1929 (964 + 965)

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 1929 (964 + 965)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Apdejty, apdejty!

Białe auto zrobiło pierwszy numer. Dostałem rano telefon od mechanika, żebym dawał znać, jak coś grzebię, bo... koło w czasie jazdy uciekło :O
Wygląda na to, że mechanik, który popsuł u @analogowo chłodnicę nie skręcił poprawnie zawieszenia...
Na plus - auto odpaliło bez problemu.
A, ktoś chciał je odkupić i pytał mechaników, czy na sprzedaż :D

Niebieskie auto było dzisiaj macane pod kątem wyrzucania płynu chłodniczego i uszczelki. Efekty testu:
--> płyn nie zmienia koloru;
--> węże są miętkie jak miękkie króliczki;
--> jak korek jest przykręcony, to wszystko gra;
--> jak korek jest odkręcony, to powyżej 80, może 80-kilku stopni wypluwa chłodziwo, rury są nadal miękkie;
--> jak się korek dokręci, to przestaje wypluwać;
--> jak się odkręci, to znowu wypluwa;
--> jak już zwymiotuje na tyle dużo, że się uspokaja, to można założyć na nowo test i dalej nie zmienia koloru;
--> temperatura cały czas w normie.
Aha, wentylatory się nie oko nie załączają.

Z tego co póki co ustaliłem, to może być normalne zachowanie przy braku wentylatorów i otwartym zbiorniczku, ale pewności nie mam. Pomysły? :)
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: 1929 (964 + 965)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

bnw pisze:Apdejty, apdejty!

Białe auto zrobiło pierwszy numer. Dostałem rano telefon od mechanika, żebym dawał znać, jak coś grzebię, bo... koło w czasie jazdy uciekło :O
Wygląda na to, że mechanik, który popsuł u @analogowo chłodnicę nie skręcił poprawnie zawieszenia...
Na plus - auto odpaliło bez problemu.
A, ktoś chciał je odkupić i pytał mechaników, czy na sprzedaż :D

Niebieskie auto było dzisiaj macane pod kątem wyrzucania płynu chłodniczego i uszczelki. Efekty testu:
--> płyn nie zmienia koloru;
--> węże są miętkie jak miękkie króliczki;
--> jak korek jest przykręcony, to wszystko gra;
--> jak korek jest odkręcony, to powyżej 80, może 80-kilku stopni wypluwa chłodziwo, rury są nadal miękkie;
--> jak się korek dokręci, to przestaje wypluwać;
--> jak się odkręci, to znowu wypluwa;
--> jak już zwymiotuje na tyle dużo, że się uspokaja, to można założyć na nowo test i dalej nie zmienia koloru;
--> temperatura cały czas w normie.
Aha, wentylatory się nie oko nie załączają.

Z tego co póki co ustaliłem, to może być normalne zachowanie przy braku wentylatorów i otwartym zbiorniczku, ale pewności nie mam. Pomysły? :)
Tak :D Podłączyć wentylatory 8-)
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 1929 (964 + 965)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Żeby to było takie proste. Albo dziura w układzie, albo przekaźnik, albo czujniki.
Ciekawe jest to, że gdy wóz przyjechał, to masa od sterownika wentylatorów była zupełnie odpięta.

Spróbuję je wpiąć na krótko, sprawdzę, co działa, a co nie - może przekaźnik jest uszkodzony? One chyba lubiły padać.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: 1929 (964 + 965)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

bnw pisze:Żeby to było takie proste. Albo dziura w układzie, albo przekaźnik, albo czujniki.
Ciekawe jest to, że gdy wóz przyjechał, to masa od sterownika wentylatorów była zupełnie odpięta.

Spróbuję je wpiąć na krótko, sprawdzę, co działa, a co nie - może przekaźnik jest uszkodzony? One chyba lubiły padać.
Albo wypnij wtyczkę(ki) wentylatorów i po prostu odpalaj na krótko. Raz dwa zweryfikujesz czy pomaga - potem to już będzie kwestia odbudowy do fabrycznego stanu instalacji/naprawa podzespołów
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 1929 (964 + 965)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Też można. Zobaczę, co się dzieje, ale po cichu liczę, że silnik żyje.

