Volvo 244 DL 1978

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 244 DL 1978

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

W tych rocznikach zdarzały się już chyba M46, to pewnie mniej rzeźbienia by było.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Bałuch 79
Posty: 268
Rejestracja: 09 kwietnia 2019, 21:37
Lokalizacja: KRA
Kontakt:

Re: Volvo 244 DL 1978

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Bałuch 79 »

Pewnie tak ale z tego co czytałem to M47 jest lepszą skrzynią niż M46.
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Volvo 244 DL 1978

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

M47 to pełne pięć biegów, jest przez to mniej awaryjna, ale nie jest zdolna do przeniesienia dużego momentu obrotowego -
nie bez powodu silniki B204FT/GT oferowano tylko z M46.
M46 ma overdrive, któremu zdarza się zepsuć, ale ma większą wytrzymałość - w Twoim przypadku nie będzie to jednak potrzebne.
M90 ma pełne pięć biegów, może przenosić spory moment obrotowy, ale lubi sobie "chrupać" na 3 biegu. Jest też cholernie droga - da się dorwać jeżdżące 940 w jej cenie...

Zasadniczo M47 może być opcją najlepszą, szczególnie, że wał do 200 do tej skrzyni dostaniesz.
2 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Volvo 244 DL 1978

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Bałuch 79 pisze:Pewnie tak ale z tego co czytałem to M47 jest lepszą skrzynią niż M46.
Zalezy do jakiego silnika, M46 jest wytrzymalsza.
Zostaje kwestia napędu licznika, jesli masz na linke to będzie problem znaleźć skrzynkę z wyjściem. W 7xx/9xx licznik bral sygnał z czujnika na dyferencjale.
Z półtorej roku temu sprzedałem komuś z forum skrzynie z 240 z wyjściem na linke, jedna cala i jedna w częściach z tego co pamiętam cala była m47 a ta w częściach to była m46. Jak nic nie znajdziesz mogę poszperać komu to wysłałem z tego co pamiętam obie osoby kupowały to jako zapas może Ci coś odsprzedadzą.
0 x
Awatar użytkownika
Bałuch 79
Posty: 268
Rejestracja: 09 kwietnia 2019, 21:37
Lokalizacja: KRA
Kontakt:

Re: Volvo 244 DL 1978

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Bałuch 79 »

Dzięki za odpowiedzi. Biorę się za szukanie.
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Volvo 244 DL 1978

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Jakby co, to mam w ogródku 244 MY'83 na części. M46, redkloc 2.3 z gaźnikiem Stromberga. Samą M47 też znajdę, ale do 740.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 244 DL 1978

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

dom?n pisze:W tych rocznikach zdarzały się już chyba M46, to pewnie mniej rzeźbienia by było.
Zdarzały się z blokiem żeliwnym i malowaniem w wiadomym kolorze i sterowaniem łapy - linką a nadbieg był w gałce przesuwany (nie naciskany).
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Volvo 244 DL 1978

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Sinuspi pisze:
dom?n pisze:W tych rocznikach zdarzały się już chyba M46, to pewnie mniej rzeźbienia by było.
Zdarzały się z blokiem żeliwnym i malowaniem w wiadomym kolorze i sterowaniem łapy - linką a nadbieg był w gałce przesuwany (nie naciskany).
Potwierdzam, korpus żeliwny w jedynym słusznym czerwonym kolorze, łapa na linke z taką śmieszną kostka która blokuje linkę w łapie wyciskowej. O ile linkę miałem zapasową w bagażniku to jak linka pęka to kostka (obie połówki blokujące koniec linki) wylatają pod auto, co się wtedy naszukałem tej jednej połówki kostki to klękajcie narody, ale finalnie znalazłem i pojechałem dalej. Póżniej miałem taki patent, że kostki były przypięte w tym zewnętrznym elemencie małymi trytkami i po zerwaniu linki wszystko zostawało na miejscu, nie trzeba było szukać w piachu...
2 x
Awatar użytkownika
Bałuch 79
Posty: 268
Rejestracja: 09 kwietnia 2019, 21:37
Lokalizacja: KRA
Kontakt:

Re: Volvo 244 DL 1978

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Bałuch 79 »

Ma ktoś namiary na gumę stabilizatora. Nigdzie nie widzę. 19mm 1228199

https://classic-volvo.com/replaced-by-1 ... 29389.html

Łącznik stabilizatora jakiej firmy kupić żeby nie rozleciał się po kilku km?
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 244 DL 1978

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Bałuch 79 pisze:Ma ktoś namiary na gumę stabilizatora. Nigdzie nie widzę. 19mm 1228199

https://classic-volvo.com/replaced-by-1 ... 29389.html

Łącznik stabilizatora jakiej firmy kupić żeby nie rozleciał się po kilku km?
Lemfordera, jak pasuje z siedemsetki obejma to kup polibusza z Strongflexa lub

https://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuleje ... -2szt.html

https://allegro.pl/oferta/guma-stabiliz ... 0881638523
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