Volvo 240 '92 "Feniks"

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1228
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

baron pisze:
Maciek4530 pisze:[
baron pisze:
ta. patrząc na te foty mam wrażenie, że swojego doprowadzam do stanu jakiejkolwiek używalności bardzo po łebkach.
Czy ja wiem. My musieliśmy to zrobić gdyż wóz przyjechał w centki bez konserwacji z przodu :D Od strony technicznej wóz doprowadzasz do stanu fabrycznego odświeżając każdy drobiazg, my natomiast silnik planujemy składać po kosztach - prawdopodobnie planowanie, UPG, czujniki, nowa odma i kilka uszczelek i tyle. Jeśli odpali i będzie działał jak powinien ustalimy czy warto go lepiej ogarniać ;)
jak to mawia nasz czołowy, krajowy polityk:
nie strasz, nie strasz.

rdzy w moim aucie nie stwierdzono. ale w końcu to samochód dwieście, więc można było szukane zbyt słabo.

ale chodzi po głowie wyjęcie wszystkiego, wymycie i złożenie na elegancko.
Myślę że warto wziąć to pod uwagę zważywszy na żonglerkę silnikiem i skrzynią :lol:

Pytanie jak status reanimacji bo temat coś ucichł :?:
0 x
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

Maciek4530 pisze:Myślę że warto wziąć to pod uwagę zważywszy na żonglerkę silnikiem i skrzynią :lol:

Pytanie jak status reanimacji bo temat coś ucichł :?:
żonglerki to tam nie ma żadnej.
ani silnik, ani skrzynia nie były demontowane.

a same prace mają status nijak. ostatnie zdjęcia pokazują co było robione ostatnio.
teraz poskładane, odpalane.
wóz jeździ, ale czeka schowany w garażu aż go odbiorę spod granicy rosyjskiej i przerzucę do DC.

a mam tyle swojej roboty, że nie mam kiedy tego zrobić :)

nawet V60 OR, którą to pokazywałem stoi od tygodnia pod redakcją nieodpalana.
a ją muszę tylko przerzucić z dzielnicy do dzielnicy :) i też nie ma kiedy.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1228
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

18.04.2022r. - przebieg ???

Wielkanocny progres :shock:
- Przygotowanie zwrotnic do skręcenia
- Odświeżenie belki (nie mylić z odmalowaniem jak należy)
- Nowe tuleje w wahaczach i tylnych mocowaniach wieszaka
- Paczki z elementami zawieszenia (dokładnie taki sam komplet przodu jak w RED245)
- Umycie kilku wiązek, zbiorniczków, mocowań etc.
- Montaż serwa hamulcowego "na gotowo"
- Montaż zbiorniczków od spryskiwaczy, chłodniczego, silniczka wycieraczek, pompki tempomatu, przekaźników, tacki akumulatora, montaż głównej belki zawieszenia, uszczelek grodzi :D
- Z "problemów" urwane/odcięte wtyczki kierunków (same konektory zgnite do cna, podobny problem jak w 850- tkach)

278380057_449133550299972_204636235288960543_n.jpg
278380057_449133550299972_204636235288960543_n.jpg (258.35 KiB) Przejrzano 1796 razy
DSC_7567.JPG
DSC_7567.JPG (478.21 KiB) Przejrzano 1796 razy
DSC_7568.JPG
DSC_7568.JPG (424.26 KiB) Przejrzano 1796 razy
DSC_7569.JPG
DSC_7569.JPG (446.41 KiB) Przejrzano 1796 razy
278452462_1538396563222143_1778564038959228678_n.jpg
278452462_1538396563222143_1778564038959228678_n.jpg (237.6 KiB) Przejrzano 1796 razy
DSC_7573.JPG
DSC_7573.JPG (437.06 KiB) Przejrzano 1796 razy
Już na pierwszym etapie można stwierdzić że sporo rzeczy odbiega od "standardu" względem wersji z ABS - zwłaszcza położenie wiązek, każdy z wozów ma inne wyposażenie co trochę utrudnia dobieranie wtyczek i śrubek.

