940 GL, B230FB, M47, 1992

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 482
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: 940 GL, B230F, 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Trzeba się cieszyć że rodzinki w środku nie było .
Wiadomo szkoda wozu .
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
pmiczka
Posty: 75
Rejestracja: 12 marca 2020, 19:39

Re: 940 GL, B230F, 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pmiczka »

Nie jest aż tak optymistycznie jak myślałem.
IMG_20200417_094231564.jpg
IMG_20200417_094231564.jpg (2.98 MiB) Przejrzano 9104 razy
Podłużnica oberwała. Oczywiście volviak stwierdził, że maski po dobroci nie podniesie, więc dopiero dzisiaj została rozcięta na oględzinach. Rzeczoznawca oczywiście zrobi szkodę całkowitą, dałem mu cały plik rachunków i dowody na to, ile wpakowałem w to auto.
Pewnie to za wiele nie pomoże, więc zobaczymy co dalej.
Niby wszystko da się naprawić, ale trzeba na chłodno rozważyć, czy nie lepiej szukać zagranicą kolejnego wozu.
To, że w aucie nikogo nie było to w sumie bardzo duży zbieg okoliczności. Wyszedłem z auta dosłownie na 3 minuty, a stałem w tym miejscu chyba z pół godziny wisząc na telefonie.
0 x
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: 940 GL, B230F, 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

No to jeśli całka to szukaj kolejnego. Szkoda czasu i kasy na naprawy jeśli nie masz konkretnego zaplecza. Pozatym kiedyś obiło mi się o uszy że po całce auta miały już nie dać sie zarejestrować, nie jestem w temacie może ktoś zna konkrety.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: 940 GL, B230F, 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Teraz to się pozmieniało, ale w latach 90. do uszkodzenia podłużnicy podchodzili mniej dramatycznie. Volvo przewidywało naprawę, a konkretnie wymianę podłużnic, można było kupić jako część zamienną. Prawa ma numer 3536877. Opłacalne to pewne nie jest, ale jakby ktoś dociekał, to oficjalnie możliwe.

O, tu jeszcze mają oryginał
https://www.tascaparts.com/oem-parts/vo ... dhcw%3D%3D
1 x
Awatar użytkownika
pmiczka
Posty: 75
Rejestracja: 12 marca 2020, 19:39

Re: 940 GL, B230F, 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pmiczka »

Witam wszystkich,
przepraszam za tę długą ciszę. Oczywiście była "całka", ale w naprawie nie było to aż tak skomplikowane, bo sprostowanie końcówki podłużnicy poszło gładko. Walki z ubezpieczycielem nie było de facto, bo rzeczoznawca był wyrozumiały. Do wymiany poszła: maska, błotnik, zderzak z jedną łapą, ten plastik błotnika (jak to się zwie?), reflektor i parę listewek. Geometria i całość konstrukcji była bez problemu zachowana, więc stwierdziliśmy, że wolę go zrobić i być pewnym co mam niż szukać kolejnego.
Z okazji, że kant był uziemiony na dwa miesiące na warsztacie zrobiliśmy jeszcze masę innych rzeczy:
- cała "górna" blacharka (trochę pomniejszych purchli, rys itp.)
- wymiana lamp tylnych, kierunków i kloszy przednich
- wypiaskowane i polakierowane alufelgi Draco
- wypiaskowane i polakierowane pióra wycieraczek
- montaż nowego zestawu audio, razem z małymi tweeterami
- naprawa wycieraczek reflektorów
- spryskiwacz tylnej szyby
- mocowanie akumulatora
Z napraw jestem póki co zadowolony. Jeździ jak wcześniej, a wygląda o wiele lepiej.
Najbardziej zadowolony jestem z tego, że się udało go porządnie uratować, jest dalej cały i bezpieczny, a moje marzenie nie poszło na szrot :mrgreen:
Kilka poglądowych zdjęć, bez żadnych detali, bo czekam na lepszą pogodę.
DSCF2749.jpg
DSCF2749.jpg (1.05 MiB) Przejrzano 7778 razy
DSCF2746.jpg
DSCF2746.jpg (799.82 KiB) Przejrzano 7778 razy
01.jpg
01.jpg (737.11 KiB) Przejrzano 7778 razy
10 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3039
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 940 GL, B230F, 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

... i żyli długo i szczęśliwie :)
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: 940 GL, B230F, 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

Z ciekawości, ile ubezpieczyciel wypłacił?
0 x
Awatar użytkownika
pmiczka
Posty: 75
Rejestracja: 12 marca 2020, 19:39

Re: 940 GL, B230F, 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pmiczka »

zlyzuw pisze:Z ciekawości, ile ubezpieczyciel wypłacił?
Nie będę niczego upiększał, jak często ma to miejsce w internetach.
Auto przed szkodą wyceniono na 7000, wrak na 1000. Do wypłaty 6000.
Dołożyłem jeszcze do tego trochę zaskórniaków i starczyło na wszystko, co chciałem zrobić.
1 x
Awatar użytkownika
Bałuch 79
Posty: 268
Rejestracja: 09 kwietnia 2019, 21:37
Lokalizacja: KRA
Kontakt:

Re: 940 GL, B230F, 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Bałuch 79 »

A jak była by różnica w wycenie szkody jak by auto miało żółte tablice. Może ktoś orientacyjnie napisać :?:
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3039
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 940 GL, B230F, 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Bałuch 79 pisze:A jak była by różnica w wycenie szkody jak by auto miało żółte tablice. Może ktoś orientacyjnie napisać :?:
To indywidualne wyceny, nie ma prostej odpowiedzi.
pmiczka pisze: Auto przed szkodą wyceniono na 7000, wrak na 1000. Do wypłaty 6000.

Czy rzeczoznawca dostał do wglądu jakieś faktury na wcześniejsze naprawy albo zakup części?
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
ODPOWIEDZ