[b6304] Silnik S90 2922cm3

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
heski997
Posty: 201
Rejestracja: 02 października 2014, 18:55
Lokalizacja: Gdańsk

[b6304] Silnik S90 2922cm3

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: heski997 »

Witam kolegów.
Mam pytania odnośnie silnika 2.9 z S90 1997r.

Silnik lubi płyn chłodniczy.

Sprawa wygląda tak.

Silnik chodzi bardzo dobrze, trzyma obroty na gazie i benzynie (gaz założony 2002r, bez sekwencji)
Pracuję odpowiednio, zbiera się, wskaźnik temp staję na 95stopniach i wyżej nie idzie.
Ogólnie nie daję po sobie nic znać.

Natomiast zbiornik wyrównawczy. Tu robi się ciśnienie spore z "bombelkami" po nocy przy odkręcaniu jest chwilowe syknięcie.

Z bagnetu leci biały dym, z korka od silnika też (praca silnika się nie zmienia w żaden sposób po "otwarciu" tychże otworów"
Na bagnecie trochę mleka.

Kompresja
1 gar 10,5
2-6 14,3-14,8

Po zalaniu płynu wskaźnik na desce od płynu zapala się po jakichś 30km, później sukcesywnie gaśnie i się zapala aż po 40-50km pali się ciągle.
Dolweka 1-1,5l po takiej przeprawie. Przy okazji miesza olej najwidoczniej (200km spokojnej jazdy litr oleju)
Z rury na zimno kłęby białego dymu i smród płynu. Nic niebieskiego nic o zapachu oleju. Po dobrym nagrzaniu przestaje dymić.

Stąd też pytania.

Obiło mi się o uszy pękanie głowic (to pikuś) ale też bloków silnika (tulei np.)

Rozważam poważnie remont całości (panewki, pierścienie, głowica z zaworami) ze względu na stuki na zimnym (cięzko mi powiedzieć co stuka)

Z drugiej strony obmyślam po prostu wymianę silnika całego, bądź dołu na drugi.
Stąd kolejne pytanie.
Czy silnik z S80 jest P&P? Albo chociaż dół silnika z s80 P&P?

Ponieważ ciężko jest znaleźć silnik akurat z S90.

Jakieś rady?

Zapomniałbym dodać. Poprzedni właściciel twierdził, ze uszczelka była wymieniana z dwa miesiące temu, to wlasnie wzbudza moje podejrzenia (średnio wyglada jakby była robiona to raz, dwa to jak była robiona to wiadoma sprawa)
0 x
byjek
Posty: 168
Rejestracja: 02 stycznia 2016, 22:19
Lokalizacja: Myślenice

Re: [b6304] Silnik S90 2922cm3

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: byjek »

Czekaj no ja nigdy takiego nie miałem ale obiło mi się o uszy że ten silnik nie składa się z miski, bloku i głowicy, dekla a jeszcze w którymś miejscu. Jeśli wiesz co mam na myśli.

Z drugiej strony mierząc kompresje + objawy sam sobie odpowiedziałeś co jest zepsute.
Czy coś innego pasuje nie wiem. Czy opłaca się remontować TAK, jak masz kasę. Bo masz spokój na długie lata. Kupienie i wsadzenie innego motoru może dać spokój na niezbyt długo.
0 x
Jak do kogoś nie doszła odpowiedz na PW tzn. że wpisałem ją ponownie w pole "dodaj odborcę" :lol: :lol: :lol:
Nie wiem czemu to robię :mrgreen: :|
jajacek
Posty: 307
Rejestracja: 02 października 2014, 23:34
Lokalizacja: warszawa/grochów

Re: [b6304] Silnik S90 2922cm3

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jajacek »

Szukaj też 960 polift. 95/96r. To to samo z pompą odsysającą smrody. Wcześniej inne głowice. Chyba, że chcesz wywalić tą "ekologię". Remont b drogi i skomplikowany. U mnie progi na cylindrach b.wyraźne a zużycie oleju na poziomie 1litr/1000km. Jeśli jesteś z okolic wawy to mam metę do naprawy
PS. Nie jeździj na mleku
PS2 z Gdańska trochę daleko :D
Informacje remontowe na pw.
0 x
Tel. 509 186 929
960 sedan 94r.
960 kombi 90r.
Awatar użytkownika
heski997
Posty: 201
Rejestracja: 02 października 2014, 18:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [b6304] Silnik S90 2922cm3

