a co z tej klimy potrzebujesz?BASSRIDE pisze:Chętnie zamienię na klimędom?n pisze:O kurde, tempomat w dwusetce!
VOLVO 240 Red Baron Wagon
Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon
baron pisze:a co z tej klimy potrzebujesz?BASSRIDE pisze:Chętnie zamienię na klimędom?n pisze:O kurde, tempomat w dwusetce!
Wszystko
0 x
Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon
jak wchodziło nowe XC90 to po Volvo krążył kawał, że to dlatego że konserwator zabytków zakazał dalszych modyfikacji pierwszej generacji XC90.BASSRIDE pisze:Zwłaszcza w porównaniu z moim daily z drugiego planu na zdjęciu
po prawdzie nikt tego już nie chciał kupować w Polsce topowe wersje typu all inclusive z D5 sprzedawane były po 180k brutto a i tak auta zalegały u dealerów.
jedynie ówczesny główny księgowy Volvo Auto Polska miał ten wóz za służbówkę - ale wynikało to z liczebności jego rodziny
Szwecja budowała napięcie, że nowy wóz będzie cud miód i orzeszki.
Wszyscy czekali, potem mieliśmy wewnętrzną zamkniętą prezentację: jak pokazano nam rendery to zapadła cisza i hasła typu 'klapa', 'lipton' czy 'dramat' były najlżejszymi określeniami. Na obrazkach nowe XC90 wyglądało jak straszna kupa.
A potem przyjechały pierwsze wozy - reakcja była totalnie odwrotna. Na żywo auto wyglądało rewelacyjnie.
Nie było się do czego przyczepić. No, może poza brakiem silnika.
Wnętrze, materiały - to wszystko był inny świat w porównaniu do dotychczasowych modeli.
Na dodatek Q7, którego wszyscy się bardzo obawiali - jako konkurencji - na renderach wyglądało genialnie. A na żywo dramatycznie. Koledzy z centrali Audi tłumaczyli, że wewnętrzna komunikacja jest taka, że ten wygląd jest pod chińskie gusta.
Ale co by nie mówić - nawet najsłabsze Audi Q7 ma pod maską 3.0, a Volvo nic więcej niż 2.0 nie ma i nie będzie.
Mnóstwo ludzi rzuciło się do kupowania tych wozów.
Ja zaraz potem z centrali Volvo ewakuowałem się do Porsche i okazało się, że nowe XC90 jest tak dobre, że Stuttgart na serio kazał uczyć się ludkom o tym Volvo, bo traktowali je jako realną konkurencję dla Cayenne!
Co prawda pierwsze XC90 były tak dramatycznie złe że potrafiły nie wyjechać z wydawalni do klienta. Albo na trasie się rozsypać i całkowicie odmówić posłuszeństwa. Ale te problemy dotyczyły tylko elektroniki - mechanika w dużej mierze była ok. Zresztą po roku-dwóch latach i elektronikę udało się opanować.
Potem Volvo zrobiło T8, czyli T6 + elektryk. Początkowo dali do tego bak typu 35 czy 40l auta nie były w stanie dojechać bez tankowania z Warszawy do Poznania czy Krakowa. Ludzie byli wkurwieni na maksa, bo nikt ich o tym nie informował.
A teraz staż tego auta zaczyna powoli zbliżać się do stażu pierwszej generacji XC90, a wóz ciągle wygląda świeżo i się broni. Zupełnie odwrotnie niż pierwsza generacja
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon
wszystkiego nie mam.BASSRIDE pisze:baron pisze:a co z tej klimy potrzebujesz?BASSRIDE pisze: Chętnie zamienię na klimę
Wszystko
ale jakieś pojedyncze elementy się znajdą.
zresztą osuszacz i tak raczej na pewno weźmiesz nowy.
obie chłodnice też bym brał nowe.
rurki można dorobić bez problemu, a ryzyko zakładania używek jest zbyt duże że będą przegniłe.
1 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon
baron pisze:wszystkiego nie mam.BASSRIDE pisze:baron pisze:
a co z tej klimy potrzebujesz?
Wszystko
ale jakieś pojedyncze elementy się znajdą.
zresztą osuszacz i tak raczej na pewno weźmiesz nowy.
obie chłodnice też bym brał nowe.
rurki można dorobić bez problemu, a ryzyko zakładania używek jest zbyt duże że będą przegniłe.
Co do XC90, Ka zdecydowałem się na T6, benzyna 320 km, zrobiłem już 100 tys jak na razie bez żadnej awarii. Auto sam sprowadziłem z USA za około 40 procent wartości salonowego. Cena oczywiście po naprawie, auto miało przebieg 14 tys km.
Co do klimy w 240, jak już ogranę wszystkie pilne sprawy typu blacharz, lakiernik, choroby wieku geriatrycznego to zapewne zgłoszę się do Ciebie i może zrobimy deal
0 x
Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon
Też miałem zamontowaną tylko dzwigienkę ale też całą resztę w kartoniku w garażubaron pisze:tadom?n pisze:O kurde, tempomat w dwusetce!
ja nawet mam założoną dźwigienkę od tempomatu.
jednak całej reszty niet
0 x
Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon
i nadal masz ten kartonik?endriugto pisze:Też miałem zamontowaną tylko dzwigienkę ale też całą resztę w kartoniku w garażubaron pisze:tadom?n pisze:O kurde, tempomat w dwusetce!
ja nawet mam założoną dźwigienkę od tempomatu.
jednak całej reszty niet
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon
Dostał go nowy właścicielbaron pisze:i nadal masz ten kartonik?endriugto pisze:Też miałem zamontowaną tylko dzwigienkę ale też całą resztę w kartoniku w garażubaron pisze:
ta
ja nawet mam założoną dźwigienkę od tempomatu.
jednak całej reszty niet
0 x
- Maciek4530
- Posty: 1227
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
- Kontakt:
Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon
AD1: porównywanie zabytku z lat 60 (technologicznie) do plastikowego SUV-a zawsze się tak skończyBASSRIDE pisze:No i pojechałem do blacharza …
Obiecał ze tydzień, max 1,5.
Idealnie, bo za dwa tygodnie zabukowany termin u lakiernika.
Przemyślenia i wrażenia po pierwszej jeździe:
- miękko, wolno, słabo …. Zwłaszcza w porównaniu z moim daily z drugiego planu na zdjęciu, jednak mimo to przyjemnie i bez napinki.
- fotel jednak za blisko kierownicy jak na moje 202 cm, muszę pokombinować z przesunięciem fotela do tylu… niewiem jeszcze jak.
- auto potrafi samo zgasnąć n podczas wciskania sprzęgła …. Irytujące i niebezpieczne… nie wiem gdzie szukać przyczyny .
AD2: Mam 194cm i znam ten ból, nie mniej jednak skoro ja daję rade na daily to co za problem od święta
AD3: Tak jak przedmówcy - ewentualnie trzeba sprawdzić dolot, podciśnienia etc - raczej coś trywialnego, ew. taniego
0 x
Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon
Jakby co to fotel kierowcy jest regulowany na wysokość. Są chyba trzy poziomy. Masz dźwignie z przodu i z tyłu fotela.
Fotel pasażera też ma regulację ale na śrubach i też trzy poziomy wysokości.
Fotel pasażera też ma regulację ale na śrubach i też trzy poziomy wysokości.
1 x