Volvo 940 Classic-Qundel 98'

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
MarcinS
Posty: 443
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Świece kolega pokazywał nowe "VOLVO", więc zakładam, że już wymienił. :?: Kable, kopułka i pale, jeśli nie wiadomo kiedy zmieniane, też na pewno warto sprawdzić/wymienić. Ja w zapłonie używam kopułki FACET i palca EPS, albo odwrotnie, nie pamiętam. Kable Bougicord i świece DENSO W20EPRU. W aparacie chyba nie ma już hallotrona? :? Z regulatorem ciśnienia paliwa doświadczenia mam takie, że na zimno pali od strzała - jak nie redblock. Ale na ciepło trzeba kręcić, kręcić i pomagać przepustnicą. Sprawdzenie sondy, to przecież moment i zero kosztów (jeśli ma się jakiś multimetr/woltomierz DC). Błędy tak samo. U mnie uwalona sonda zapalała kontrolkę na desce, ale błąd nieprawidłowego składu mieszanki już nie (744 z B230F na LH 2.4).

Swoją drogą redblocki chyba nie słyną specjalnie z kultury pracy...
1 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

MarcinS pisze:Świece kolega pokazywał nowe "VOLVO", więc zakładam, że już wymienił. :?: Kable, kopułka i pale, jeśli nie wiadomo kiedy zmieniane, też na pewno warto sprawdzić/wymienić. Ja w zapłonie używam kopułki FACET i palca EPS, albo odwrotnie, nie pamiętam. Kable Bougicord i świece DENSO W20EPRU. W aparacie chyba nie ma już hallotrona? :? Z regulatorem ciśnienia paliwa doświadczenia mam takie, że na zimno pali od strzała - jak nie redblock. Ale na ciepło trzeba kręcić, kręcić i pomagać przepustnicą. Sprawdzenie sondy, to przecież moment i zero kosztów (jeśli ma się jakiś multimetr/woltomierz DC). Błędy tak samo. U mnie uwalona sonda zapalała kontrolkę na desce, ale błąd nieprawidłowego składu mieszanki już nie (744 z B230F na LH 2.4).

Swoją drogą redblocki chyba nie słyną specjalnie z kultury pracy...
Przewody WN i kopulsta wygląda na świeżą, to nie znaczy, że jest sprawna.
Wskaźnik turbo reaguje jakby miał dziurę a TPS się wypalił.
Pasek alternatora lekko podciągnij, zalep dziurę w kielichu chyba, ze to pamiątka po korbie.
Jak nie wiesz jak sprawdzić MAFa podmień go na sprawny.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Ok. Dziś tankowałem (dwa odbicia jak zawsze) średnie spalanie na poziomie 18 litrów :) sprawy w najbliższym czasie będą wyglądać tak:
1. Czekam na czujnik ciśnienia sprężania i sprawdzam
2. Regulacja zaworów
Pasek rzeczywiście do naciągnięcia. Sinuspi o jakiej dziurze w kielichu mówisz? Co do części na podmianę nie mam ich... (Przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy....)
Dzięki za rady.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

AOW pisze:Sinuspi o jakiej dziurze w kielichu mówisz? Co do części na podmianę nie mam ich... (Przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy....)
Dzięki za rady.
Obrazek
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

AOW pisze:Parę razy bokiem leciał
[...]
Jeszcze jedno. Wydaje mi się że stanowczo za dużo pali :)
[...]
Ok. Dziś tankowałem (dwa odbicia jak zawsze) średnie spalanie na poziomie 18 litrów
Hmm, gdyby tylko dało się jakoś połączyć ze sobą te dwie rzeczy...
;)

A poważnie, ciężka noga w redbloku FT to wir w baku i ten typ tak ma. Generalnie redbloki nigdy nie były ani trochę ekonomiczne, a wręcz przeciwnie. Być może jesteś przyzwyczajony do dynamiki S70 i możesz odnosić wrażenie, że 940 "nie jedzie". Gaz głębiej, zaczyna przyspieszać, ale swoje spalić musi.
Mój pali między 10,5 a 18, to pierwsze to emerycka jazda za miastem, jakieś drogi gminne bez ruchu, 70-80 na godzinę. A 18 to już dynamiczna jazda w mieście + stanie w korkach. Nawet bez latania bokiem ;)
2 x
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

AOW pisze:Ok. Dziś tankowałem (dwa odbicia jak zawsze) średnie spalanie na poziomie 18 litrów :) ...
No 18 litrów to nie jest jeszcze dramat, zależy jak i gdzie jechałeś. Jesli tyle Ci wyszło na trasie jadąc spokojnie w zakresie 90-110 to faktycznie coś jest nie tak. Ale jesli to było po mieście i trochę na parkingu radośnie upalając lekko bokiem to jest to prawidłowe spalanie dla redblocka turbo, to nie turbodiesel...
1 x
MarcinS
Posty: 443
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

940 z B230FT "nie jedzie"...dobrze, że nie wyszło Ci wcześniejsze "marzenie", czyli niebieski sedan polift z B230F pod maską. Tu dopiero miałbyś dramat. :P :lol:
1 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