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: heski997 »

jajacek pisze:Szukaj też 960 polift. 95/96r. To to samo z pompą odsysającą smrody. Wcześniej inne głowice. Chyba, że chcesz wywalić tą "ekologię". Remont b drogi i skomplikowany. U mnie progi na cylindrach b.wyraźne a zużycie oleju na poziomie 1litr/1000km. Jeśli jesteś z okolic wawy to mam metę do naprawy
PS. Nie jeździj na mleku
PS2 z Gdańska trochę daleko :D
Informacje remontowe na pw.
Gdańsk niestety.
Jeżeli chodzi o skomplikowanie i koszta.

Ten silnik jest jakiś inny w budowie? Czy po prostu chodzi o liczbę cylindrów i zaworów?

Drogi względem kosztów materiałów jak panewki i inne podobne?

Silnik jak bede naprawiał to na pewno w Olsztynie w znajomym warsztacie rodziny.

Jeżeli chodzi o wymianę to brałem pod uwagę tylko zmianę dołu silnika. Gore oddałbym do planowania i wszystkich innych potrzebnych zabiegów i złożył z dołem innego silnika.
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: [b6304] Silnik S90 2922cm3

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Ja mam trochę mniej optymistyczne informację jak się interesowałem autem z tym silnikiem.
Nie chcę straszyć ale renomowani spece od naprawy starszych volvo już się tego silnika nie chcą podejmować bo po rzetelnym remoncie zużycie potrafiło tylko spaść z 1l/1000km do np 0,8l/1000km...
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: [b6304] Silnik S90 2922cm3

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Fakt, ten silnik jak chodzi dobrze to miód malina ale jak zaczyna niedomagać to zaczynają się schody. Przeważnie problemy zaczynają się/leżą w głowicy a ma ona ciekawą "kanapkową" konstrukcję tzn. wałki rozrządu są łożyskowane pomiędzy połówkami głowicy. Jesli został to przegrzane na skutek np. jazdy bez płynu to poskładać to tak żeby było dobrze graniczy z cudem. Znajomy po bodaj 5 podejściach kupił inną głowicę i ta okazała się być dobra bo po pierwszym założeniu działała bez problemu kilka lat (6-8?) w każdym razie do sprzedaży auta.
Mam znajomego z Szczecina i on tez robił remont silnika w 960 około rok temu, jesli chcesz namiary moge podać powie Ci co i jak wyszło i ile kosztowało...
0 x
jajacek
Posty: 307
Rejestracja: 02 października 2014, 23:34
Lokalizacja: warszawa/grochów

Re: [b6304] Silnik S90 2922cm3

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jajacek »

Ja mam"świeże " spojrzenie w temacie. Mi niteczka z paska kinowego nawineła się na kółko rozrządu. Ztąd moja wiedza o gładzi cylindrowej u mnie. Remont po kosztach, głowica w cenie złomu od Kuby, a i tak z 600 pln w gratach (50 pln za same śróbka fi8/45). Wymiana głowicy bez wyjmowania silnika beznadziejna-nigdy więcej! Przyrządy dorobione, głowica założona. Wycieków brak, jazda próbna wykonana. Pojazd zatankowany i co?......i g...no. Połamały się kable od cewek, pod kolektorem. Wiązka nie do wyjęcia. Czasu brak a sedan jeździ już chyba tylko z przyzwyczajenia :-(
Czarna rozpacz.
Ps. A te 48 śrubek dokręcaj delikatnie. Gwint drobnozwojny w aluminium nawet nie poczujesz jak puści. A wiązkę masz o 7 lat młodszą. ;-)
Jak możesz poczekać, to może się okazać, że będę miał więcej informacji na temat S80 w 960 - ce.
0 x
Tel. 509 186 929
960 sedan 94r.
960 kombi 90r.
ODPOWIEDZ