Volvo 940 Classic-Qundel 98'

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Tak jak napisałem, każdy ma swój własny rozum, umie czytać, ma doświadczenia czy to własne czy to mechaników. Ja podałem tylko to co pisze specyfikacja. Kluczem jest GL4. Ostatnio też w ogłoszeniach pojawiło się sporo oleju Volvo 97308 nawet w bańkach 4L... ;)
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

AOW pisze:Tak jak napisałem, każdy ma swój własny rozum, umie czytać, ma doświadczenia czy to własne czy to mechaników. Ja podałem tylko to co pisze specyfikacja. Kluczem jest GL4. Ostatnio też w ogłoszeniach pojawiło się sporo oleju Volvo 97308 nawet w bańkach 4L... ;)
Kruca bobma z mechanikami i z Mechanikami rożnie to bywa. Jak mechanikowi do łapek nie dasz to nidudu nihuhu.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Od regulacji zrobiłem 350km - zupełnie inne auto! Kolejną rzeczą jaką muszę się zająć to spalanie, gdyż coś za dużo chyba pali :) co prawda zszedłem z 17,5 na 16 w średnim spalaniu ale nadal to chyba trochę za dużo... Od czego zacząć?
1. Wtryskiwacze?
2. Regulator ciśnienia?
3. Kable zapłonowe?
4. Kopułka i palec zapłonowy?
5. Lambda?
6. Inny czujnik?
7. Coś innego?

Dodatkowo ostatnio auto podczas jazdy na niskich obrotach ze stałą prędkością, potrafi szarpać. Na tempomacie efekt ten praktycznie ustaje.

Jeszcze jedno, jak się zabrać za ograniczniki drzwi kierowcy, bo strzela strasznie, chyba się kończy jego żywot...

Pozdrawiam
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

AOW pisze:Od regulacji zrobiłem 350km - zupełnie inne auto! Kolejną rzeczą jaką muszę się zająć to spalanie, gdyż coś za dużo chyba pali :) co prawda zszedłem z 17,5 na 16 w średnim spalaniu ale nadal to chyba trochę za dużo... Od czego zacząć?
1. Wtryskiwacze?
2. Regulator ciśnienia?
3. Kable zapłonowe?
4. Kopułka i palec zapłonowy?
5. Lambda?
6. Inny czujnik?
7. Coś innego?

Dodatkowo ostatnio auto podczas jazdy na niskich obrotach ze stałą prędkością, potrafi szarpać. Na tempomacie efekt ten praktycznie ustaje.

Jeszcze jedno, jak się zabrać za ograniczniki drzwi kierowcy, bo strzela strasznie, chyba się kończy jego żywot...

Pozdrawiam
Im mniej gratów na pokładzie tym mniej masy do bujania.
Ustawienia LPG. Dlaczego piszę, bo są instalacje które wytryskują Pb przy pracy LPG (zawory, gniazda).
Swobodne toczenie kół - żadnych oporów od okładzin.
Technika jazdy pisząc ogólnie.
Wtryskiwacze daj do umycia, wymienisz kapturki i oring, dostały jak nic gdy silnik pojony był LPG.
Lambda - wg mnie OK (widoczne zdjęcia pomiarów mikroelementów)
Zapłon - nie ma za dużo pola do regulacji.
Efekt kangura występuje przy padającym sprzęgle ale regulacji jego prawie żadnej.Poszarpywanie przy dwumasowym kole zamachowym nie wróżą niczego dobrego a przekłada się na silnik - koło.
Przepływka.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Efekt kangura występuje przy padającym sprzęgle ale regulacji jego prawie żadnej.Poszarpywanie przy dwumasowym kole zamachowym nie wróżą niczego dobrego a przekłada się na silnik - koło.
. Ale to w czasie jazdy?
Z informacji uzyskanych, przy tym pseudo remoncie 80kkm temu było robione sprzęgło - dwumasa zmieniona na zwykłe koło , ale ile w tym prawdy... ? Nie wiem...
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

AOW pisze:
Efekt kangura występuje przy padającym sprzęgle ale regulacji jego prawie żadnej.Poszarpywanie przy dwumasowym kole zamachowym nie wróżą niczego dobrego a przekłada się na silnik - koło.
. Ale to w czasie jazdy?
Z informacji uzyskanych, przy tym pseudo remoncie 80kkm temu było robione sprzęgło - dwumasa zmieniona na zwykłe koło , ale ile w tym prawdy... ? Nie wiem...
"Kangur" jak najbardziej też przy np. spalonym ew namoczonym olejem sprzęgle, ale to drugie odczuwalne jest przy zmianie biegów i przyspieszaniu.
Dwumasę przy luzach słychać, całkiem "roztyrkotana" ma w zakresie wg mnie też takie objawy. Zerknij miedzy łapę a dzwon czy coś widać.
jeżeli konwersja została zrobiona ze wszystkimi elementami i zmontowane poprawnie nie daje takich efektów, chyba że czkawka z zapłonie pochodzi jest spowodowana np mis fajery.

*
Przed wymianą czujnika sygnału ECU był on strasznie uwalony olejem w płynie :o
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 784
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

Tak jest tam sztywne koło zamachowe. Z m46 z tarczą diesla 228mm.
1 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

V945turbo pisze:Tak jest tam sztywne koło zamachowe. Z m46 z tarczą diesla 228mm.
WOW - pisz więcej co wiesz o tym "Qundlu" chętnie się dowiem, bo chcę doprowadzić do porządku dziennego ten samochód.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Z ciekawości dodam, że ostatnio zrobiłem 112km spokojniej jazdy, nawet dwa razy jadąc tunelem pod Ursynowem, kawałek S2 trochę pokręciłem się po okolicy i dziś dotankowałem : weszło 13,2 litra :)
1 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

AOW pisze:Z ciekawości dodam, że ostatnio zrobiłem 112km spokojniej jazdy, nawet dwa razy jadąc tunelem pod Ursynowem, kawałek S2 trochę pokręciłem się po okolicy i dziś dotankowałem : weszło 13,2 litra :)
niestety.
to są auta dla bogatych ludzi.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
ODPOWIEDZ