można zawsze poczatować na allegro :)
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
ODPOWIEDZ