Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Wycieraczki w położeniu pracy przerywanej włączają się co ok. 6 sekund. Niekiedy to wystarcza, ale czasem przydałoby się częściej albo rzadziej.
Gdyby ktoś chciał zrobić sobie tanim kosztem regulowane w zakresie 0,3-20s wycieraczki, to tutaj napisałem, jak to zrobiłem u siebie. Po dzisiejszej jeździe w deszczu powiem, że warto było podłubać.
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3040
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Fajne. Może jednak przekopiować treść tamtego posta tutaj? :)
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

skopiuj bo u mnie "Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział."
0 x
re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: re5pect »

Fonderal, czy byłbyś w stanie "wyprodukować" takie cuda w większej ilości? Chętnie kupiłbym gotowca, oczywiście z odpowiednio przez Ciebie naliczoną marżą ;)
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Owner level 99 ;)
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Nie wiem jak to wygląda ale widząc jak zrobiłeś migadełaka to brałbym to w ciemno.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

A proszę bardzo, się robi :)

Zainspirowany tym wątkiem przymierzyłem się do podobnego modzenia w swoim karawanie, bo jednak mocno brakowało mi regulacji przerwy wycieraczek.

Właściciele 850, 960, S/V90 i S/V/C70 są w o tyle dobrej sytuacji, że wyjmą jeden przerywacz, włożą drugi i działa. W 200/700/900 tak łatwo nie pójdzie, bo oryginalny przerywacz 6849780 ma zupełnie inny układ pinów. Na początku nie wiedziałem, czy konwersja na regulowany przerywacz z VAGa jest w ogóle możliwa, ale okazało się, że jak najbardziej. Trzeba tylko pożenić piny VAGowskiego przerywacza 99 (357 955 531) z pinami w aucie. Jak by się ktoś uparł, to pewnie dałoby radę upchać bebechy przerywacza 99 w oryginalnej obudowie, ale mi było łatwiej ze starego przerywacza tylnej wycieraczki zrobić przejściówkę. Rozwiązanie mechaniczne może być dowolne, bo najważniejsze jest połączenie pinów nowego przerywacza z właściwymi w oryginalnym gnieździe. Wygląda to tak:

Obrazek

Obrazek

Na pierwszym obrazku widać rozkład pinów w gnieździe po wyjęciu przerywacza, nie w samym przerywaczu.

Modyfikacja działa lepiej niż dobrze. Bardzo ważna jest staranność w łączeniu pinów, pomyłka skutkuje wariowaniem wycieraczek i spryskiwacza albo paleniem bezpiecznika.

Kiedyś IPD sprzedawało regulowane przerywacze, dziś mają je szwedzi. Można kupić gotowca za 28 euro + kw ze szwecji, albo zrobić sobie samemu za 20-30zł :)


re5pect, a byliby jeszcze jacyś chętni na taki ficzer? Jakby się zebrało kilka osób, to czemu nie :)
Ale problem jest taki, że trudno jest określić z góry ile takie coś mogłoby kosztować. Gdyby klamoty były kupowane w sklepie nie byłoby problemu (chociaż nowy, oryginalny przekaźnik 99 w aso vw kosztuje zdecydowanie zaporowo, bo ok. 190zł ;) ), ale tu z wiadomych względów w grę wchodzi allegro i szmelckupy. Wszystko zależy od tego, ile za coś takiego gotów byłby zapłacić potencjalny zainteresowany. Moje kosztowało mnie ok. 40zł, ale nie jestem w stanie zagwarantować takiej ceny. Może wyjść mniej, ale może i więcej. Spróbuję coś wymyślić, żeby nie był potrzebny volvowski przerywacz do przerobienia na wtyczkę, bo to przede wszystkim on nabijałby cenę. Mój kosztował 9zł, ale dziś na allegro wisi jakiś za 60zł, drogo jak na wtyczkę... No i koszty przesyłek też wbrew pozorom robią swoje.
Jak będę wiedział coś konkretnego to dam znać, może w międzyczasie ktoś się dopisze...

W 240 jest trochę inaczej niż w 700/900, tam przerywacz jest wpięty w kostkę, która wisi luzem na kablu za wykładziną przy pedałach. W zasadzie jestem prawie pewien się jak owa kostka wygląda, ale jeszcze musiałbym potwierdzić.
2 x
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

Ja również byłbym chętny na gotowca :)
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

nckpol pisze:Ja również byłbym chętny na gotowca :)
Ja tysz taki frutek w dawce forte :) poproszę
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 564
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fullsize »

Ja też bardzo chętnie bym się zapisał na taki dynks :)
Jak masz rozwiązaną regulację interwałów pracy? Jakieś dodatkowe pokrętełko?
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
ODPOWIEDZ