W kwestii śrubek na szczęście na ten moment większość z nich udaje się wstawić na miejsce (zakładając że wzór nie ma wielu zmian od zjechania z taśmy)

Najbliższe plany: wjechać z zawieszeniem by wóz był "mobilny", podpięcie reszty wiązek by sprawdzić działania elementów pokroju wycieraczek, elektryki, nawiewu, świateł, klaksonów, grzania dup/szyby, podświetlenia, radia itd...

PS: akumulator trup, służy tylko do "trzymania" klem na miejscu i dopasowania elementów dookoła ;)
PS2: Widzisz jakieś rozbieżności z umiejscowieniem elementów? Może jakaś śrubka jest w niewłaściwym miejscu? Bądź coś zostało zamontowane zbyt wcześnie i na finalnych etapach zablokuje prace? Daj nam znać :lol:
Ostatnio zmieniony 18 kwietnia 2022, 22:33 przez Maciek4530, łącznie zmieniany 1 raz.
3 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Kuźwa, miałem podobne plany na święta, tj. walczyć z czerwonym 240, ale zamiast tego przerzucałem worki z gruzem... zazdrość.
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1228
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

bnw pisze:Kuźwa, miałem podobne plany na święta, tj. walczyć z czerwonym 240, ale zamiast tego przerzucałem worki z gruzem... zazdrość.
Tutaj też nie było łatwo, na 3 dni wygospodarowane może 5 godzin :D Ale w dwie osoby szło dosyć sprawnie, zresztą bez większego pośpiechu wszystko po kolei trafia na miejsce ;)
Gdyby nie zabawa szprejem by belka czy inne drobiazgi chociaż na chwile były inne niż rude, mycie wiązek czy szpargałów które po 1k km będą całe w pyle pewnie progres byłby większy.
2 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1228
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

03.05.2022r. - przebieg ???

Majówkowy progres :idea:
- Wymiana zębatki licznika oraz przycisku do kasowania przebiegu (przez przypadek mam 5 sztuk z drukarki za równowartość ciemnego browarka :lol: - starczy na kilka kolejnych 240-tek 8-) )
- Montaż nawiewów pod deską, podciśnień klimy, licznika, elementów deski na wysokości licznika
- Montaż wiązki "ecu"
- Wstępny montaż wiązki od klimy (jak ktoś ma 240 z klimatyzacją i chciałby pomóc zapraszam na priv. ;) )
- Pomalowanie bloku i pokrywy, montaż głowicy i pokrywy
- Montaż rozrządu
- Montaż pompy wody... (Urwała się jedna śruba i jedna szpilka... :? - na razie temat zostaje jak jest, może nie będzie ciekło...)
- Montaż elementów klimatyzacji po prawej stronie samochodu
DSC_7631.JPG
DSC_7631.JPG (638.32 KiB) Przejrzano 1616 razy
DSC_7635.JPG
DSC_7635.JPG (670.08 KiB) Przejrzano 1616 razy
DSC_7637.JPG
DSC_7637.JPG (530.6 KiB) Przejrzano 1616 razy
DSC_7620.JPG
DSC_7620.JPG (576.87 KiB) Przejrzano 1616 razy
DSC_7622.JPG
DSC_7622.JPG (368.27 KiB) Przejrzano 1616 razy
6 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1228
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

31.05.2022r. - przebieg ???

