Volvo 940 Turbo 1991

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3040
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Obrazek

Miesiąc temu założyłem nivomaty na tył. Wiedza fonderala i Sinuspi była nie do przecenienia (uprzejmie dziękuję!), nie musiałem nawet zmieniać sprężyn, bo miałem pasujące w aucie. No i faktycznie, jest to bajer wspaniały, nie szuram już hakiem po wrzuceniu 5 osób i bagażu, jest tak, jak powinno być zawsze.

Nie wiem czy to przez nivo, czy tylko udziela mi się radosna atmosfera, ale pierwszy raz zszedłem poniżej 10L/100km w trasie. W każdym razie kolejny profit :mrgreen:

Popsułem też szyberdach, na szczęście połamałem tę prowadnicę która nadal jest dostępna w ASO.

Fot. Średzkie Youngtimery.
8 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Daj z tyłu dystansik chociaż 20 mm :D
2 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3040
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

endriugto pisze:Daj z tyłu dystansik chociaż 20 mm :D
Ale gdzie, na to Seicento? :D
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

dom?n pisze:
endriugto pisze:Daj z tyłu dystansik chociaż 20 mm :D
Ale gdzie, na to Seicento? :D
Obojętnie. Dystansik musi być :D
0 x
volvnietybombel
Posty: 379
Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
Lokalizacja: Lublin

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: volvnietybombel »

dokładnie, dystans robi robotę :)
w 200 jest to 5cm :)
1 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

dom?n pisze:Miesiąc temu założyłem nivomaty na tył. Wiedza fonderala i Sinuspi była nie do przecenienia ...
. A to nie jest P&P na czym polega skomplikowanie ich wymiany? Dawałeś nowe czy używane? Też chcę u siebie dać Nivomaty. :) Stąd pytanie
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3040
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

AOW pisze:
dom?n pisze:Miesiąc temu założyłem nivomaty na tył. Wiedza fonderala i Sinuspi była nie do przecenienia ...
. A to nie jest P&P na czym polega skomplikowanie ich wymiany? Dawałeś nowe czy używane? Też chcę u siebie dać Nivomaty. :) Stąd pytanie
Musisz mieć też sprężyny dedykowane do nivomatów, z reguły ciensze niż te do zwykłych amorów. U mnie, szczęście w nieszczęściu, ktoś wstawił tylko zwykłe amory, a sprężyny zostały od nivomatów, dlatego wóz po zapakowaniu siadał na dupie niemożebnie.

Co do numerów seryjnych, to tu się trochę więcej dowiesz. Jeśli niestraszna Ci cyrylica, to tu też znalazłem trochę wiedzy.

Znalazłem parę za 450zł/sztuka, prawie nieużywane, wydębiłem jeszcze wysyłkę w cenie. Mam nadzieję, że wystarczą na jakieś 200kkm.
2 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

To że sprężyny są inne to wiem, myślałem że cis więcej .
Robiłem to w S70 ale tam dochodzą jeszcze inne poduszka amortyzatora. Ja z kolei w S70 zostawiłem standardowe sprężyny, stoi trochę wyżej, ale pełna funkcjonalność Nivomatów jest zachowana. :)
Będę szukać :) dzięki
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

dom?n pisze:Zapiszę sobie w kalendarzu: dziś dostałem pierwszą ofertę "nie chce pan sprzedać tego wozu?" od gościa w prawie nowym A6.
też taki usłyszałem. Szła młoda para, dziunia do męża : " oooo taki chcę! Taki mi kup!"
Aż moja mama, która to też słyszała: " było im sprzedać..." :) :)
1 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Iwan
Posty: 69
Rejestracja: 16 kwietnia 2021, 10:25
Lokalizacja: Kraków

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Iwan »

dom?n pisze: Musisz mieć też sprężyny dedykowane do nivomatów, z reguły ciensze niż te do zwykłych amorów.
Ale czy sprężyny do nivo były też różne rodzaje?

Jak coś, leżą mi sprężyny do nivo z klekota, bo tam wymieniałem nivo na zwykłe amory. W obecnym jest novo i pewno te sprężyny zachowam na wypadek "w", ale gdyby ktoś bardzo chciał to mogę ewentualnie odsprzedać.

Z innej beczki - jak pytałem niedawno o sprężyny twarde Kayaba "heavy duty" jakie z 10 lat temu założyłem do klekota, to się okazuje że dziś już niedostępne. Swoją drogą, nie wiem czy to kwestia masy przodu i z tego co wiem innych sprężyn z przodu, ale klekota prowadziło mi się lepiej, pewniej, podczas gdy benzyniakiem bardziej buja. Tył na nivo bardziej komfortowy, aczkolwiek jak się już przyzwyczaiłem do tych "heavy duty" z tyłu to było całkiem ok. Wiadomo, nie tak ja na nivo, ale auto nie siadało bardzo.

P.S. Cyrylicę poczytałem. Akurat z cyrylicą mam do czynienia codziennie. Fajne volvo na kazachstańskich numerach :)
0 x
ODPOWIEDZ