B230E vs B230F

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3040
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: B230E vs B230F

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

MarcinS pisze:Nominalnie było 115KM, a jako pakiet opcjonalny był zestaw "tuningowy" (opcja 21122) podnosząca moc do 136KM (100kW) - wydech ø 60mm wałek VX i chyba głowica 531.
Takie silniki wychodziły też w fabrycznych radiowozach (przynajmniej serii 240), a ich oznaczenie to B230FX.
2 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: B230E vs B230F

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

AOW pisze:Noooo Panowie ależ żeście odpłynęli mi tu... :) ale widzę że do brzegu Wam coraz bliżej.
Na moje pytanie wydaje mi się że mi odpowiedzieliście, dziękuję.
Powoli zaczynam ogarniać temat co i jak. Gubię się tylko trochę w co do wersji dotyczącej mocy obu silników. Bo nadal nie kumam czy B230E wychodził w innej wersji niż 131KM a B230F w 740 był tez jako 130KM (tak jak w 940)
Pozdrawiam
:D a to powiosłuj Pocket Data Booklet na 19 stronę :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: B230E vs B230F

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Sinuspi pisze: :D a to powiosłuj Pocket Data Booklet na 19 ..
oczywiście, podaj wiosło (linka) i płynę... :)
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3040
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: B230E vs B230F

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

AOW pisze:oczywiście, podaj wiosło (linka) i płynę... :)
https://bit.ly/38uaMYN
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: B230E vs B230F

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

dom?n pisze:
AOW pisze:oczywiście, podaj wiosło (linka) i płynę... :)
https://bit.ly/38uaMYN
dzięki
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: B230E vs B230F

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

AOW pisze:
dom?n pisze:
AOW pisze:oczywiście, podaj wiosło (linka) i płynę... :)
https://bit.ly/38uaMYN
dzięki
Nie potykaj sie o wiosła :D :lol: (chyba, że pływasz czółnem - a to pardąąąą)
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: B230E vs B230F

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

I jeszcze pytanie:
A. B230E ma po lewej alternator a po prawej pompę wspomagania
B. B230F ma dokładnie na odwrót
Czemu silnik E ma dwa paski napędzające alternator a F jeden?
Czy cos mi się pomyliło ?...
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: B230E vs B230F

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

AOW pisze:I jeszcze pytanie:
A. B230E ma po lewej alternator a po prawej pompę wspomagania
B. B230F ma dokładnie na odwrót
Czemu silnik E ma dwa paski napędzające alternator a F jeden?
Czy cos mi się pomyliło ?...
Czyżbyś zerknął do abecadła od Dom?na :roll:
Z paskami klinowymi - to nie pomyłka ani nie przypadek. Rozwiązanie ma swoje uzasadnione podstawy a chodzi o obsługę: wisco (szczególnie jak się zepnie), pompy i niekiedy kompresora, no i też wynika z funkcjonowania peryferii wtrysku mechanicznego.
W E występowały inne pompy wspomagania układu kręcenia kołem (2 rodzaje), natomiast eF rządzi się innymi zasadami więc uznano, że nie ma co kombinować i tak też jest, chociaż długie paski w eF potrafią niekiedy bardzo wpadać w drgania co ma swoje minusy.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