Volvo 240 '92 "Feniks"

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Maciek4530 pisze:
BASSRIDE pisze:Próbowałem dobrać w aso piny do tej wtyczki (wtyczkę kupiłem bez problemu) ale to zadanie przerosło zarówno mnie jak i pracownika Volvo.
To tak zwane wsparcie klasycznych modeli :lol:
A tak serio, szkoda że tak w poważaniu mają właścicieli starszych wozów - zwłaszcza że tak chętnie wstawiają takie sztuki na wystawy, na social media. Żałosne w moim odczuciu... W takich sytuacjach zazdroszczę posiadaczom BMW czy Mercedesów gdzie ASO rozkłada dywan dla klienta i mają dostęp do wielu części do klasyków ot tak.
Mercedes w 1980: niemiecki, w 2000: niemiecki, w 2020: niemiecki;
BMW w 1980: niemieckie, w 2000: niemieckie, w 2020: niemieckie;
Volvo w 1980: szwedzkie, w 2000: amerykańskie, w 2020: chińskie.

Teraz już wiesz? ;)
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

BASSRIDE pisze:Próbowałem dobrać w aso piny do tej wtyczki (wtyczkę kupiłem bez problemu) ale to zadanie przerosło zarówno mnie jak i pracownika Volvo.
Ja pin.dole

http://konektory.pl/product.php?id_product=1600

http://konektory.pl/product.php?id_product=1603

naumiane od Jarka
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

O jaaa ale fajne, muszę do powerboxów do elektryzatorów takie kupić.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Maciek4530 pisze:
BASSRIDE pisze:Kostkę mostu kupisz w aso.
Kostkę tak, kabli nie :/ A to kable się rozpadły i wiszą smutnie :cry:
Chyba się nie mylę (b. dawno nie tykałem tematu) :roll: ale wtyczkę stosowaną do cewki od V40 (tożsama) można pozyskać a link do konektorów powyżej zapodałem.
Uruchamiaj wreszcie tego kuraka bo tracę cierpliwość :mrgreen:
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1227
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Sinuspi pisze:
Maciek4530 pisze:
BASSRIDE pisze:Kostkę mostu kupisz w aso.
Kostkę tak, kabli nie :/ A to kable się rozpadły i wiszą smutnie :cry:
Chyba się nie mylę (b. dawno nie tykałem tematu) :roll: ale wtyczkę stosowaną do cewki od V40 (tożsama) można pozyskać a link do konektorów powyżej zapodałem.
Uruchamiaj wreszcie tego kuraka bo tracę cierpliwość :mrgreen:
Jeździ przecież :P
Trochę części jeszcze nowych, trochę pracy i powinno pójść :D
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Maciek4530 pisze:
BASSRIDE pisze:Próbowałem dobrać w aso piny do tej wtyczki (wtyczkę kupiłem bez problemu) ale to zadanie przerosło zarówno mnie jak i pracownika Volvo.
To tak zwane wsparcie klasycznych modeli :lol:
A tak serio, szkoda że tak w poważaniu mają właścicieli starszych wozów - zwłaszcza że tak chętnie wstawiają takie sztuki na wystawy, na social media. Żałosne w moim odczuciu... W takich sytuacjach zazdroszczę posiadaczom BMW czy Mercedesów gdzie ASO rozkłada dywan dla klienta i mają dostęp do wielu części do klasyków ot tak.
Faktycznie mam motocykl bmw z 1981 roku. 90% części jest dostępnych w serwisie łącznie z błotnikami tłokami i felgami. Nie mówiąc o gaźnikach czy linkach. No wszystko. I ceny nie zwalają z nóg. Niestety na dostępności się kończy bo w sporej większości to części produkowane po taniości w chinach tak tylko żeby były dostępne...
Także śrubki i drobne pierdołki kupuję w bmw ale np linki gazu, sprzęgła, ssania dałem do regeneracji.
Często lepiej kupić drożej część używaną niż w serwisie tańszą nową...
Takie czasy...
1 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1227
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