MarcinS pisze:940 z B230FT "nie jedzie"...dobrze, że nie wyszło Ci wcześniejsze "marzenie", czyli niebieski sedan polift z B230F pod maską. Tu dopiero miałbyś dramat. :P :lol:
:) :lol: dokładnie :) cóż, zrobi się by silnik chodził ładnie i podniosę moc lekko. Spokojnie ja nie z tych co ciągle z pod świateł się ścigają, bardziej mi zależy że kiedy trzeba depnąć to jednak pojedzie :)

Byłem wczoraj wyważać koła i przy okazji poprosiłem aby go podnieśli do góry, co bym zobaczył co tam się dzieje pod spodem. Tragedii nie ma ale parę rzeczy kluczowych jest do zrobienia.
1. Klasycznie podstawa akumulatora
2. Tunel nad mostem
3. Tylny uszczelniacz wału korbowego
4. Parę rudych punktów...
5. Hamulce zrobi się później

Czy ten most rzeczywiście ma ADL?
Załączniki
Resizer_16221916171871.jpg
Resizer_16221916171871.jpg (375.55 KiB) Przejrzano 3518 razy
Resizer_16221916171870.jpg
Resizer_16221916171870.jpg (394.6 KiB) Przejrzano 3518 razy
Resizer_16221916171872.jpg
Resizer_16221916171872.jpg (375.48 KiB) Przejrzano 3518 razy
Resizer_16221916171873.jpg
Resizer_16221916171873.jpg (358.37 KiB) Przejrzano 3518 razy
Resizer_16221916171874.jpg
Resizer_16221916171874.jpg (398.68 KiB) Przejrzano 3518 razy
Resizer_16221916171875.jpg
Resizer_16221916171875.jpg (383.51 KiB) Przejrzano 3518 razy
Resizer_16221916171876.jpg
Resizer_16221916171876.jpg (377.69 KiB) Przejrzano 3518 razy
Resizer_16221916171877.jpg
Resizer_16221916171877.jpg (364.31 KiB) Przejrzano 3518 razy
Resizer_16221916171878.jpg
Resizer_16221916171878.jpg (390.05 KiB) Przejrzano 3518 razy
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

AOW pisze:
MarcinS pisze:940 z B230FT "nie jedzie"...dobrze, że nie wyszło Ci wcześniejsze "marzenie", czyli niebieski sedan polift z B230F pod maską. Tu dopiero miałbyś dramat. :P :lol:
:) :lol: dokładnie :) cóż, zrobi się by silnik chodził ładnie i podniosę moc lekko. Spokojnie ja nie z tych co ciągle z pod świateł się ścigają, bardziej mi zależy że kiedy trzeba depnąć to jednak pojedzie :)

Byłem wczoraj wyważać koła i przy okazji poprosiłem aby go podnieśli do góry, co bym zobaczył co tam się dzieje pod spodem. Tragedii nie ma ale parę rzeczy kluczowych jest do zrobienia.
1. Klasycznie podstawa akumulatora
2. Tunel nad mostem
3. Tylny uszczelniacz wału korbowego
4. Parę rudych punktów...
5. Hamulce zrobi się później

Czy ten most rzeczywiście ma ADL?
AD1i2: warto działać bo jak korozja zajdzie za daleko to ciężko coś z tym sensownego zrobić;
Ad3. Uszczelniacz wału korbowego czy wału napędowego?
AD4. No rzeczywiście, ale jak poczekasz z tym do następnej wiosny to jest szanasa, że ilość rudych punktów się zmniejszy bo wszystko równo zardzewieje ;-)
Ad5. Hamulce to ja bym radził zrobić raczej wcześniej niż później, Zwykle to był punk od którego zaczynałem ogarnianie auta. To jednak duże i ciężkie auto, reczny z racji konstrukcji zwykle w nim nie dział zbyt dobrze, jak coś strzeli dość ciężko się zatrzymać emocje gwarantowane nawet jak w nic nie przywalisz...
ALD sprawdzasz tak, ze auto musi mieć oba tylne koła w górze, bieg na luz i jak dynamicznie zakręcisz jednym kołem to blokada powinna zapiąć i drugie tylne koło które trzyma kumpel powinno się zacząć krecić w tę samą stronę co te którym ruszasz. Niestety po latach i ALD potrafi się zużyć, mam leżeć pod wiata z drzewem most 3,54 z ALD niestety blokada jest uszkodzona i zwykle nie zapina choć sam most był spoko cichy i szczelny.
1 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Volvo 940 Classic 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

AOW pisze:Czy ten most rzeczywiście ma ADL?
Albo kręcenie kołem jak napisał xjtdi, albo spróbuj ruszyć z przytupem na zapiaszczonej drodze, albo w ogóle szutrowej i koniecznie tak, żeby jedno koło miało lepszą przyczepność od drugiego. Jeden ślad - brak blokady. Dwa ślady? Blokada jest. Dla pewności można powtórzyć kilka razy w różnych warunkach.

Swoją 940 jeżdżę już prawie 10 lat i przyznaję się bez bicia, że nie mam zielonego pojęcia, czy mój most ma blokadę czy nie :) Jakoś nigdy mi ta wiedza nie była do niczego potrzebna i nawet nie próbowałem sprawdzać.
4 x
ODPOWIEDZ