Volvo 240 '92 "Feniks"

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Maciek4530 pisze:
Sinuspi pisze:
Maciek4530 pisze: Wieszały się, sprawdziłem z zamiennikiem Scantech i wóz ma obroty na poziomi 800-900 (pewnie jakieś lewe powietrze. Teraz wóz reaguje na gaz jak należy, po odpięciu zdycha. Mamy winnego.

Natomiast problem mamy z układem chłodzenia. Sprawdziłem i podmieniłem termostat na kolejny nowy tez sprawdzony a wóz ma problem z złapaniem temperatury i odpowietrzeniem. Próbowaliśmy wszystkiego, podnoszenie przodu, pompowanie przewodów (oczywiście nagrzewnica pełna para na ciepło)... 20 minut pracy i temperatura ledwo dygła, 1/5 wysokości - w górnym przewodzie praktycznie nie ma płynu, za to przewów gorący - to samo w kwestii chłodnicy...

Jakieś pomysły jak puścić płyn w obieg? Blok, nagrzewnica i każdy możliwe cm układu chłodzenia był suchy przez kilka lat wiec jest tam pewnie pełno powietrza...
1. Chłodnica zapchana ot zmurszała ;) lub płyn w niej zasechł i się zbryliły kwarce :lol: ;)
2. Pompa niedomaga.
3. Czy wejscie-wejscie nagrzewnicy prawilnie podłączone.
AD1. Muszę wyjąć i przepłukać, wstdy przyznać ale nie sprawdzaliśmy - jedno pewne, do dolnego węża spływa.
AD2. Jak sprawdzić czy nowa pompa nie domaga skoro płyn nie trafia do bloku jak mniemam
AD3. Masz na myśli przewody z bloku do wnętrza? Tak
AD1. Ciurla czy zapXXXXXla ?
AD2. Niedomaga - mam na myśli, czy oś i wirnik żyje życiami odrębnymi.
AD3. Czy przepływ płynu przez nagrzewnicę podłączony - jak fabryka wskazała w skrócie.
Czy zamykając nagrzewnicę również płyn nie dociera do termostatu ?
Ad4. Termostat ustawiony zaworkiem do góry ? i czy 86C czy 92C ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Przejechać się to się samo odpowietrzy?
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1225
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

endriugto pisze:Przejechać się to się samo odpowietrzy?
Brak PT, nieznany stan oleju w moście, brak oleju w skrzyni, brak hamulców w ogóle (dopiero będę doginał przewody na przód), geometria tak słaba że aż się źle na myśl o jeździe robi... Niestety do jazdy jeszcze trochę brakuje :(
Ostatnio zmieniony 23 września 2022, 09:26 przez Maciek4530, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1225
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Sinuspi pisze:
Maciek4530 pisze:
Sinuspi pisze:
1. Chłodnica zapchana ot zmurszała ;) lub płyn w niej zasechł i się zbryliły kwarce :lol: ;)
2. Pompa niedomaga.
3. Czy wejscie-wejscie nagrzewnicy prawilnie podłączone.
AD1. Muszę wyjąć i przepłukać, wstdy przyznać ale nie sprawdzaliśmy - jedno pewne, do dolnego węża spływa.
AD2. Jak sprawdzić czy nowa pompa nie domaga skoro płyn nie trafia do bloku jak mniemam
AD3. Masz na myśli przewody z bloku do wnętrza? Tak
AD1. Ciurla czy zapXXXXXla ?
AD2. Niedomaga - mam na myśli, czy oś i wirnik żyje życiami odrębnymi.
AD3. Czy przepływ płynu przez nagrzewnicę podłączony - jak fabryka wskazała w skrócie.
Czy zamykając nagrzewnicę również płyn nie dociera do termostatu ?
Ad4. Termostat ustawiony zaworkiem do góry ? i czy 86C czy 92C ?
AD1. Po prostu słychać że płyn tam jest
AD2. Jak ją montowaliśmy to kręciła się jak należy w ręce
AD3. Nie wiem, zasadniczo po zamknięciu nawiewów temperatura lekko skakała.
AD4. Tak, wielokrotnie sprawdzany - zaworkiem do góry, 92*C jak redblock przykazał aby piston slap redukować :lol:
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Maciek4530 pisze:
Sinuspi pisze:
Maciek4530 pisze:
AD1. Muszę wyjąć i przepłukać, wstdy przyznać ale nie sprawdzaliśmy - jedno pewne, do dolnego węża spływa.
AD2. Jak sprawdzić czy nowa pompa nie domaga skoro płyn nie trafia do bloku jak mniemam
AD3. Masz na myśli przewody z bloku do wnętrza? Tak
AD1. Ciurla czy zapXXXXXla ?
AD2. Niedomaga - mam na myśli, czy oś i wirnik żyje życiami odrębnymi.
AD3. Czy przepływ płynu przez nagrzewnicę podłączony - jak fabryka wskazała w skrócie.
Czy zamykając nagrzewnicę również płyn nie dociera do termostatu ?
Ad4. Termostat ustawiony zaworkiem do góry ? i czy 86C czy 92C ?
AD1. Po prostu słychać że płyn tam jest
AD2. Jak ją montowaliśmy to kręciła się jak należy w ręce
AD3. Nie wiem, zasadniczo po zamknięciu nawiewów temperatura lekko skakała.
AD4. Tak, wielokrotnie sprawdzany - zaworkiem do góry, 92*C jak redblock przykazał aby piston slap redukować :lol:
Kule szklane które mam mówią, żeby Fenixowi zrobić bybass nagrzewnic i zobaczyć czy płyn jest w górnym przewodzie od chłodnicy do termostatu. Jeżeli nie to a) masz zdechłego szczura w układzie, b) zarośnięta chłodnica lepiej aby nie c) UPG do roboty -*.

