Volvo 940 kombi B230FK M90 1996 r.

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Iwan
Posty: 69
Rejestracja: 16 kwietnia 2021, 10:25
Lokalizacja: Kraków

Volvo 940 kombi B230FK M90 1996 r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Iwan »

Dzień dobry!
Pewnie niektórzy mnie kojarzą.
Wczoraj sprzedałem 940 D24TIC którym cieszyłem się, i na którym poznawałem volvo 940. Poszło nad morze.

Na jesieni 2020 kupiłem z Niemiec granatowego 940 kombi - jak na zdjęciach.
B230FK + M90, most wg naklejki 1041 3,54 ale chyba jest inne przełożenie, bo na 5 biegu przy 3000 obr. jedzie szybciej niż diesel, a diesel miał 3,54 most. 7 osobowy. Klima manualna. Z tyłu nivo w db stanie na oko (mieszki gumowe całe).
Przebieg 444 tys. km. Stan wnętrza niezły - aha, fotel kierowcy na moje oko wymieniany, inne przeszycia, a w zasadzie ich brak, porównując z fotelem pasażera; i skóra inna w dotyku, choć tu na pewno ma znaczenie że wysiedziana i wyślizgana, oraz pewnie więcej razy może czyszczona. Ja skóry potraktowałem preparatami Shiny Garage, takie coś dostałem w sklepie miejscowym.
Wg handlarza w komisie w Niemczech otrzymałem ustną informację, że przy 360 000 km był założony nowy silnik (Austauschmotor). Wierzyć czy nie? Nie wiem. Silnik w każdym razie raczej suchy, ładny, pod deklem zaworów czysto jak na blacie w mięsnym. Pali, jedzie.
Mi brakuje relingów, hak będę dokładał.
I na pewno wpadnie instalacja LPG.

Przez zimę dłubiąc weekendowo doprowadzałem to granatowe cudo do ładu, z grubsza tak:
Doprowadzone do ładu rdzawe miejsca, konserwacja całości.
Hamulce przód nowe.
Wydech od katalizatora (jest), nowy.
Węże, przewody, opaski pod maską ogarnięte.
Nowa chłodnica klimy, jeden przewód pospawany.
Założone chlapacze ori.
Krata, roleta z diesla wziąłem - roletę akurat kiedyś kupiłem szarą, teraz pasuje jak znalazł.
Na wymianę czeka czujnik temp. silnika.
W SKP kazali wymienić krzyżak kolumny kierowniczej, ale jest dobry. Okazuje się, że luz ma wałek wychodzący z przekładni i trochę tam stuka.
I jeszcze do wymiany gumy są na łączeniu wahaczy i drążków.
I klima do nabicia i uruchomienia, liczę, że elektryka sprawna i zadziała.

Wrażenia z jazdy bardzo przyjemne. Skrzynia gładko, sprzęgło gładko. Hamulec jakoś nisko, ale nie rośnie. Może jeszcze kiedy spróbuję odpowietrzać dalej i więcej przepuścić płynu.
Załączniki
glowica.jpg
glowica.jpg (325.61 KiB) Przejrzano 4179 razy
tyl_lewa.JPG
tyl_lewa.JPG (150.45 KiB) Przejrzano 4179 razy
fotel_kier.JPG
fotel_kier.JPG (166.83 KiB) Przejrzano 4179 razy
deska.JPG
deska.JPG (166.06 KiB) Przejrzano 4179 razy
przod_prawa.JPG
przod_prawa.JPG (183.98 KiB) Przejrzano 4179 razy
przod.JPG
przod.JPG (156.53 KiB) Przejrzano 4179 razy
3 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 kombi B230FK M90 1996 r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Witaj!

Gratulacje przesiadki z TICa. Tych felg Pirelli nie przestaję zazdrościć, są wspaniałe :)
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Volvo 940 kombi B230FK M90 1996 r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Cześć:)
0 x
Iwan
Posty: 69
Rejestracja: 16 kwietnia 2021, 10:25
Lokalizacja: Kraków

Re: Volvo 940 kombi B230FK M90 1996 r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Iwan »

fonderal pisze:Cześć:)
Cześć!
dom?n pisze:Witaj!

Gratulacje przesiadki z TICa. Tych felg Pirelli nie przestaję zazdrościć, są wspaniałe :)
Jakby nie było, TIC miał też swoje zalety. Naprawdę mi się to mruczenie 6 garów podobało.
Z felgami to pisałem pewnie, na siłę wyrwane ze szrotu kiedyś. W sensie nie chodziło o kasę, bo za nieiwelką kasę w sumie, ale że gość był przekonany, że krzywe i zrobią komuś krzywdę. Fakt, prostowanie kosztowało więcej niż zakup, ale spece powiedzieli, że porządny metal, pęknięte nie były, przy prostowaniu nie pękły, bez spawania.
Wada taka, że są tylko 4. W razie "w" lipa. Dekielki muszę dokupić.
Przy okazji, jest jakiś zdolny metaloplastyk (CNC?) który by dorobił ori dekle wg wzoru? Bo dekielek ori mam jeden z tymi felgami.
Zasadniczo mam plan te felgi ładnie gdzieś zadekować, a na codzienne wycieranie założę oryginalne na jakich kupiłem auto, wcześniej zostaną odmalowane.

