Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
ijon
Posty: 62
Rejestracja: 24 stycznia 2019, 22:08

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ijon »

bnw pisze:Ad 2) A nie odpadł Ci po prostu wonsz od podciśneinia?
Tak na oko to wydaje się że nie, chyba że gdzieś pękł po drodze do tego... czegoś, gdzie się podciśnieniowe wężyki zbiegają, już po stronie pasażera, ale może faktycznie spróbuję to rozebrać do zera i sprawdzić.
bnw pisze:Ad 3) Byłbyś zapytał o to tydzień temu, to bym Ci porobił foty, jak leżały na podłodze w garażu.... Wydaje mi się, że powinna, jeśli to późne 740 (bez kwadratowych zegarów), są jakieś drobne różnice estetyczne na pewno (kształt kratek chociażby), ta z 740 u mnie miała dodatkowy nawiew na wysokości krocza kierowcy i o ile pamiętam dziurwę na cięgło ssania?
Hmm, tam jest taki panel pod kierownicą i w nim są zaślepki, nie wiem po co - taka okrągła, zamykana klapką owalną mniej więcej, oraz podłużna prostokątna, faktycznie wycelowana w nabiał :) Ale nic tam podpięte nie ma, zastanawiałem się po co to - nawet myślałem, czy tej okrągłej nie wykorzystać na zamontowania wskaźnika temperatury oleju 52mm, ale bez sensu :)

Po zastanowieniu, taki dodatkowy nawiew w pewne okolice to chyba świetny pomysł, muszę sprawdzić możliwości zamontowania go :D
0 x
ijon
Posty: 62
Rejestracja: 24 stycznia 2019, 22:08

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ijon »

xjtdi pisze:
ijon pisze:Cześć, trzy pytania:

1) Po dokopaniu się do naklejki na moście Pomidorowego Smoka (944 '92, 230FB) okazało się, że mam tam szperę (3.73 1041), co mnie dziwi w obliczu moich trudności z wyjechaniem spod oblodzonego garażu w zeszłym roku :P Ale istotniejsza sprawa to olej. Nieświadom tej szpery zalazłem w zeszłym roku Castrol Axle EPX 80W90 - a wiem, że gdzieś ktoś pisał, że do szpery musi być specjalny, tylko od kilku dni szukam informacji i namierzyć nie umiem. Ktoś wie, czy wymieniać natychmiast i na co?
Ad.1. tą naklejką z magicznym numerem 1041 bym się nie jarał, mam w piwnicy leżeć most 3,54 typ 1041 z uszkodzoną szperą, tzn. mechanizm jest w moście ale nie spina bo uszkodzone są ząbki na wałku od ciężarków. Najtaniej usunąć tę usterkę w moim wypadku okazało się można przez wymianę mostu na inny 1041. Typ oleju ma duże znaczenie przy mostach z szpera cierną czyli typu LSD to co jest w moście 1041 to szpera typu ALD i tu olej nie ma tak istotnego znaczenia, ogólnie ważne żeby był, jaki to już mniej istotne.
OK, dzięki, o tyle dobrze :) Generalnie ja kupiłem do mojego 3.54 ze szperą sprawną niby (kręci się tak jak powinno... chyba), natomiast w przypadku tego zamontowanego na aucie podniosłem tył i jak kręciłem jednym kołem, to drugie się nie ruszało. Czyli chyba ALD kaput, chyba że ono spina nie tylko DO jakiejś prędkości, ale też OD?
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Prosty, ręczny test, unieśnieść jedną stronę auta, bieg na luz, energicznie zakręcić uniesionym kołem, blokada powinna zapiąć i zablokować możliwość obrotu kołem bo drugie stoi na ziemi. Wiadomo ręcznego nie można użyć wiec cegły pod przednie koła co by auto nie spadło z podnośnika.
Jak masz, kumpla pod ręką i więcej czasu to unieś obie strony auta, bieg na luz ty kręcisz energicznie kołem, kumpel trzyma koło z drugiej strony. Po zapięciu blokady oba koła kręcą się w tę samą stronę. Blokada jest dwukierunkowa tak samo zapina do przodu jak i na wstecznym.
0 x
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 655
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

xjtdi pisze:
Typ oleju ma duże znaczenie przy mostach z szpera cierną czyli typu LSD to co jest w moście 1041 to szpera typu ALD i tu olej nie ma tak istotnego znaczenia, ogólnie ważne żeby był, jaki to już mniej istotne.
ZUS prawda. Do blokady olej musi być rzadki, już w temperaturze 0st.C jest duża różnica, pomiędzy np. 80W90 a 75W80. czyli takim, jaki powinien być dla mostu z blokadą.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
ijon
Posty: 62
Rejestracja: 24 stycznia 2019, 22:08

