Volvo 940 Classic-Qundel 98'
Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'
No właśnie muszę znaleźć gdzie jest wyciek i go usunąć. Już się umówiłem z mechanikiem na oględziny. Akurat na ferie zimowe lecę to mu go zostawię do diagnozy. Po dolaniu płynu jest ciszej na pompie.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'
Powodzenia w dalszej walce. Coś poczytałem i dodam od siebie:
- poprzedni TIC miał M90 skrzynię i ja tam wlałem Fuchsa olej, 12 lat auto u mnie, wszystko ze skrzynią było ok. W sensie bez zmian - od zakupu do końca był zgrzyt przy wrzucaniu 1 biegu - ja z tym się nauczyłem żyć i umiałem robić tak, żeby nie zgrzytało.
- pompa wspomagania, hmm, zasadniczo w przechodzonych wozach mam wrażenie wszędzie słyszę lekki szum od pompy wspomagania w krańcowym położeniu kierownicy. Pilnować oleju i tyle. Magiel pewnie da się zregenerować, a potem kto wie ile wytrzyma.
- co do spalania, mój co prawda FK a nie FT - spalanie gazu mam ok. 12 litrów, w wakacje zapakowany mocno spalał koło 14. Ale to zasadniczo grzeczna, równa jazda. Ostatnio obróciłem Kraków-Rzeszów-Kraków, autostrada spokojnie 120-130 i te 12 litrów pokazuje. Natomiast zawory sprawdzałem po zakupie, luzy pokazało w rejonie 0,30 i trak zostawiłem, nie dłubałem z tym. Przepływomierz wg mnie szczególnie zasyfiony nie był, popsikałem tak przez sitka tylko środkiem do czyszczenia Mannol jakiś, chyba coś do przepustnic właśnie itp. Świece nowe Denso, kable WN Bosch jakie były w aucie, ale przymierzam się do zmiany na Bougicordy.
- poprzedni TIC miał M90 skrzynię i ja tam wlałem Fuchsa olej, 12 lat auto u mnie, wszystko ze skrzynią było ok. W sensie bez zmian - od zakupu do końca był zgrzyt przy wrzucaniu 1 biegu - ja z tym się nauczyłem żyć i umiałem robić tak, żeby nie zgrzytało.
- pompa wspomagania, hmm, zasadniczo w przechodzonych wozach mam wrażenie wszędzie słyszę lekki szum od pompy wspomagania w krańcowym położeniu kierownicy. Pilnować oleju i tyle. Magiel pewnie da się zregenerować, a potem kto wie ile wytrzyma.
- co do spalania, mój co prawda FK a nie FT - spalanie gazu mam ok. 12 litrów, w wakacje zapakowany mocno spalał koło 14. Ale to zasadniczo grzeczna, równa jazda. Ostatnio obróciłem Kraków-Rzeszów-Kraków, autostrada spokojnie 120-130 i te 12 litrów pokazuje. Natomiast zawory sprawdzałem po zakupie, luzy pokazało w rejonie 0,30 i trak zostawiłem, nie dłubałem z tym. Przepływomierz wg mnie szczególnie zasyfiony nie był, popsikałem tak przez sitka tylko środkiem do czyszczenia Mannol jakiś, chyba coś do przepustnic właśnie itp. Świece nowe Denso, kable WN Bosch jakie były w aucie, ale przymierzam się do zmiany na Bougicordy.
0 x
Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'
ustalmy jedną rzecz!Iwan pisze: - co do spalania, mój co prawda FK a nie FT - spalanie gazu mam ok. 12 litrów, w wakacje zapakowany mocno spalał koło 14. Ale to zasadniczo grzeczna, równa jazda. Ostatnio obróciłem Kraków-Rzeszów-Kraków, autostrada spokojnie 120-130 i te 12 litrów pokazuje. Natomiast zawory sprawdzałem po zakupie, luzy pokazało w rejonie 0,30 i trak zostawiłem, nie dłubałem z tym. Przepływomierz wg mnie szczególnie zasyfiony nie był, popsikałem tak przez sitka tylko środkiem do czyszczenia Mannol jakiś, chyba coś do przepustnic właśnie itp. Świece nowe Denso, kable WN Bosch jakie były w aucie, ale przymierzam się do zmiany na Bougicordy.
12l/100km paliwa gazowego, to wynik wyjątkowo dobry jak na samochód dziewięćset.
2 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'
Nowością jest to , że gdzieś ucieka mi płyn chłodniczy. Nie mam kanału, ale na sto procent "leje" gdzieś z okolic dzwona skrzyni biegów. Oczywiście, chodzi o któryś przewód w tej okolicy. Próbowałem zlokalizować, ale nie mogę... Dokręciłem wszystkie opaski na przewodach ale dalej zostawiam plamy płynu chłodzącego... Ma ktoś może schemat jak idą przewody skąd dokąd? Będę wdzięczny.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'
nad skrzynią masz wejście do nagrzewnicy - łatwo wymacasz łapką.AOW pisze:Nowością jest to , że gdzieś ucieka mi płyn chłodniczy. Nie mam kanału, ale na sto procent "leje" gdzieś z okolic dzwona skrzyni biegów. Oczywiście, chodzi o któryś przewód w tej okolicy. Próbowałem zlokalizować, ale nie mogę... Dokręciłem wszystkie opaski na przewodach ale dalej zostawiam plamy płynu chłodzącego... Ma ktoś może schemat jak idą przewody skąd dokąd? Będę wdzięczny.
jak masz klimę manualną, to na tych przewodach wisi zawór odcinający nagrzewnicę jak wyłączysz grzanie.
a jak masz LPG to dolary przeciw orzechom, że gaziarze wpięli się właśnie w tym miejscu w układ wodny, więc dojdą trójniki wiszące na przewodach wodnych.