Pytania pozwolę sobie tu:
- czy kod do radia (chyba 906) idzie jakoś dorzeźbić, odzyskać? Ewent obejść, trudno. Choć z uwagi na dzieciaki i słuchowiska w czasie jazdy, jednaj myślę spaskudzić auto jakimś radiem bardziej współczesnym (mam jakieś LG, ma CD i gniazdo USB gdzie mogę wpinać pendrive z nagraniami audio).
- i czy faktycznie redblock ma tak, że odpala normalnie po 1-2s kręcenia, w sensie chłe-chłe-chłe-chłę i brumm? Rozumiem, że spływają dane z czujników i pali. Np TIC to palił z półobrotu, a jak ciepły to w ogóle,
- ma ktoś zbiornik LPG i zostawione dodatkowe siedzenia w bagażniku? Jaki zbiornik można upchnąć? A i tak pojadę do przymiarki do Pana Piotra Ficka.
Załączniki
granatnik.jpg
granatnik.jpg (246.17 KiB) Przejrzano 4160 razy
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Volvo 940 kombi B230FK M90 1996 r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Liczyliśmy kiedyś z @fonderal ile miejsca potrzeb na kanapkę i wyszło, że się da. Potrzebne sklepanie wnęki, do tego zbiornik 'powiekszony' i powinno chyba 30l wejść...

Tyle, że wtedy tracisz i tak możliwość korzystania z kanapki, bo miejsca na nogi brak.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Iwan
Posty: 69
Rejestracja: 16 kwietnia 2021, 10:25
Lokalizacja: Kraków

Re: Volvo 940 kombi B230FK M90 1996 r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Iwan »

bnw pisze:Liczyliśmy kiedyś z @fonderal ile miejsca potrzeb na kanapkę i wyszło, że się da. Potrzebne sklepanie wnęki, do tego zbiornik 'powiekszony' i powinno chyba 30l wejść...

Tyle, że wtedy tracisz i tak możliwość korzystania z kanapki, bo miejsca na nogi brak.
No nie do końca się zgodzę - w sensie może się nie rozumiemy. Chodzi o to, żeby zbiornik wlazł tam gdzie siedzi koło zapasowe, i żeby kanapa się złożyła normalnie. I koło zapasowe (dojazdówka) idzie na bok, trochę włazi w boczną kieszeń (z prawej np.), a jak trza kanapę, to nogi zostają na zbiorniku, tak samo jakby zostały na kole zapasowym - więc tu mi się wydaje, że miejsca na nogi zostaje tak samo.
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 kombi B230FK M90 1996 r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Iwan pisze: - czy kod do radia (chyba 906) idzie jakoś dorzeźbić, odzyskać? Ewent obejść, trudno. Choć z uwagi na dzieciaki i słuchowiska w czasie jazdy, jednaj myślę spaskudzić auto jakimś radiem bardziej współczesnym (mam jakieś LG, ma CD i gniazdo USB gdzie mogę wpinać pendrive z nagraniami audio).
Naturalnie, kod można odzyskać samodzielnie, nawet jest tu na forum taki temat gdzie wszystko jest krok po kroku wytłumaczone. A jak chcesz, współczesności, to są i współczesne rozwiązania.
Iwan pisze:- i czy faktycznie redblock ma tak, że odpala normalnie po 1-2s kręcenia, w sensie chłe-chłe-chłe-chłę i brumm? Rozumiem, że spływają dane z czujników i pali. Np TIC to palił z półobrotu, a jak ciepły to w ogóle
U mnie przed wymianą czujnika położenia wału było tak, że odplalał praktycznie na widok kluczyka w stacyjce. Wymieniłem jednak TPS dla świętego spokoju na nowy, i teraz odpala tak, jak opisujesz. Ale odpala, więc poprawianie tego problemu, to tak jakby trochę szukanie dziury w całym. Nowy TPS mam z Drakena, mogę spojrzeć kto wyprodukował ten poprzedni.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 kombi B230FK M90 1996 r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Gratulacje Iwan :)
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Volvo 940 kombi B230FK M90 1996 r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Po sklepaniu/wycięciu garba we wnęce koła zapasowego zbiornik 650x270 (77 albo 72l, w zależności od tego czy pełny, czy obwarzanek) pasuje idealnie, tak średnicą jak i wysokością. Odejmij wysokość ławeczki i wyjdzie:)
Mój musi zrobić ze trzy obroty zanim zapali, w sumie zawsze tak miał. Tylko czasem miewa jakiś przebłysk i odpali po trąceniu kluczyka.
1 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 kombi B230FK M90 1996 r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

fonderal pisze:Po sklepaniu/wycięciu garba we wnęce koła zapasowego zbiornik 650x270 (77 albo 72l, w zależności od tego czy pełny, czy obwarzanek) pasuje idealnie, tak średnicą jak i wysokością. Odejmij wysokość ławeczki i wyjdzie:)
Mój musi zrobić ze trzy obroty zanim zapali, w sumie zawsze tak miał. Tylko czasem miewa jakiś przebłysk i odpali po trąceniu kluczyka.
LH 2.4 to nie k-iblotronic ;) komp musi policzyć kilkanaście impulsów z hala, zaczytać sygnały z czujników a rozrusznik najedzony odpowienim napięciem zakręci szybciutko.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