endriugto pisze:
Maciek4530 pisze:
BASSRIDE pisze:Próbowałem dobrać w aso piny do tej wtyczki (wtyczkę kupiłem bez problemu) ale to zadanie przerosło zarówno mnie jak i pracownika Volvo.
To tak zwane wsparcie klasycznych modeli :lol:
A tak serio, szkoda że tak w poważaniu mają właścicieli starszych wozów - zwłaszcza że tak chętnie wstawiają takie sztuki na wystawy, na social media. Żałosne w moim odczuciu... W takich sytuacjach zazdroszczę posiadaczom BMW czy Mercedesów gdzie ASO rozkłada dywan dla klienta i mają dostęp do wielu części do klasyków ot tak.
Faktycznie mam motocykl bmw z 1981 roku. 90% części jest dostępnych w serwisie łącznie z błotnikami tłokami i felgami. Nie mówiąc o gaźnikach czy linkach. No wszystko. I ceny nie zwalają z nóg. Niestety na dostępności się kończy bo w sporej większości to części produkowane po taniości w chinach tak tylko żeby były dostępne...
Także śrubki i drobne pierdołki kupuję w bmw ale np linki gazu, sprzęgła, ssania dałem do regeneracji.
Często lepiej kupić drożej część używaną niż w serwisie tańszą nową...
Takie czasy...
To też druga strona medalu ALE jak sam wspomniałeś można kupić! Nawet badziewie ale jest. Natomiast gdyby nie Skandix i IPD USA to starsze Volvo było by nie do użytku na codzień/do odbudowy. :cry:
2 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

I co tam u kuraka ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1227
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

04.12.2022r. - przebieg ???

Czas leci nieubłaganie a morale spadły jak zawsze.
Niestety nowe przewody grodzi nie rozwiązały wszystkich problemów - wycieków w głównej mierze, a czemu? Już tłumaczę ;)

Już w okolicach marca i kwietnia gdy składaliśmy silnik doszło do zerwania śruby i szpilki od pompy wody... Założenie było proste - powinna się trzymać jak jest. Niestety przy pierwszym zalaniu wycieki zaczęły się pojawiać na każdym kroku, dodatkowo obarczone problemami z temperaturą - ale o tym też później.

Przy którymś pasowaniu pompy, bodajże już na Meyle udało się wykręcić resztkę ukręconej śruby - więc jedna szpilka nie powinna sprawiać problemu nie? No jednak sprawiała bo nawet zasylikowany (czego nie cierpię) podciekał w tempie całego zbiorniczka wyrównawczego w 3 tygodnie stania.

Podczas szukania źródła problemów natrafiliśmy na zawór nagrzewnicy... Zamontowany do góry nogami tył do przodu... To by tłumaczyło czemu cały czas leciało zimne powietrze... Na szczęście właściciel miał do samochodu 3 (!!!) inne zawory - więc dobrany został inny, najlepszy.
received_822948775425514.jpeg
received_822948775425514.jpeg (263.61 KiB) Przejrzano 931 razy
Kilka dni później po raz n-ty zalny został układ chłodniczy, otworzona brama z tyłu a samochód wyjechał na uliczki w osiedlu. Z nawiewów zaczął lecieć wrzątek (zbyt duży w porównaniu do RED-a, trzeba było otwierać okna), temperatura przekroczyła połowę i wylądowała na 3/4 wskazania... Samochód ustawiliśmy pod górę, potem z góry licząc że grawitacja ogarnie problem z potencjalnym powietrzem w układzie. Zero zmian, temperatura wciąż na 3/4 bez zmian. Samochód został włączony - dalej bez powodzenia.

2 godziny poświęcone zostały serwisowi olejowemu skrzyni (olej średni, warto było zmienić) oraz oleju w moście (tutaj lekki brak, natomiast olej czyściutki - możliwe że zalane na czas remontu). Teraz są zmienione wszystkie płyny ustrojowe samochodu, wszystkie oringi założone też nowe :)

Po wielu rozmowach z @Sinuspi wpadłem na trop czujnika temperatury na zegary... Dodatkowo efekt "sauny" powodowały zaklejone przez brata wloty powietrza co powodowało brak dolotu świeżego powietrza z zewnątrz.
received_1155591458702663.jpeg
received_1155591458702663.jpeg (468.34 KiB) Przejrzano 931 razy
Chwila pomiarów (co prawda do złych wartości jak się okazało) wskazało że oryginalny czujnik ma całkiem inne wartości niż zamiennik - już nie mówiąc o tym że oryginał jest na klucz 17 zamiennik natomiast 19...
Teoria jest prosta - nowy, źle dobrany czujnik zakłamuje wskazania ;)
Oryginał trafił na miejsce!

