Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

misica pisze:
baron pisze:
fonderal pisze:Ktoś kiedyś gdzieś pisał, że założył sobie mgiełki, odpada problem regulacji :) Działa toto niby lepiej, ale nie każdemu odpowiada. No i trochę za nowoczesne.
Volvo przez parę lat stosowało mgiełkowe spryskiwacze, ale dobrych parę lat temu (dekadę?) się z tego wycofało - mgiełki są niebezpieczne, bo przez moment nic nie widzisz; cała szyba pokryta jest płynem i zanim wycieraczki po niej przejadą to jedziesz na ślepo.
Faktycznie coś w tym jest. V40 cc 2018 mojej małżony ma zwykłe siury.
Trochę mnie to zdziwiło, ale baron wyjaśnił.
Ale czy to pół ułamka sekundy mgły to problem,dyskutowałbym.
Volvo jest trochę dziwne.
Przez dekady uważało, że wszystko w samochodach powinno być dostępne spod przycisku, bez zagłębiania się w menu.
Zobaczcie - radia z 940 czy V70 nie mają menu jako takiego. Wszystkie funkcje są dostępne za pomocą kręcenia pokrętłami czy wciskania przycisków.
Potem, gdy funkcjonalności w autach przybyło - nie udało się uniknąć menu z ustawieniami. Ale przez lata twierdzono że wyświetlacz dotykowy to zło. Odrywa uwagę kierowcy od drogi (fizyczny przycisk można obsłużyć bez patrzenia na niego. Po prostu sięgasz ręką na pamięć, naciskasz i już). Oczywiście były odstępstwa od tej reguły, jak akcesoryjny, androidowy Sensus Connected Touch (nie mylić z Sensus Connect)
Aż przyszedł czas najnowszego XC90, gdzie nawet sterowanie wentylacja jest na ekranie.

Jedyne co przez lata się nie zmienia, to fakt, że każde volvo możesz obsłużyć w rękawiczkach. Nawet te najnowsze, gdzie nie ma przycisków tylko jest wyświetlacz - tam okazuje się, że wyświetlacz nie jest dotykowy, jedynie na ekran nałożona jest siatka podczerwieni; dzięki czemu można go obsługiwać zbliżając dłoń w rękawiczkach.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Właśnie dlatego napisałem, że nie każdemu odpowiadają. Jeżdżę na zmianę swoim gratem i citroenem żony z mgiełkami i mi to nie robi żadnej różnicy. Ale wiem i rozumiem, że nie wszystkim podoba się te ćwierć sekundy ze słabą widocznością.
1 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Dzięki za bardzo szybką odpowiedź!
fonderal pisze:Jest sens dłubać w tym trójniku? Kosztuje parę złotych, wymieniasz i masz święty spokój.
Za linki dziękuję, a co do grzebania - nie podoba mi się, że nie wiem, czemu nie działa. Takie zboczenie zawodowe. Mam w łapach inny, wyjęty z dawcy - tam ktoś przytopił cały czerwony dekielek, bo pewnie sikało mu płynem. Mnie ciekawi, jak to w oryginale miało wyglądać - jeśli złożę "po bożemu", to nie ma szans tego normalnie otworzyć przy pomocy powietrza/płynu. Patrzyłem na stare fotki tego trójnika, co siedzi przy tylnej klapie i tam chyba nie ma uszczelek...
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Dudes
Posty: 258
Rejestracja: 25 czerwca 2016, 14:04
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dudes »

Czeka mnie wymiana czujnika temperatury w B200ET i mam kilka pytań :

- czy do każdego redblocka pasuje jeden czujnik czy muszę koniecznie zakupić dedykowany pod mój silniki?

- czy warto iść w zamienniki czy lepiej oryginał? Jeśli oryginał to jak mogę znaleźć jakiś numer jego?

Oczywiście chodzi mi o czujnik temp, który idzie do ECU, ten pod 3 cylindrem. Chyba że ktoś może zna inne rozwiązanie mojego problemu. Silnik na rozruchu łapie 2 tysiące obrotów, potem schodzi do 1.5 tysiąca i tak na wolnych obrotach pyrka sobie do temperatury +/- 40 stopnii. Potem zaczyna się faza falowania obrotów, a na końcu silnik ma już normalne jałowe.