* już nawet nie chce myśleć - mając na uwadze sposób mocowania palca grzebalca w łaparacie i aparat jak ktoś zamontował UPG
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1225
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Sinuspi pisze:
Maciek4530 pisze:
Sinuspi pisze:
AD1. Ciurla czy zapXXXXXla ?
AD2. Niedomaga - mam na myśli, czy oś i wirnik żyje życiami odrębnymi.
AD3. Czy przepływ płynu przez nagrzewnicę podłączony - jak fabryka wskazała w skrócie.
Czy zamykając nagrzewnicę również płyn nie dociera do termostatu ?
Ad4. Termostat ustawiony zaworkiem do góry ? i czy 86C czy 92C ?
AD1. Po prostu słychać że płyn tam jest
AD2. Jak ją montowaliśmy to kręciła się jak należy w ręce
AD3. Nie wiem, zasadniczo po zamknięciu nawiewów temperatura lekko skakała.
AD4. Tak, wielokrotnie sprawdzany - zaworkiem do góry, 92*C jak redblock przykazał aby piston slap redukować :lol:
Kule szklane które mam mówią, żeby Fenixowi zrobić bybass nagrzewnic i zobaczyć czy płyn jest w górnym przewodzie od chłodnicy do termostatu. Jeżeli nie to a) masz zdechłego szczura w układzie, b) zarośnięta chłodnica lepiej aby nie c) UPG do roboty -*.

* już nawet nie chce myśleć - mając na uwadze sposób mocowania palca grzebalca w łaparacie i aparat jak ktoś zamontował UPG
Zarośnięta chłodnica to żaden problem, zamienniki 300zł. UPG akurat śledząc wątek wiesz że to nasza sprawka, nowa uszczelka, głowica planowana a dół równany "na łoko" ;) Żeby było śmieszniej dzień wcześniej przy pierwszym zalaniu płyn uciekł kranem w bloku więc jakoś musiał się tam dostać na nie pracującym silniku... Pytanie co teraz jest inaczej bądź co nie działa że sytuacja wygląda jak wygląda. Słabo by usmażyć piecyk ma starcie :(
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Maciek4530 pisze:
Sinuspi pisze:
Maciek4530 pisze:
AD1. Po prostu słychać że płyn tam jest
AD2. Jak ją montowaliśmy to kręciła się jak należy w ręce
AD3. Nie wiem, zasadniczo po zamknięciu nawiewów temperatura lekko skakała.
AD4. Tak, wielokrotnie sprawdzany - zaworkiem do góry, 92*C jak redblock przykazał aby piston slap redukować :lol:
Kule szklane które mam mówią, żeby Fenixowi zrobić bybass nagrzewnic i zobaczyć czy płyn jest w górnym przewodzie od chłodnicy do termostatu. Jeżeli nie to a) masz zdechłego szczura w układzie, b) zarośnięta chłodnica lepiej aby nie c) UPG do roboty -*.

* już nawet nie chce myśleć - mając na uwadze sposób mocowania palca grzebalca w łaparacie i aparat jak ktoś zamontował UPG
Zarośnięta chłodnica to żaden problem, zamienniki 300zł. UPG akurat śledząc wątek wiesz że to nasza sprawka, nowa uszczelka, głowica planowana a dół równany "na łoko" ;) Żeby było śmieszniej dzień wcześniej przy pierwszym zalaniu płyn uciekł kranem w bloku więc jakoś musiał się tam dostać na nie pracującym silniku... Pytanie co teraz jest inaczej bądź co nie działa że sytuacja wygląda jak wygląda. Słabo by usmażyć piecyk ma starcie :(
Niby palca i UPG nie da się założyć inaczej ale jednak można :mrgreen:
Wysokość głowicy akurat nie odgrywa tu roli co do spływania cieczy przez króciec. Drożny - leci pełnym strumieniem i średnicą króćca, niedrożny ciurla i ciurla gdy go ubywa. Dmuchnięcie ustami do zbiorniczka przy odkręconym powoduje, ze nie musisz wygladać jak chomik po obiedzie i po prostu powietrze z płynem wyleci nim szybko.
A zapytam jakiej marki macie ów termostat ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1225
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Sinuspi pisze:
Maciek4530 pisze:
Sinuspi pisze:
Kule szklane które mam mówią, żeby Fenixowi zrobić bybass nagrzewnic i zobaczyć czy płyn jest w górnym przewodzie od chłodnicy do termostatu. Jeżeli nie to a) masz zdechłego szczura w układzie, b) zarośnięta chłodnica lepiej aby nie c) UPG do roboty -*.

