OIDP tak, dobieralne według klucza: konkretny nivomat - konkretna sprężyna. Ja miałem potężnego farta trafić odpowiednie nivomaty do sprężyn które miałem już w wozie.Iwan pisze:Ale czy sprężyny do nivo były też różne rodzaje?dom?n pisze: Musisz mieć też sprężyny dedykowane do nivomatów, z reguły ciensze niż te do zwykłych amorów.
Volvo 940 Turbo 1991
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 940 Turbo 1991
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Otapicerowaliśmy sobie samemu podsufitkę. Było trudniej niż się spodziewałem, ale łatwiej niż się bałem. Myślałem, że zrobię zdjęcia podczas procesu, ale tak się stresowałem, że zapomniałem. Wyszło na czwórkę: ja owszem widzę wszystkie babole, ale sądzę, że poza mną nikt tego nie zauważy. Przy okazji oddałem szyberdach do przeglądu i wymiany pękniętej prowadnicy.
Zaraz potem oddałem auto na przegląd klimy, bo po zimie układ przestał chłodzić. Napełnili, po tygodniu znów pusto. Skończyło się remontem generalnym: zrzuceniem deski rozdzielczej i połowy rzeczy spod maski, nowym parownikiem (uwaga na zamienniki ze Skandixu, nie pasował) i nową sprężarką. Kwota jaką zostawiłem w zakładzie starczyłaby mi na jakiegoś grata na zimę. Auto chłodzi bardziej niż kiedkolwiek wcześniej, więc przynajmniej efekt jest spoko.
Niestety, z tej okazji na tegoroczny urlop udaliśmy się pociągiem, bo auto stało w warsztacie przez cały wyjazd (w sumie 5 tygodni). W związku z powyższym ładnych zdjęć jak na lekarstwo, mogę dać tylko takie jak wyżej.
7 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Ciekawe z klimą, że parownik padł. Ja w zasadzie w klekocie poprzednim i obecnym to miałem tylko robotę pod maską tj. przewody alu + skraplacz. Może kwestia wieku, bo moje auto poprzednie to końcówka 95 a obecne końcówka 96 (1 rejestracja).
Aha - nie wiem, czy coś jest nie tak, bo raczej układ działa poprawnie, ale mam wrażenie, że wersja klimy automatycznej była bardziej wydajna (klekot) niż klima ręczna w obecnym benzynowcu. Poza sterowaniem, to też taka różnica, że klekot z klimatronikiem miał sprężarkę SeikoSeiki, a benzyniak ma Zexel.
Ale prawda, klima to nie jest tani "spass". Choć w klekocie jak zrobione było porządnie, to po nabiciu trzymało trzy sezony i na wiosnę sprzedałem auto z czystym sumieniem ze sprawną klimą, a nie "do nabicia" czy takie tam figury stylistyczne w ogłoszeniach.
Aha - nie wiem, czy coś jest nie tak, bo raczej układ działa poprawnie, ale mam wrażenie, że wersja klimy automatycznej była bardziej wydajna (klekot) niż klima ręczna w obecnym benzynowcu. Poza sterowaniem, to też taka różnica, że klekot z klimatronikiem miał sprężarkę SeikoSeiki, a benzyniak ma Zexel.
Ale prawda, klima to nie jest tani "spass". Choć w klekocie jak zrobione było porządnie, to po nabiciu trzymało trzy sezony i na wiosnę sprzedałem auto z czystym sumieniem ze sprawną klimą, a nie "do nabicia" czy takie tam figury stylistyczne w ogłoszeniach.
1 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Parownik nie padł. On po prostu się trochę zestarzał:
Teraz nawiew nastawiony na dwójkę wieje tak, jak wcześniej na piątkę. 30 lat to chyba niezła żywotność jednego podzespołu tego typu. Niestety, brak filtra kabinowego zabije też ten nowy który zamontowałem.
Teraz nawiew nastawiony na dwójkę wieje tak, jak wcześniej na piątkę. 30 lat to chyba niezła żywotność jednego podzespołu tego typu. Niestety, brak filtra kabinowego zabije też ten nowy który zamontowałem.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Jesień. 425 tysięcy na blacie. Wspaniałe auto.
9 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Nadal jesteś w lesie, ale las jest przeładnydom?n pisze:
Jesień. 425 tysięcy na blacie. Wspaniałe auto.
2 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Chyba najładniejsza 940 na forum (w mojej opinii)
1 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Może to tylko niezłe zdjęciaAOW pisze:Chyba najładniejsza 940 na forum (w mojej opinii)
2 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Widać podobieństwo?
(fot. Michał Opol, XI Festiwal Nitów i Korozji)
2 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Fitipoldi ma snowcap a Ty nie
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego