Volvo 940 Turbo 1991

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Obrazek

W przedliftach powinna być chyba wtyczka 14-pin. Tu na zdjęciu fabrycznym jest miks SR-701 i TP-7145, ale miałem kiedyś SR-7145 które ściągnąłem z USA (razem z instrukcją, jeśli ją masz, to może być ten sam egzemplarz) i właśnie taka wtyczka tam była.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Lucius von Marbach
Posty: 4
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:42
Lokalizacja: Wrocław

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Lucius von Marbach »

Raczej nie ten sam, ten o którym mówię pochodzi z Oregonu, aczkolwiek koleś mi nie odpisuje, więc raczej odpuszczę.

Większym problem jest dla mnie teraz odo i czuje, że ta sprawa szybko się nie skończy. Niemniej, ogarnęła mnie obsesja skompletowania oryginalnego audio (wyłączając głośniki), więc o ile temat zawieszam, to na pewno nie zamykam : )
3 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Obrazek

12 miesięcy, 11 tysięcy kilometrów, ponad 1400 litrów benzyny, ponad 6000 złotych inwestycji.
Miałem mniej nim jeździć, a więcej inwestować, ale 2020 nie pozwolił.
Niemniej jest to jedno z najfajniejszych aut jakie miałem w życiu :mrgreen:
9 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Dymitr
Posty: 156
Rejestracja: 23 października 2014, 13:27
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dymitr »

Ciesze sie :)
1 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

dom?n pisze:Obrazek

Jeden miły gość, nawet bywa tu na forum, miał taki zestaw: radio Volvo SR-701 i odtwarzacz kaset TP-701. Brzmiało jak dobry plan: to pierwszy radioobiornik z RDS jaki oferowano w 940. Ma wbudowany equalizer który jest ładny. Nawet sam zmienia godzinę jak jest zmiana czasu. Działa jak nowe i gra poprawnie. To dobry początek :)
Ciekawostka: to nie tylko pierwszy radioodbiornik Volvo z RDS. To pierwszy komercyjnie dostępny radioodbiornik z RDS w ogóle. A to Ci numer.

Obrazek

Obrazek
6 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Najwyższa pora na wiosenne porządki:

Obrazek

Wóz dziarsko zbliża się do 420kkm.

Parę mniej lub bardziej interwencyjnych napraw z tego roku:
- nowe gumowe dywaniki (czarne, ale będę robić próby z malowaniem na beżowo)
- nowa pompa paliwa w baku + filtr
- wymieniłem zmęczoną rurę intercooler-turbina
- zamontowałem w końcu brakującą klamkę tylnej kanapy, razem z nowiutką ramką OEM Volvo, która połamała się przy pierwszym montażu - to musi być ta legendarna trwałość beżowych plastików w Volvo
- nowe przyciski zwalniania pasów z przodu
- nowy zbiornik wyrównawczy, bo w starym trochę popuszczał dolny króciec
- nowy wydech od katalizatora do końca

Zostało mi jeszcze zamontować nową pompkę tylnego spryskiwacza i czekać aż przyjdzie zwrot podatku, wtedy spróbujemy przywrócić nivomaty na tylnej osi.

Najbardziej efektowna modyfikacja też jest już gotowa, ale pokażę Wam ją dopiero za kilka dni :)
4 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »



Oto wisienka na torcie: radio Volvo SR-701 z Bluetooth. Kolega zamontował mi odbiornik BT w odtwarzaczu kaset TP-401. Wszystkie funkcjonalności radia są zachowane, moduł jest uruchamiany jednym przyciskiem z odtwarzacza kaset (przycisk włączał wyjście słuchawkowe z kaseciaka, nie używałem tego do niczego). Wygląda jak z fabryki, nie ma kabli plączących się po wnętrzu, gra czysto i przyzwoicie. Nadal można słuchać radia z anteny, nadal można słuchać kaset z taśmy, tylko przycisk EAR służy do załączania Bluetooth.

Jakby ktoś chciał coś takiego u siebie, to robił mi to Warsztat Dźwięku (mają też stronę na FB). Robota estetyczna, sympatyczna i całkiem szybka. Mogę polecić z czystym sumieniem :)
7 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

dom?n pisze:

Oto wisienka na torcie: radio Volvo SR-701 z Bluetooth. Kolega zamontował mi odbiornik BT w odtwarzaczu kaset TP-401. Wszystkie funkcjonalności radia są zachowane, moduł jest uruchamiany jednym przyciskiem z odtwarzacza kaset (przycisk włączał wyjście słuchawkowe z kaseciaka, nie używałem tego do niczego). Wygląda jak z fabryki, nie ma kabli plączących się po wnętrzu, gra czysto i przyzwoicie. Nadal można słuchać radia z anteny, nadal można słuchać kaset z taśmy, tylko przycisk EAR służy do załączania Bluetooth.

Jakby ktoś chciał coś takiego u siebie, to robił mi to Warsztat Dźwięku (mają też stronę na FB). Robota estetyczna, sympatyczna i całkiem szybka. Mogę polecić z czystym sumieniem :)
Profanacja, ale fajna :P
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

Dobry mod w tym frugovolvo.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Piękne ono! Gratulacje!
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
ODPOWIEDZ