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ijon »

saabauto pisze:
xjtdi pisze:
Typ oleju ma duże znaczenie przy mostach z szpera cierną czyli typu LSD to co jest w moście 1041 to szpera typu ALD i tu olej nie ma tak istotnego znaczenia, ogólnie ważne żeby był, jaki to już mniej istotne.
ZUS prawda. Do blokady olej musi być rzadki, już w temperaturze 0st.C jest duża różnica, pomiędzy np. 80W90 a 75W80. czyli takim, jaki powinien być dla mostu z blokadą.
O i to jest właśnie to, o co chciałem zapytać w piątek jak dzwoniłem, bo wydawało mi się, że to Ty coś pisałeś na ten temat :) Ale myślisz, że z takim 80W90 się zarżnie musowo? zmieniłem na wiosnę zeszłego roku, ale zimy ostatnio nie było raczej, tej zimy też raczej będzie garaż i dłubanie niż jazda, ale docelowo lepiej zmienić, czy musowo natychmiast? I jakąś markę polecasz? :)
0 x
Awatar użytkownika
monter87
Posty: 138
Rejestracja: 18 marca 2018, 09:44
Lokalizacja: Ryki

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: monter87 »

Potrzebuje jakis uproszczony schemat podlaczenia szyberdachu elektrycznego, zeby spradzic na stole czy dziala i nie popsuc nic.

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Jeśli w 940, to proszę:

Obrazek

Obrazek

Jak widać przełącznik zmienia polaryzację i tym samym kierunek obrotów silnika. Zatem podłączając sam silnik do sprawdzenia polaryzacja nie jest istotna, zawsze powinien w jakiś sposób zadziałać.
1 x
Awatar użytkownika
monter87
Posty: 138
Rejestracja: 18 marca 2018, 09:44
Lokalizacja: Ryki

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: monter87 »

Dziękuję

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Ponieważ układ wydechowy w jednej z moich cegieł uległ modnej dziś biodegradacji musiałem zainwestować w nowy. Kupiłem w jednej firmie komplet tzn. tłumik końcowy, tłumi srodkowy i rurę łączącą tzw. łabedzią szyję. Ponieważ kupowałem to jako komplet liczyłem, że będzie p&p, niestety "firma" nawet nie sprawdziła czy elementy do siebie pasują i przysłali mi komplet składający się z:
- końcowy Klarius
- środkowy Bosal
- rura łącząca Asmet
Co najzabawniejsze kształt elementów się z grubsza zgadza ale każdy z elementów ma inne średnice i hitem jest połączenie łabędziej szyi która ma w środku 61mm z wyjściem tłumika środkowego który ma 53mm i ma wchodzić szczelnie do środka... Aż taki kozak nie jestem żebym próbował to skręcić licząc że nawale cementu i się uszczelni ;-)
Pytanie - macie jakieś aktualne doświadczenia gdzie i jakiego producenta kupić wydech do cegły 16v? Teoretycznie przekroje i tłumik są takie same jak do turbo benzyny B230Ft/B230Fk. Na moje oko problemem jest środkowy tłumik bo ma wyraźnie cieńsze rury niż reszta elementów ale sprzedawca mi wciska, że tylko takie tłumiki są obecnie dostępne i nie ma na rynku takich tłumików środkowych które by miały grubsze rury.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Z tym w ogóle jest zamieszanie. Do różnych silników są różne średnice, ale nie byłoby problemu, bo od tego są numery części. Tymczasem kupujesz zamiennik i nie pasuje, bo różni producenci wiedzą lepiej i każdy robi po swojemu.
Poprzednio wymieniałem wydech za katalizatorem, pokupowałem na szybko co akurat było od ręki, wszystko naturalnie do FT i po numerach, choć wyszła zbieranina różnych producentów. Poza ostatnią rurką, eską, nic do siebie nie pasowało i na rzeźbieniu straciłem więcej czasu, niż gdybym zamówił i poczekał. No ale jak już miałem to założyłem.

Wiedziałem, że taka składanka wieczna nie będzie, od razu zacząłem kompletować wydech na następną wymianę. DP i katalizator (jedno i drugie BM, kupiłem na ebayu, tam były sporo tańsze niż w PL) przyjechały z UK, reszta gdzie kto miał, allegro itd. Padło na Bosala, był najlepiej dostępny. Kompletowanie zajęło jakieś dwa lata:) bo szukałem jak sobie przypomniałem, kolejne dwa całość leżała gotowa i czekała.
Doczekała się dwa miesiące temu, wymieniłem całość od turbiny do ostatniego tłumika, eska została bo była dobra. Gdyby nie walka z urwaną szpilką i dorabianiem gwintu na flanszy turbiny, całość zmontowałbym w najdalej godzinę, wszystko pięknie do siebie pasowało, nic się nie ciągnie, nie pręży, jest szczelne. A, nie pasowała jedna obejma dobierana z katalogu Bosala, ale to akurat najmniejszy problem.

Więcej nie dam się namówić na różnych producentów, szkoda czasu i zdrowia. No i zastanawiam się, czy już nie zacząć kompletować wydechu na następną wymianę:)...
0 x
ODPOWIEDZ