Wymiana uszczelki pod głowicą UPG (B230FT 97r)

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 484
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą UPG (B230FT 97r)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Głowica złom kilka razy przegrzana krzywa regeneracja 1400 zł.
Szukam innej , czy do mojego auta będzie dobra od silnika 2.0 czy musi być pod (B230FT 97r) jakich oznaczeń mam szukać ?
Mam prawdopodobnie na miejscu ,ale będę wiedział w poniedziałek dopiero co jest co, i czy wogóle .
Wszystkie części w Volvofanie , to wiadomość dla tych z podobnymi problemami .
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą UPG (B230FT 97r)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

Mam głowicę 530 w dobrym stanie w razie W.

1400zł to trochę za dużo a jak jest krzywa to pewno nie uda się jej zrobić jak w fabryce.

Skoro kilka razy przegrzana - termostat walnięty?
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 484
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą UPG (B230FT 97r)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Głowica jest krzywa z obu stron do tego stopnia że wałek ciężko się kręcił podawał mi diagnosta liczby ale nie pamiętam z tego wszystkiego.
Gnojek który sprzedał mi auto zapewniał że głowica przeszła regenerację w odpowiednim warsztacie . Uszczelka wymieniona pod blokiem i czyszczone było papierem ściernym tak to wyglądało po zdjęciu głowicy nawet dla laika .Ale to opowieść na inną okazję jest .
Przy okazji wymiany cieknącej chłodnicy chwilę temu wymieniłem termostat ( stary był dobry ) ,czujnik temperatury ,podejrzane rury .
Stara chłodnica była sporo mniejsza i zajechała głowicę pewnie , a to że przeciekała to pewnie zmniejszało się ciśnienie w układzie i jakoś było . Upałów nie było takich jak ostatnio , a ja po mieście i ogólni nie pałuję auta bo po co ?
Czekam do poniedziałku bo wraca z urlopu Pan Irek ze Starowej Góry który handluje częściami do Volvo powiedział że prawdopodobnie ma . Mateusz powiedział żebym kupił głowicę 1000530 i takiej będę szukał .Wolał bym kupić na miejscu bo mogę oddać ,i nie walczyć z kurierami .W razie gdy nie wypali to będę myślał dalej.
Mam obawy czy volvofan zapodał mi dobre uszczelniacze wałka ,właściwie jeden .
https://www.volvofan.pl/search.html?qs= ... d=&x=0&y=0
Ja znalazłem na tył i przód
https://www.volvofan.pl/Zimering-walka- ... p3573.html
Pod taką nazwą bo strona się nie chce tutaj otworzyć (Zimering wałka rozrządu Tył VOLVO 740 940 960 V90 S90 850 C70 S70 V70 V70 XC S40 V40 XC90 S80 S60 engine benzin)
Resztę części chyba dobrze mi podali tylko z tym mam wątpliwości .
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą UPG (B230FT 97r)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