* już nawet nie chce myśleć - mając na uwadze sposób mocowania palca grzebalca w łaparacie i aparat jak ktoś zamontował UPG
Zarośnięta chłodnica to żaden problem, zamienniki 300zł. UPG akurat śledząc wątek wiesz że to nasza sprawka, nowa uszczelka, głowica planowana a dół równany "na łoko" ;) Żeby było śmieszniej dzień wcześniej przy pierwszym zalaniu płyn uciekł kranem w bloku więc jakoś musiał się tam dostać na nie pracującym silniku... Pytanie co teraz jest inaczej bądź co nie działa że sytuacja wygląda jak wygląda. Słabo by usmażyć piecyk ma starcie :(
Niby palca i UPG nie da się założyć inaczej ale jednak można :mrgreen:
Wysokość głowicy akurat nie odgrywa tu roli co do spływania cieczy przez króciec. Drożny - leci pełnym strumieniem i średnicą króćca, niedrożny ciurla i ciurla gdy go ubywa. Dmuchnięcie ustami do zbiorniczka przy odkręconym powoduje, ze nie musisz wygladać jak chomik po obiedzie i po prostu powietrze z płynem wyleci nim szybko.
A zapytam jakiej marki macie ów termostat ?
Czyli muszę sprawdzić drożność bo może być średnia.
Termostat Carlostat oczywiście 92*C - tylko takie montuje :D
Co do chłodnicy sprawdzę, ale im dłużej myślę tym bardziej jestem przeświadczony że ją przelewałem pełnym ciągiem i lała jak należy, z drugiej strony mimo zalania płynu było wrażenie że w dolnym przewodzie jest lekko pustawo (płyn nie zajmował całej objętości?). Bo jak rozumiem po odpaleniu pompa powinna od razu zaciągnąć zimny płyn do bloku i z czasem (po zapełnieniu i ubyciu płynu z układu koło zbiorniczka) powinno dojść do sytuacji gdzie trzeba płynu dolać a ten który dostał sie do bloku nabiera temperatury - to zaś prowadzi do otwarcia sprawnego (sprawdzanego) wielokrotnie termostatu i wypuszczenie wody w chłodnicę...

Na ten moment silnik nie łapie temperatury pracy, grzeje się dolna rura a chłodnica oraz górna rura aż parzy...
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Maciek4530 pisze:
endriugto pisze:Przejechać się to się samo odpowietrzy?
Brak PT, nieznany stan oleju w moście, brak oleju w skrzyni, brak hamulców w ogóle (dopiero będę doginał przewody na przód), geometria tak słaba że aż się źle na myśl o jeździe robi... Niestety do jazdy jeszcze trochę brakuje :(
To poskładać i wtedy wrócić do tematu.
1 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Volvo 240 '92 "Feniks"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Maciek4530 pisze:
Sinuspi pisze:
Maciek4530 pisze:
AD1. Po prostu słychać że płyn tam jest
AD2. Jak ją montowaliśmy to kręciła się jak należy w ręce
AD3. Nie wiem, zasadniczo po zamknięciu nawiewów temperatura lekko skakała.
AD4. Tak, wielokrotnie sprawdzany - zaworkiem do góry, 92*C jak redblock przykazał aby piston slap redukować :lol:
Kule szklane które mam mówią, żeby Fenixowi zrobić bybass nagrzewnic i zobaczyć czy płyn jest w górnym przewodzie od chłodnicy do termostatu. Jeżeli nie to a) masz zdechłego szczura w układzie, b) zarośnięta chłodnica lepiej aby nie c) UPG do roboty -*.

* już nawet nie chce myśleć - mając na uwadze sposób mocowania palca grzebalca w łaparacie i aparat jak ktoś zamontował UPG
Zarośnięta chłodnica to żaden problem, zamienniki 300zł. UPG akurat śledząc wątek wiesz że to nasza sprawka, nowa uszczelka, głowica planowana a dół równany "na łoko" ;) Żeby było śmieszniej dzień wcześniej przy pierwszym zalaniu płyn uciekł kranem w bloku więc jakoś musiał się tam dostać na nie pracującym silniku... Pytanie co teraz jest inaczej bądź co nie działa że sytuacja wygląda jak wygląda. Słabo by usmażyć piecyk ma starcie :(
Spokojnie tak łatwo piecyka nie usmażysz. Musiałbyś pozbyć się oleju.
1 x
ODPOWIEDZ