Volvo 940 Classic-Qundel 98'

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

xjtdi pisze:Dobry prosty miernik ciśnienia sprężania kupisz ...
kupiony Yato jak przyjdzie to zmierzę ciśnienie. A jaką uszczelkę pod pokrywę zaworów polecasz? Corteco? OE?
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

AOW pisze:
xjtdi pisze:Dobry prosty miernik ciśnienia sprężania kupisz ...
kupiony Yato jak przyjdzie to zmierzę ciśnienie. A jaką uszczelkę pod pokrywę zaworów polecasz? Corteco? OE?
Uszczelka pod pokrywę generalnie im bardziej miękka tym lepiej, jak masz możliwość to pomacaj w sklepie. Ja swego czasu kupiłem od gościa ktory wykupił cały towar w likwidowanym warsztacie w niemczech kilka kompletów oryginalnych uszczelek do redblocka. Taki komplet wszystkie uszczelki + zimeringi + uszczelniacze zaworowe, niestety komplety były do redblocka 2.0 ale tylko uszczelka pod głowice jest inna. Corteco nie miałem ale miałem VictorReinz która przy ori uszczelce jest strasznie sztywna i mi podciekała na końcach, ori uszczelki mam już kilka lat, zero wycieków.
1 x
MarcinS
Posty: 439
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Ja używam Corteco, Elring albo VR - zależy co akurat dostępne, ale składam na Renzosilu/Elring Dirco. I jest sucho.
1 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Sondę zawsze można wymienić, są dość delikatne i niewiele potrzeba, żeby przestała dobrze działać. Ale nie doszukiwałbym się uszkodzonej sondy jeżeli na ciepłym wszystko gra, nie śmierdzi paliwem itd.
Dlaczego? Ano bo sygnał sondy jest brany przez ecu pod uwagę dopiero po trzech minutach od osiągnięcia przez silnik temperatury 80°C, wcześniej jakby sondy nie było. Zatem nie może mieć wpływu na pracę zimnego silnika, na zalewanie itd.
2 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Dziś trochę nim pojeździłem po mieście. Parę razy bokiem leciał, moc ma ale nie odpycha się to jak na te teoretyczne 165KM. Przy nim S70 Tdi to rakieta i nie mówię tu o dolnym zakresie obrotów...
Przyjdzie czujnik sprawdzę ciśnienie w garach. Albo mogiła albo nadzieja. Na pewno muszę wyregulować zawory. Te też mogą mieć wpływ na pracę na zimnym silniku.
Aha jeśli sonda była by uszkodzona to nie powinna się świecić kontrolka na desce?
Jeszcze jedno. Wydaje mi się że stanowczo za dużo pali :) zatankowałem pod korek, zostało mi 1/4 baku a zrobione około 290km...
Dzięki wszystkim za pomoc i wsparcie wiedzą.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

AOW pisze:Dziś trochę nim pojeździłem po mieście. Parę razy bokiem leciał, moc ma ale nie odpycha się to jak na te teoretyczne 165KM. Przy nim S70 Tdi to rakieta i nie mówię tu o dolnym zakresie obrotów...
Przyjdzie czujnik sprawdzę ciśnienie w garach. Albo mogiła albo nadzieja. Na pewno muszę wyregulować zawory. Te też mogą mieć wpływ na pracę na zimnym silniku.
Aha jeśli sonda była by uszkodzona to nie powinna się świecić kontrolka na desce?
Jeszcze jedno. Wydaje mi się że stanowczo za dużo pali :) zatankowałem pod korek, zostało mi 1/4 baku a zrobione około 290km...
Dzięki wszystkim za pomoc i wsparcie wiedzą.
Uszkodzenie sondy nie zawsze jest sygnalizowane kontrolka, dla mnie wskaźnikiem jest zużycie paliwa, dlatego zawsze tankuje pod korek, zeruje licznik dzienny i przy następnym tankowaniu robię tak samo, spisuję litry i przejechane kilometry. Wskaznik poziomu paliwa na desce jest bardzo orientacyjny i na nim bym nie polegał, dokładnie jest robiąc jak wyzej opisałem.
Jak mi spalanie zaczyna dziwnie rosnąć to szukam przyczyny. W moim przypadku najczesciej to były jakies nieszczelności w dolocie tyle że jak są odpowiednio duze to czuć je bo auto nie jedzie jak powinno. Faktycznie z 2 razy przyczyną była sonda lambda przy czym jej wiek i przebieg o niczym nie świadcza, czasem już kilkumiesięczna sonda po kilku tys km potrafi się skończyć. Z moich doświadczeń najlepiej i najdłuzej dziłały mi Denso i NTK made in Japan.
2 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

xjtdi też tak wyliczam spalanie : litry / kilometry ;)
Na mokrym asfalcie, opony Uniroyal Rain przy dynamicznym ruszeniu nie dają rady, ADL pomaga w ten sposób, że przynajmniej oba koła się kręcą.
Będę informować na bieżąco. Dzięki!
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Ostatnia ćwiartka wskaźnika paliwa jest dużo mniejsza niż pozostałe trzy ćwierci.
2 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Ogólnie najmniejsza jest pierwsza ćwiartka znikająca po zatankowaniu do pełna. Czujnik działa liniowo, a kształt zbiornika - garb w górnej części - powoduje, że pierwsze ćwierć zbiornika na wskaźniku to realnie okolice 10 - 12 litrów. Plus minus, bo każdy czujnik i wskaźnik ma swoje odchyły i pokazuje raczej orientacyjnie.

AOW, regulacja zaworów to podstawa, bez tego nie ma się co brać za diagnostykę.
2 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

W mojej ocenie szukanie wadliwego działania sondy nie powinno być w tej kolejności.
Wyjęcie sterowników LPG i bebranie w dolocie sugeruje poszukiwania w tym zakresie.
Uważam, że słusznie podopowiadacie Koledze by na początku sprawdzić luz zaworowy i jak szczelne są cylindry.
Nie bardzo sklejam wskazania licznika z przelotem LPG na obecnym piecu ale mocno mi sugeruje od czego zacząć.
Zajrzałbym do świec bo będzie okazja oraz na przewody WN oraz w kopu-lastą mendę w aparacie a skoro tam łapę wsadzam to wyjmuje hallotrona i mu się bacznie przyglądam tak samo jak regulatorowi paliwa + filtrowi paliwa.

Jak jesteś w w Warszawie, to jest Człek który lubi po wirtuozerii naprawiać ich pomysły jak chcesz to skorzystaj.
Sorki, że może brzmi to jak pouczenie ale miej więcej respektu do archaizmu, bo gdyż i ponieważ wygląda to na to, że pochopnie wyrażasz swoje opinie i dąsasz się na moje uszczypliwości.
Alegorycznie, kończąc je powiem, ze jak umiesz jeździć na rowerze Ukraina, to i będziesz umiał jeździć i na Wigry 2. Obecnie szybko się uczysz i odrzucisz dwa koła z tylnej piasty w czym bardzo Ci pomogę w wiedzy którą z czasem liznąłem.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