744 po strzale w krawężnik, przesunięty most

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
huare
Posty: 5
Rejestracja: 27 stycznia 2019, 15:07

744 po strzale w krawężnik, przesunięty most

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: huare »

Witam wszystkich, wolałbym pisać w innych okolicznościach, ale niestety, na zakręcie przedobrzyłem i przywaliłem w krawężnik. Skutki są takie, że przesunęł się cały most z tyłu, nie byłoby tak źle gdyby nie fakt, że za mostem poszedł cały "kufer" pod bagażnikiem.Okazało się że był dość mocno zgnity, co myślę ze wynika z nawalenia biitexu na ogniska korozji przez poprzedniego właściciela. Wygląda to tak jak na załączonych zdjęciach. Myślicie że warto to robić, czy raczej części do przekładki?
Załączniki
image2.jpeg
image2.jpeg (667.07 KiB) Przejrzano 5749 razy
image1.jpeg
image1.jpeg (579.12 KiB) Przejrzano 5749 razy
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1225
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: 744 po strzale w krawężnik, przesunięty most

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Raczej ciężko to będzie odratować.... Jeśli od strzału się rozpadł to pewnie cały tak zgnity i musiał byś pół budy wymienić :(
1 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 744 po strzale w krawężnik, przesunięty most

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Wszystko obija się o koszty i czy znów po zabawach z palnikiem będzie forumowa igiełka ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
huare
Posty: 5
Rejestracja: 27 stycznia 2019, 15:07

Re: 744 po strzale w krawężnik, przesunięty most

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: huare »

Sinuspi pisze:Wszystko obija się o koszty i czy znów po zabawach z palnikiem będzie forumowa igiełka ?
Już raz była forumową igiełką :)
3 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: 744 po strzale w krawężnik, przesunięty most

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

No to czeka Ciebie bardzo niewdzięczna robota bo jak przywaliłeś w krawężnik to most pociągnął mocowanie drążka panharda wraz z kawałkiem podłogi/podłużnicy. Jest to jak najbardziej do naprawienia kwestia tylko jak dużo będzie trzeba spawać i gdzie będzie zdrowy materiał do którego da się spawać. Lat kilka temu rozbierałem pewną 744 i właśnie cały tył w sensie tył budy kupił ode mnie gość co miał dokładnie taki sam problem jak Ty. Wiem, że operacja się udała, u niego była już duża korozja więc wolał wymienić całą podłogę bagażnika, w twoim przypadku musisz zanurkować pod auto i wybadać ile tam jest jeszcze blachy a ile bitexu ;-) tak swoją droga dziwne masz te sprężyny, dziwnie nie dlatego że krzywe tylko jak mają amortyzować te dolne zwoje...
1 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 744 po strzale w krawężnik, przesunięty most

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

xjtdi pisze:No to czeka Ciebie bardzo niewdzięczna robota bo jak przywaliłeś w krawężnik to most pociągnął mocowanie drążka panharda wraz z kawałkiem podłogi/podłużnicy. Jest to jak najbardziej do naprawienia kwestia tylko jak dużo będzie trzeba spawać i gdzie będzie zdrowy materiał do którego da się spawać. Lat kilka temu rozbierałem pewną 744 i właśnie cały tył w sensie tył budy kupił ode mnie gość co miał dokładnie taki sam problem jak Ty. Wiem, że operacja się udała, u niego była już duża korozja więc wolał wymienić całą podłogę bagażnika, w twoim przypadku musisz zanurkować pod auto i wybadać ile tam jest jeszcze blachy a ile bitexu ;-) tak swoją droga dziwne masz te sprężyny, dziwnie nie dlatego że krzywe tylko jak mają amortyzować te dolne zwoje...
Musi być dobry trzeźwy blacharz, by to symetrycznie pospawał na ramie. Tu nie tylko podłoga jest do klepania. Koszt jak sądzę nie zamknie się w 5.000zł.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: 744 po strzale w krawężnik, przesunięty most

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Sinuspi pisze:
xjtdi pisze:No to czeka Ciebie bardzo niewdzięczna robota bo jak przywaliłeś w krawężnik to most pociągnął mocowanie drążka panharda wraz z kawałkiem podłogi/podłużnicy. Jest to jak najbardziej do naprawienia kwestia tylko jak dużo będzie trzeba spawać i gdzie będzie zdrowy materiał do którego da się spawać. Lat kilka temu rozbierałem pewną 744 i właśnie cały tył w sensie tył budy kupił ode mnie gość co miał dokładnie taki sam problem jak Ty. Wiem, że operacja się udała, u niego była już duża korozja więc wolał wymienić całą podłogę bagażnika, w twoim przypadku musisz zanurkować pod auto i wybadać ile tam jest jeszcze blachy a ile bitexu ;-) tak swoją droga dziwne masz te sprężyny, dziwnie nie dlatego że krzywe tylko jak mają amortyzować te dolne zwoje...
Musi być dobry trzeźwy blacharz, by to symetrycznie pospawał na ramie. Tu nie tylko podłoga jest do klepania. Koszt jak sądzę nie zamknie się w 5.000zł.
Zależy gdzie to będzie robił, w moich stronach spokojnie by to ogarnął do wspomnianych 5 tys. pod warunkiem, że jest do czego spawać natomiast nie ma co liczyć, że ktoś to ogarnie za tysiąc pińcet albo dwa tak żeby to robiło 2 ślady ;-)
W mojej ocenie auto musi być w fajnym stanie lakierniczym, ładne wnętrze, fajny silnik żeby to było warto robić w przeciwnym razie szukać innego wozu a z tego rwać co lepsze fanty.
0 x
huare
Posty: 5
Rejestracja: 27 stycznia 2019, 15:07

Re: 744 po strzale w krawężnik, przesunięty most

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: huare »

Dzięki wielkie za odpowiedzi, zależalo mi na opinii w tej sprawie wlasnie. Volvo pójdzie na częsci, to już zbyt wielkie koszta i brak dobrego blacharza w mojej okolicy. Przynajmniej b230ft pod maską lata jak żyleta :lol: W takim razie temat uważam za zamknięty, dzieki jeszcze raz.
0 x
ODPOWIEDZ