Z góry dzięki za pomoc i szerokości :D
0 x
740 Turbo B200ET
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Sam czujnik do ecu jest taki sam, jak dla np. LH 2.4, czyli standardowy bosch 0 280 130 032, teraz z końcówką 069.
Ale w ET jest jeszcze jeden czujnik, "thermo time sensor" czy jak kto woli "cold start thermo time switch" o numerze OE 1219731, łatwo się domyślić za co odpowiada. No i lepiej żeby był sprawny, bo z ceny nie będziesz zadowolony:
https://www.ipdusa.com/products/7799/10 ... 9c-1219731
0 x
Awatar użytkownika
Dudes
Posty: 258
Rejestracja: 25 czerwca 2016, 14:04
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dudes »

fonderal pisze:Sam czujnik do ecu jest taki sam, jak dla np. LH 2.4, czyli standardowy bosch 0 280 130 032, teraz z końcówką 069.
Ale w ET jest jeszcze jeden czujnik, "thermo time sensor" czy jak kto woli "cold start thermo time switch" o numerze OE 1219731, łatwo się domyślić za co odpowiada. No i lepiej żeby był sprawny, bo z ceny nie będziesz zadowolony:
https://www.ipdusa.com/products/7799/10 ... 9c-1219731
Ciekawe czy ktoś w Polsce ma ten czujnik w swojej ofercie, bo sprowadzać czujnik z US, który kosztuje prawie 500 ziko to aż mnie skręca. Pytanie, bo szczerze mówiąc nigdy nie widziałem takiego czujnika, w którym miejscu należy go szukać?
0 x
740 Turbo B200ET
erni35
Posty: 196
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: erni35 »

Pytanie do speców audio. mam radio Volvo CR 906 i nie mam podświetlenia klawiszy, świeci tylko sam wyświetlacz. Co jest nie tak?
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

erni35 pisze:Pytanie do speców audio. mam radio Volvo CR 906 i nie mam podświetlenia klawiszy, świeci tylko sam wyświetlacz. Co jest nie tak?
Miałem dzisiaj identyczną sytuację w SC-811, problemem był... brak przewodów do podświetlenia w przejściówce. Musiałem dołożyć je samemu.
Rozpiska pinów jest tutaj:
https://www.radiomuseum.org/r/volvogteb ... 781_1.html
Sprawdź, co pokazuje woltomierz na wyjściu do zasilania podświetlenia - chodzi o piny 10 i 11 w szerokiej wtyczce.
2 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
erni35
Posty: 196
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: erni35 »

bnw pisze:
erni35 pisze:Pytanie do speców audio. mam radio Volvo CR 906 i nie mam podświetlenia klawiszy, świeci tylko sam wyświetlacz. Co jest nie tak?
Miałem dzisiaj identyczną sytuację w SC-811, problemem był... brak przewodów do podświetlenia w przejściówce. Musiałem dołożyć je samemu.
Rozpiska pinów jest tutaj:
https://www.radiomuseum.org/r/volvogteb ... 781_1.html
Sprawdź, co pokazuje woltomierz na wyjściu do zasilania podświetlenia - chodzi o piny 10 i 11 w szerokiej wtyczce.
Skąd dokładałeś zasilanie?
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Podebrałem z pinów odpowiedzialnych za masę (1) i plus po stacyjce (8). Moja kostka nie miała nic w miejscu na drugą masę (7). Otwarłem wtyczkę z tyłu i dołożyłem wyjęte z innej wtyczki "łapki" z dolutowanym krótkim drucikiem, koniec drucika włożyłem między "łapki" odpowiednich pinów (nie chciałem lutować, bo nie byłem pewien, czy tu leży problem) a obudowę, zamknąłem wtyczkę. Działa wszystko oprócz ściemniacza, ale akurat ten mam lekko uszkodzony i może tu leży problem.
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
ODPOWIEDZ