Trochę o wrażeniach z jazdy. W zasadzie zupełnie inaczej, niż 760. Jest znacznie ciszej, co jest zapewne zasługą lepszego i wygłuszenia i cichszej pracy samego silnika. Jest bardziej plastikowo i znacznie nowocześniej, jeśli chodzi o linie wnętrza. Fotele są wygodne, chociaż mam wrażenie, że w 760 miałem większą możliwość przesuwania przód-tył. Silnik ma nieco więcej mocy - i daje się to odczuć.
Do auta pasuje eurobeat i to jak głupi. Takie Running in the 90s, albo inne Gas gas gas. To spora odmiana w stosunku do 760, bo tam do ostrzejszej jazdy najbardziej podchodził WASP, tudzież Accept (szczególnie Teutonic Terror, bo jak to auto ryczy, to mało które potrafi).
Na minus cały czas ma się wrażenie, że to auto dla dentysty. Znaczy, ja nie mam nic do dentystów, dobrze płatna robota, ale ni cholery mi nie pasuje do mojej pracy, póki co.

Co nie zmienia faktu, że jeśli tylko silnik nie okaże się być kapuchą, to zimę 22/23 Yaruzel spędza w garażu, a niebieskie coś - muszę je nazwać, może od jakiegoś dentysty? - będzie służyć do jazdy po drogach. Tylko jakieś fajne piętnastki z zimówkami znajdę i do tego konserwacja spodu.
Mam chyba Oriony, Rigle i stalówki... tam podchodzą takie koła jak do każdej 900? Czy koła z 800/V70 też dadzą radę?
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
analogowo
Posty: 33
Rejestracja: 20 października 2019, 20:21

Re: 1929 (964 + 965)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: analogowo »

Wiertolot w granacie działał bez problemu do czasu przeszczepienia kompresora klimatyzacji do białego. Polem granat stał, więc nie wiem, może coś po prostu rozpięli przy przekładce.

Koło odpadło? Masakra, biały był moim daily do czasu zapowietrzenia i przygód z chłodnicą, nic tam nie było grzebane :|
0 x
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: 1929 (964 + 965)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

W temacie kół, podejdą felgi z serii 850 lub s/v 70 pierwszej generacji. W 960 mk2 felgi mają et43 czyli z 740/940 nie za bardzo podejdą bo tam było et20 albo 25, nie pamietam. Stalówki 15' założysz do 960mk2 ale z aluminiowymi z przodu może być problem żeby weszły na zaciski hamulcowe...
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 1929 (964 + 965)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

analogowo pisze:Wiertolot w granacie działał bez problemu do czasu przeszczepienia kompresora klimatyzacji do białego. Polem granat stał, więc nie wiem, może coś po prostu rozpięli przy przekładce.
Podejrzewam, że tak - kabel od masy był zupełnie luźny. Zepnę na krótko i sprawdzę, co się dzieje.
analogowo pisze: Koło odpadło? Masakra, biały był moim daily do czasu zapowietrzenia i przygód z chłodnicą, nic tam nie było grzebane :|
Najważniejsze, że Tobie się nic nie stało. Rzecz miała miejsce na placu u mechanika, elementy wyglądają na sprawne, tylko ktoś ich nie dokręcił. Być może właśnie to było przez Ciebie odbierane jako słaba praca pompy...

Newsy. Przede wszystkim, skoro granatowe ma być jak dentysta, to można uznać, że od teraz będę na nie mówił Dentysta. Białe, z racji tego, co narobiło, odnajdzie się jako Sadysta.

Dentysta: uzupełniłem płyn, nie wybija korka. Miałem wrażenie, że dzwonił dzisiaj mocno zaworami na ciepłym silniku - ale poziom oleju i kolor w normie. Jak nie zasnę, to go jeszcze na myjnię zawiozę, bo szyby ma okrutnie brudne i ledwo co widać. Ogólnie nie wygląda źle:
Obrazek

Sadysta: kompresja zmierzona, pomiędzy 12.5, a 14.5 atmosfery, czyli jak na przebieg chyba przyzwoita. Niestety, rzucił palenie - wygląda na to, że problemem jest czujnik położenia wału, ponieważ nie ma iskry (może to wyglądało na zapowietrzenie?). Chłodnica do wymiany, mechanik nie chce kleić króćca. Jest szansa, że może jutro go ogarną i na weekend będę miał kombi do testów. Zdjęć póki co brak.
2 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
analogowo
Posty: 33
Rejestracja: 20 października 2019, 20:21

Re: 1929 (964 + 965)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: analogowo »

Opony Dentyście zmień. Te co są - są karygodne.
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 1929 (964 + 965)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

analogowo pisze:Opony Dentyście zmień. Te co są - są karygodne.
Będzie trzeba, ale muszę się zastanowić, co z felgami. Jak na złość to, co mam, to 15tki.

Przejechałem się na myjnię. Zdjęcia z myjni są strasznie oklepane, ale kolor tego auta jest cudny. Rzecz jasna - na foto ledwo to widać...
Obrazek
Obrazek

Zniknął błąd pozycjonera skrzyni, co mnie cieszy.
2 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
ODPOWIEDZ