Niestety wyciek spod pompy dalej jest znaczący wiec zmuszony zostałem do wyjęcia jej po raz kolejny, wysuszenia okolicy. Korzystając z okazji zdjąłem cały osprzęt i wymieniłem wszystkie gumowe tuleje od alternatora, pompy wspomagania, sprężarki (A w tej założona została śruba zamkowa mocująca tylny regulator napięcia/wspornik). Temat osprzętu został zamknięty.
Nie mając co począć dalej zacząłem znów wiercić szpilkę, dostałem też poradę że można nabić torxa...
received_873932233785508.jpeg
received_873932233785508.jpeg (183.39 KiB) Przejrzano 931 razy
PODZIAŁAŁO!
20221202_203209.jpg
20221202_203209.jpg (194.68 KiB) Przejrzano 931 razy
20221202_203527.jpg
20221202_203527.jpg (127.48 KiB) Przejrzano 931 razy
Całą powierzchnię doczyściłem, wkręcona została nowa szpilka - jestem gotów na montaż na sucho, tak jak być powinno od początku.
20221202_212933.jpg
20221202_212933.jpg (167.89 KiB) Przejrzano 931 razy
Niestety, w zapasach uszczelek nie ma więc na test szczelności, czujnika temperatury musimy poczekać :D Wraz z zamówieniem z Drakena zamówiony został zaworek zwrotny oraz klipsy listwy progowej.

Aby uzupełnić ważne braki czekamy też na nowe kierunkowskazy TYC na błotniki, jeden oryginalny niestety jest połamany :/

Aby przyspieszyć wyjazd samochodu sprawdzony został też system czyszczenia szyb, założone nowe pióra wycieraczek i zalany płyn zimowy. Jedynym problemem jest wspomniany zaworek zwrotny - pozostałe elementy działają bez zarzutu :)
20221203_111920.jpg
20221203_111920.jpg (543.74 KiB) Przejrzano 931 razy
Z drobiazgów które gdzieś czekały na liście zdrutowana została (już niegdyś naprawiana) wtyczka mostu. Nie jest to zbyt istotne, kiedyś zostanie to zrobione porządnie i jak należy :lol:

Chyba jeszcze się nie chwaliliśmy ale wóz ma już blaszki: KTT SH21, fajnie będzie pasował do EC59 :D
Obie trafiły na swoje miejsce.
20221203_154245.jpg
20221203_154245.jpg (218.46 KiB) Przejrzano 931 razy
Podsumowaniem ostatnich prac było wyjęcie szpargałów z każdego kąta, odkurzenie tony dziadostwa z bagażnika (min. szkło), uprzątniecie całej kabiny, wyczyszczenie wlotów powietrza do kabiny z folii a następnie piasku (po piaskowaniu komory). Aktualnie można bez problemu postawić samochód bez potencjalnego zatkania progów tym dziadostwem ;)
20221203_154149.jpg
20221203_154149.jpg (156.64 KiB) Przejrzano 931 razy
Plany? Czekamy na zamówienie z Drakena (uszczelka pompy), zalewamy układ i odprawiamy modły do nordyckich bogów by temperatura była tam gdzie powinna a wycieki nam już nie towarzyszyły :D
Jeżeli skończy się to sukcesem nie pozostanie nic innego niż jechać na geometrię i ustawienie świateł (oraz ewentualne uszczelnienie wydechu).

EDIT: Teraz po czasie zauważyłem że to co wyskrobałem to reszta śrubki, szpilka winna być na górze po lewej stronie... Tak czy siak, działać będzie a śruby mają ten sam gwint co szpilki :mrgreen:
4 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1227
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

:shock:
received_1886730825003466.jpeg
received_1886730825003466.jpeg (429.74 KiB) Przejrzano 815 razy
3 x
ODPOWIEDZ