740 beżowy "Stefan"

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Greg601
Posty: 130
Rejestracja: 13 listopada 2020, 17:00
Lokalizacja: GND

Re: 740 beżowy "Stefan"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Greg601 »

Iwan pisze:Fajnie to wygląda i lepiej w 740 że nie ma garba i nie trzeba go ciąć.
Jakiej średnicy zbiornik? Ja w poniedziałek wiozę auto do gazowników i wstępnie mówili o zbiorniki 630 mm, a czytam na forum, że 650 wchodzi... Może 630 wygodniej im montować, ale może by naciskać żeby włożyli 650 mm.

Dobrze z tym wsporniczkiem zrobione. Ja dalej myślę, czy kazać coś takiego zrobić, czy jednak wlew w zderzaku, żeby karoserii nie rzeźbić.

A pod autem przewody LPG jak do karoserii zamontowaliście, skoro piszesz, że bez blachowkrętów się obeszło.
Na zbiorniku jest wybite D650 H270 to chyba wymiary. Przewody gazu dopięte są do przewodów paliwowych.
0 x
Awatar użytkownika
Greg601
Posty: 130
Rejestracja: 13 listopada 2020, 17:00
Lokalizacja: GND

Re: 740 beżowy "Stefan"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Greg601 »

Mam problem z legalizacją instalacji. Zna może ktoś kogoś ?
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 740 beżowy "Stefan"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Greg601 pisze:Mam problem z legalizacją instalacji. Zna może ktoś kogoś ?
Zna.
A w czym problem ? zbiornik nie ma Polskiego DT ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Greg601
Posty: 130
Rejestracja: 13 listopada 2020, 17:00
Lokalizacja: GND

Re: 740 beżowy "Stefan"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Greg601 »

Zbiornik stako nowy ma legalizacje. Potrzebuję homologacji na instalację i faktury za montaż, a te wystawiają warsztaty montujące instalacje lpg.
0 x
Iwan
Posty: 69
Rejestracja: 16 kwietnia 2021, 10:25
Lokalizacja: Kraków

Re: 740 beżowy "Stefan"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Iwan »

Greg601 pisze:
Na zbiorniku jest wybite D650 H270 to chyba wymiary. Przewody gazu dopięte są do przewodów paliwowych.
To pewnie tak, u mnie pójdzie niższy zbiornik, bo jest ławeczka z 2 dodatkowymi miejscami i chcę ją zostawić jednak. Bardziej mi chodziło o potwierdzenie średnicy. Dzięki!
0 x
Awatar użytkownika
Greg601
Posty: 130
Rejestracja: 13 listopada 2020, 17:00
Lokalizacja: GND

Re: 740 beżowy "Stefan"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Greg601 »

Małe podsumowanie po 2 miesiącach z LPG. Do zbiornika wchodzi 62-63 litry gazu, i robie na tym 600 km, Przy dojazdach do pracy tankuje co ok. 3 tygodnie. Jestem zadowolony. Jutro wyjeżdżam w Bieszczady, więc przed wyjazdem mały serwis. Płukanka LIQUI MOLY, Nowy olej Valvoline 10W40 filtr oleju, filtr powietrza.Przebieg 272200 km.
Załączniki
IMG_20210809_143902.jpg
IMG_20210809_143902.jpg (848.04 KiB) Przejrzano 3419 razy
IMG_20210809_171356.jpg
IMG_20210809_171356.jpg (680.49 KiB) Przejrzano 3419 razy
2 x
MarcinS
Posty: 439
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: 740 beżowy "Stefan"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Ja jakoś nie mam przekonania do płukanek. Faktycznie daje to coś?
0 x
Awatar użytkownika
Greg601
Posty: 130
Rejestracja: 13 listopada 2020, 17:00
Lokalizacja: GND

Re: 740 beżowy "Stefan"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Greg601 »

Przed płukanką olej był bardziej brązowy. Po płukance zleciał czarny jak z diesla, rzadszy przez co zleciało go więcej. W pracy silnika niec sie nie zmieniło, mocy też nie przybyło, ale syf wypłukało.
1 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: 740 beżowy "Stefan"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

MarcinS pisze:Ja jakoś nie mam przekonania do płukanek. Faktycznie daje to coś?
Zależy od stanu i przebiegu silnika. Jesli silnik jest ogólnie w dobrym stanie i nie ma pokładów mazutu w misce i pod pokrywą zaworowa, można zastosować, nieczego to nie popsuje choć mocy raczej od tego nie przybędzie.
Problem zaczyna się jesli silnik jest mocno zaniedbany lub mocno zużyty, znam przypadek auta które pracowało poprawnie a po płukance przytkał się jeden kanał olejowy i poszła panewka. Sam miałem kiedyś 740 z dużym nalotem (450kkm) w której poprzedni właściciel lał kiepski olej mineralny w wyniku czego w misce olejowej i pod pokrywa zaworowa było pełno czegoś o konsystencji smaru/smoły. Po zdjęciu miski olejowej i wyczyszczeniu oraz wyczyszczeniu tego co się dało wyczyścić pod pokrywa zaworową i zalaniu silnika nowym olejem półsyntetycznym silnik chodził poprawnie i jedyny uboczny efekt to powiększone wycieki. Niestety przy kolejnejj zmianie oleju coś mnie podkusiło i użyłem płukanki, efekt był taki, że silnik zaczął dymić na niebiesko. Niestety po zmianie oleju na taki bez płukanki dymienie nie ustało i skończyło się na wymianie silnika na inny. Na szczescie było to w czasach gdy trochę 740 i 940 leżało na pobliskich szrotach i za goły słupek trzeba było dać 300zł. W kazdym razie z płukankami był bym ostrożny.
1 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: 740 beżowy "Stefan"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

MarcinS pisze:Ja jakoś nie mam przekonania do płukanek. Faktycznie daje to coś?
jak.jyz napisano, wszystko zależy od stanu silnika. Ja w D5252T zrobiłem płukanie przy 290kkm jak przechodziłem z 10W40 na 5W40. Dziś silnik na 440kkm i nic mu nie dolega...
Ja w swojej 900 zaryzykuję, bo olej po LPG ma kolor lekko ale to bardzo lekko czerwony. Dam porządny olej i zobaczymy.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
ODPOWIEDZ