gruszka2 pisze:Głowica jest krzywa z obu stron do tego stopnia że wałek ciężko się kręcił podawał mi diagnosta liczby ale nie pamiętam z tego wszystkiego.
Gnojek który sprzedał mi auto zapewniał że głowica przeszła regenerację w odpowiednim warsztacie . Uszczelka wymieniona pod blokiem i czyszczone było papierem ściernym tak to wyglądało po zdjęciu głowicy nawet dla laika .Ale to opowieść na inną okazję jest .
Przy okazji wymiany cieknącej chłodnicy chwilę temu wymieniłem termostat ( stary był dobry ) ,czujnik temperatury ,podejrzane rury .
Stara chłodnica była sporo mniejsza i zajechała głowicę pewnie , a to że przeciekała to pewnie zmniejszało się ciśnienie w układzie i jakoś było . Upałów nie było takich jak ostatnio , a ja po mieście i ogólni nie pałuję auta bo po co ?
Czekam do poniedziałku bo wraca z urlopu Pan Irek ze Starowej Góry który handluje częściami do Volvo powiedział że prawdopodobnie ma . Mateusz powiedział żebym kupił głowicę 1000530 i takiej będę szukał .Wolał bym kupić na miejscu bo mogę oddać ,i nie walczyć z kurierami .W razie gdy nie wypali to będę myślał dalej.
Mam obawy czy volvofan zapodał mi dobre uszczelniacze wałka ,właściwie jeden .
https://www.volvofan.pl/search.html?qs= ... d=&x=0&y=0
Ja znalazłem na tył i przód
https://www.volvofan.pl/Zimering-walka- ... p3573.html
Pod taką nazwą bo strona się nie chce tutaj otworzyć (Zimering wałka rozrządu Tył VOLVO 740 940 960 V90 S90 850 C70 S70 V70 V70 XC S40 V40 XC90 S80 S60 engine benzin)
Resztę części chyba dobrze mi podali tylko z tym mam wątpliwości .
Czyli jednak standard z wałkiem rozrządu przy krzywej głowicy. Wałek raczej nie przetrwał. Pougryzało krzywki.
Potrzebujesz:
- jednego 52x68x11mm (OE 1276425) na wał korbowy,
- dwóch 35x47x6(7)mm (OE 6842273) na wałek rozrządu i wałek napędu pompy.
Do tego uszczelka pod obudowę pompy oleju + uszczelka pod dekiel + spływ oleju do bloku i pod łączenie z turbo, nowe nakrętki do wydechu 8szt+4 uszczelki wydechu+uszczelka dolotu+nowe śruby głowicy+uszczelniacze trzonków (może zamontują po obróbce), uszczelka termostatu+uszczelka głowica-pompa wody. Głowicowcy pewnie przelecą gwinty kolektora wydechowego albo wymienią szpilki. Najlepiej. 2 Oringi aparatu i odmy jeżeli masz dostęp - zrób. Chyba że aparat cieknie to do tego simmering 12x20x5.
Kup głowicę, umów się na gwarancję i niech panowie głowicowcy ją pomierzą.
Kwestię rękojmi do starej wersji z głowicą - sygnalizuje jako tzw wada ukryta. Tak uważam.
Ostatnio zmieniony 13 lipca 2019, 12:22 przez Sinuspi, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 484
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą UPG (B230FT 97r)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Dzięki serdeczne za pomoc czekam do poniedziałku, oby kolejna głowica nie była gorsza od poprzedniej .
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 484
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą UPG (B230FT 97r)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Odebrałem w poniedziałek głowicę od Pana Ireneusza zapewnił że jest dobra ,więc zawiozłem do warsztatu , i czekałem ze ściśniętym żołądkiem na telefon . Wtorek rano dobra wiadomość głowica perfekcyjna tylko szlif i uszczelniacze ,a także regulacja zaworów przełożenie ze starej dłowicy wałka( T ) który okazał się prosty :).
Głowica z wałkiem V 350 zł.
Koszt naprawy uszkodzonej głowicy w zakładzie z 60 letnią tradycją 1400zł ,i nie koniecznie ,po mimo że nie była pęknięta.
Koszt dwukrotnej oceny pierwszej i drugiej głowicy oraz poczynione zabiegi to 620 zł
Części całe wiadro wszystko o czym pisaliście, i jeszcze coś tam , nowy olej 5w40,filtr oliwy ,płyn ,pasek (reszta rozrządu jeszcze chwilę da radę )pewnie jeszcze coś tam 700 zł
Robocizna ???? Młody mechanik Adaś ,no ale na czymś musi się uczyć :lol:
Nerwy bezcenne .
Piszę kwoty dla potomnych żeby mniej DUPĘ zawracali szanownemu gronu .
Wersja Wujaszka się nie sprawdziła :lol:
Opcja dzieci fejsbuka i reszty ścierwusów:
kup najtańszą UPG, nie planuj głowicy, zlej stary płyn, skręć i marudź że za tydzień będziesz robił to znowu.
Fotki starej głowicy która jak mnie zapewniał przyjaciel kolegi z naszego forum była po profesjonalnym remoncie zapodam przy okazji Pokaż Swoje Volvo , i coś tam napiszę np. Jak nie kupować wymarzonego auta .
Jadą części z Volvofana , i może w piątek będzie po zabiegu :oops: , na razie nie jest źle bo jeżdżę E 46 2.8 automat 98r. córuś pożycza :roll: bez gazu ;)
Pozdrowionka i szacuneczek .
4 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą UPG (B230FT 97r)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

Odkopię żeby nie zakładać nowego tematu. Trafiłem na coś takiego: https://engsmp.com/produkt/volvo/paknin ... toppakning

Uszczelka "złota, wzmocniona", zaskakująco niska cena bo po aktualnym kursie to jakieś 77 pln. Wedlug sprzedawcy testowana na silnikach ponad 250 km z dobrymi rezultatami. Pójść w to czy serię, jakieś sugestie?

Czy ktoś w PL oferuje sportowe/wzmocnione UPG do B230?
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
ODPOWIEDZ