- Nowe uszczelki, szpliki, podkładki i nakrętki kolektora wydechowego
- Montaż wszystkich możliwych czujników silnika (nowych) oraz puszki odmy (znalazłem nawet w zbiorach nową uszczelkę nie dodawaną do box-a)
- Czyszczenie skrzyni biegów, montaż zestawu naprawczego wybieraka, nowa gumowa osłonka widelca (czy jak to się zwie), przygotowanie nowej gałki wybieraka z tarczką - przymiarka do połączenia skrzyni z silnikiem
- Montaż zawieszenia przód (wymaga skręcenia pod obciążeniem)
- Montaż maglownicy, drążków i końcówek (wymaga regulacji - w tej chwili zakres skrętu w obie strony różni się znacznie + brak jakiejkolwiek zbieżności)
- Montaż nowych bieżni i łożysk przednich (za każdym razem to bardzo czasochłonna robota :? )
- Zakup oleju silnikowego, płynu chłodniczego G11, ATF typu F do skrzyni i wspomagania
- Poprawa wiązki, na krótką chwilę wóz dał oznaki życia (kontrolka aku i ręcznego) ale z powodu nie podpięcia wielu kabli zaczęło strzelać :lol:
- Zakup dolotu (stary był pęknięty na każdym żeberku, czyszczenie przepływomierza), bagnetu oleju, uszczelek rurki bagnetu oleju (był sylikonik :P )
DSC_7721.JPG
DSC_7721.JPG (473.47 KiB) Przejrzano 1362 razy
received_579487670404385.jpeg
received_579487670404385.jpeg (315.03 KiB) Przejrzano 1362 razy
DSC_7744.JPG
DSC_7744.JPG (477.79 KiB) Przejrzano 1362 razy
DSC_7706.JPG
DSC_7706.JPG (574.18 KiB) Przejrzano 1362 razy
A zwieńczeniem ostatnich prac był "First drive since 2018" z garażu na podjazd - ręczny dalej hamuje i trzyma jak należy :lol: W końcu można przepychać wóz bez tytanicznego wysiłku :twisted:
DSC_7747.JPG
DSC_7747.JPG (477.54 KiB) Przejrzano 1362 razy
DSC_7748.JPG
DSC_7748.JPG (534.41 KiB) Przejrzano 1362 razy
DSC_7749.JPG
DSC_7749.JPG (497.78 KiB) Przejrzano 1362 razy
Straty:
- obrobiona nakrętka przewodu hamulcowego
- urwana śruba mocująca cięgna do silniczka wycieraczek...
5 x
Awatar użytkownika
BASSRIDE
Posty: 300
Rejestracja: 27 grudnia 2021, 18:10

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BASSRIDE »

Tez walczyłem z obrobioną nakrętką po obu stronach.
Naprzemienne grzanie i chłodzenie. Wszytko oczywiście z wyczuciem żeby wąż gumowy nie spuchł. Na szczęście nowy przewód miedziany kosztuje 7 zł
1 x
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

BASSRIDE pisze:Tez walczyłem z obrobioną nakrętką po obu stronach.
Naprzemienne grzanie i chłodzenie. Wszytko oczywiście z wyczuciem żeby wąż gumowy nie spuchł. Na szczęście nowy przewód miedziany kosztuje 7 zł
ale, że tak zapytam kontrolnie, macie dobrej jakości klucze do nakrętek i dajecie szansę chemii?
bo u mnie wyglądało to tak samo jak tłoczki :) czyli dramatycznie.
ale trochę chemii Forch'a i naprawdę dobry klucz do przewodów hamulcowych i poszło bez większego proszenia się :)
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1228
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

baron pisze:
BASSRIDE pisze:Tez walczyłem z obrobioną nakrętką po obu stronach.
Naprzemienne grzanie i chłodzenie. Wszytko oczywiście z wyczuciem żeby wąż gumowy nie spuchł. Na szczęście nowy przewód miedziany kosztuje 7 zł
ale, że tak zapytam kontrolnie, macie dobrej jakości klucze do nakrętek i dajecie szansę chemii?
bo u mnie wyglądało to tak samo jak tłoczki :) czyli dramatycznie.
ale trochę chemii Forch'a i naprawdę dobry klucz do przewodów hamulcowych i poszło bez większego proszenia się :)
No ja się przyznam, nie mam kluczy do przewodów i to jeden z powodów dla których na dniach taki zakup poczynię. Kolejnym problemem była też odrobina piasku z piaskowani komory przez poprzedniego właściciela (to dziadostwo wciąż jest w każdym trudno dostępnym miejscu) którego nie zauważyłem w rozdzielaczu pompy...

Uroki "odbudowy" w garażu z małą pulą narzędzi :oops:
1 x
ODPOWIEDZ