1 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'
Klimatyzacja automatyczna, ale taki zawór wisi sobie tam, przewody faktycznie przecięte, wystawione tulejki i opaski zaciskowe. LPG mam zdemontowane.
Dokręciłem, opaski, z dwa i pół obrotu na każdej. Umyłem dodatkowo silnik i teraz po obserwuje. Dzięki.
Dokręciłem, opaski, z dwa i pół obrotu na każdej. Umyłem dodatkowo silnik i teraz po obserwuje. Dzięki.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'
02.03.2022
Wczoraj umyty, mała przejażdżka a nie kręcenie się wokół komina. Przez parę dni nic nie kapało, dziś ponownie i znowu to płyn chłodniczy. Muszę pojechać na kanał aby to dokładnie zbadać, skąd to kapie, gdyż od góry nie widać za bardzo. Niby wszędzie sucho... a jednak sporo kropli pojawia się.
Zastanawiam się też nad inną rzeczą. Czy sztywne koło zamachowe może wyć w wysokim zakresie obrotów silnika? Jeśli przeciągne go powyżej 5,000obr./min. strasznie wyje/grzechocze. "Ma tak" od zakupu.
Z plusów to ostatnie taktowanie przy spokojnej jeździe zaowocowało 14,4l./100km więc już nie jest to tak źle.
Wczoraj umyty, mała przejażdżka a nie kręcenie się wokół komina. Przez parę dni nic nie kapało, dziś ponownie i znowu to płyn chłodniczy. Muszę pojechać na kanał aby to dokładnie zbadać, skąd to kapie, gdyż od góry nie widać za bardzo. Niby wszędzie sucho... a jednak sporo kropli pojawia się.
Zastanawiam się też nad inną rzeczą. Czy sztywne koło zamachowe może wyć w wysokim zakresie obrotów silnika? Jeśli przeciągne go powyżej 5,000obr./min. strasznie wyje/grzechocze. "Ma tak" od zakupu.
Z plusów to ostatnie taktowanie przy spokojnej jeździe zaowocowało 14,4l./100km więc już nie jest to tak źle.
- Załączniki
-
- Resizer_16462120711131.jpg (607.3 KiB) Przejrzano 1912 razy
-
- Resizer_16462120711130.jpg (631.13 KiB) Przejrzano 1912 razy
2 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'
Jeżeli masz wstawione plastikowe trójniki lub przejściówki, spuść płyn i wymień na te wykonane ze stopu amelanium. Może np podjedź do Kliniki LPG to Chłopaki Ci to ogarną jak nie chcesz samemu lub gdzieś indziej, gdzie serwisujesz swoja fregatę 945.
Koło zamachowe założone prawidłowo nie powinno dawać żadnych dźwięków. Być może "przeniesienie" napędu powoduje, że spalanie wydatnie się zwiększa w zawiązku z jakąś muką w tym zespole. Podpytaj Kolegi z Forum jakie komponenty założył a które zostawił. Mam na myśli łożysko wałka skrzyni. Co powinno być w konwersji na zwykłą sprężynową tarczę znajdziesz na Forumie.
Przy roz....banych łożyskach od trzęsącej się w trzech płaszczyznach dwumasy poleciały łożyska wałka skrzyni, łożysko wejściowe wałka skrzyni.
Proponuje zdjęcie skrzyni i oblukanie co tam się zadziało.
A i z czarnym humorem o zielonym.
Na Ukrainie 64km żelastwa zostawiły tyle śladu węglowego, że możesz powiedzieć Ekoterrorystom.
-> Tu kierowca krążownika szos 945 - p****** się.
Koło zamachowe założone prawidłowo nie powinno dawać żadnych dźwięków. Być może "przeniesienie" napędu powoduje, że spalanie wydatnie się zwiększa w zawiązku z jakąś muką w tym zespole. Podpytaj Kolegi z Forum jakie komponenty założył a które zostawił. Mam na myśli łożysko wałka skrzyni. Co powinno być w konwersji na zwykłą sprężynową tarczę znajdziesz na Forumie.
Przy roz....banych łożyskach od trzęsącej się w trzech płaszczyznach dwumasy poleciały łożyska wałka skrzyni, łożysko wejściowe wałka skrzyni.
Proponuje zdjęcie skrzyni i oblukanie co tam się zadziało.
A i z czarnym humorem o zielonym.
Na Ukrainie 64km żelastwa zostawiły tyle śladu węglowego, że możesz powiedzieć Ekoterrorystom.
-> Tu kierowca krążownika szos 945 - p****** się.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'
I znalazłem gdzie cieknie. Przewód idący do nagrzewnicy, zgnił przy króćcu, który wychodzi z głowicy na wysokości 4 cylindra. Próbowałem go uciąć i ponownie założyć ale jest za szeroki teraz.
1 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Volvo 940 Classic-Qundel 98'
najlepiej jakbyś wymienił te przewody na nowe.AOW pisze:I znalazłem gdzie cieknie. Przewód idący do nagrzewnicy, zgnił przy króćcu, który wychodzi z głowicy na wysokości 4 cylindra. Próbowałem go uciąć i ponownie założyć ale jest za szeroki teraz.
nie wiem jak teraz z ich dostępnością i cenami, ale ciągle to taniej niż robienie UPG jak strzeli w trasie.
ja swego czasu brałem stąd:
https://www.do88.se
1 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW