B234F B204FT uszczelnienie

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1034
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

B234F B204FT uszczelnienie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

Bardzo proszę o polecenie sprawdzonego środka do uszczelnienia tzw. małej głowicy w silnikach B234F i b204FT.
Volvo instrukcja mówi o "liquid sealing compound" .
Wiem, że kiedyś volvo oferowało coś w ASo , ale nie mogę teraz tego znaleźć.
Dziękuję
sambo

PS. tak naprawiam 16V po strzale paska :o , Całe szczęscie nie moje 16V ;)
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: B234F B204FT uszczelnienie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

sambo pisze:Wiem, że kiedyś volvo oferowało coś w ASo , ale nie mogę teraz tego znaleźć.
Volvo nazywa ten uszczelniacz "chemical gasket", nosi numer OE 1161059 i jest używany do dziś w nowych autach, czyli powinien być do kupienia bez problemu. Tzn, może z jednym, tanie to nie jest:), w PL tubka 50 ml kosztuje w okolicach 190-200 zł.

Niektórzy w zastępstwie używają taniego Reinzoplastu (ale nie Reinzosilu, bo to zwykły silikon i się nie nadaje) albo droższego Flange Sealant Loctite 518, ten niektórzy wymieniają jako zamiennik referencji volvo. Oba powinny się sprawdzić, choć szczerze mówiąc ja bym użył oryginału, to jednorazowy wydatek a uszczelniacz jest naprawdę dobry.

A i jeszcze, uszczelniacz każą nakładać wałkiem:)
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: B234F B204FT uszczelnienie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

ja do składania głowicy ........ rozdzielacza wtrysku w k-iblotronicu stosuję Loctite 515. Również dobry.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1034
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: B234F B204FT uszczelnienie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

Bardzo dziekuję!
Fajnie jest móc na Was polegać:)
1 x
Obrazek
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: B234F B204FT uszczelnienie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

sambo pisze: PS. tak naprawiam 16V po strzale paska :o , Całe szczęscie nie moje 16V ;)
Jak rozbierałeś, były oba paski tzn ten od rozrządu i ren od wałków balansowych? Wszystkie b234f po strzale paska jakie widziałem miały oba paski przy czym ten od balansow też zawsze był zerwany i wyglądał gorzej niż ten od rozrządu. Stąd taka moja teoria, że pasek od balansow wytrzymuje mniej bo jest dwustronny, peka pierwszy i wkręcając się rozwala rozrząd, mogę się mylić bo takie 16v po strzale widziałem 3 albo 4. Ciężko ostatnio trafić taki silnik, ostatni przytargałem ze okolicznej rozbieralni z 6 lat temu.
0 x
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: B234F B204FT uszczelnienie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

xjtdi pisze:Stąd taka moja teoria, że pasek od balansow wytrzymuje mniej bo jest dwustronny, peka pierwszy i wkręcając się rozwala rozrząd, mogę się mylić bo takie 16v po strzale widziałem 3 albo 4
Coś w tym jest. U mnie poddał się pasek od balansów i od tamtej pory jeżdżę bez (może z 2 lata już). Na szczęście się nie wkręcił. To, że był zerwany odkryłem przypadkiem, kontrolnie zaglądając pod pokrywę. Nie był stary. Był to nowy komplet. Pasek rozrządu był bez oznak zużycia.
Dlaczego się zerwał? Według mnie mogło być kilka powodów. Pasek jest dwustronny, ale jest też węższy...
Mam teorię, że wałki balansowe z racji swojej konstrukcji związanej z rolą, którą maja pełnić powodują większe obciążenia na pasku (podczas zmian prędk. obrotowej silnika), niż w przypadku paska napędzającego wałki rozrządu. Ale mogę się mylić.
0 x
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1034
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: B234F B204FT uszczelnienie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

xjtdi pisze:
sambo pisze: PS. tak naprawiam 16V po strzale paska :o , Całe szczęscie nie moje 16V ;)
Jak rozbierałeś, były oba paski tzn ten od rozrządu i ren od wałków balansowych? Wszystkie b234f po strzale paska jakie widziałem miały oba paski przy czym ten od balansow też zawsze był zerwany i wyglądał gorzej niż ten od rozrządu. Stąd taka moja teoria, że pasek od balansow wytrzymuje mniej bo jest dwustronny, peka pierwszy i wkręcając się rozwala rozrząd, mogę się mylić bo takie 16v po strzale widziałem 3 albo 4. Ciężko ostatnio trafić taki silnik, ostatni przytargałem ze okolicznej rozbieralni z 6 lat temu.
Tak. Klasyczny przykład, kiedy sprawcą awarii jest pasek
wałków balansowych. Obydwa paski urwane. Dwustronny
pękł bez widocznych oznak zużycia.
Mam tez pytanie: czy głowica z B204 FT pasuje na B230F?
0 x
Obrazek
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: B234F B204FT uszczelnienie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

sambo pisze: Mam tez pytanie: czy głowica z B204 FT pasuje na B230F?
Jeśli pytasz o to czy pasuje na rozstaw szpilek i kanałów wodnych/olejowych to tak. Robiłem takie przymiarki z głowica od B234F na bloku od B230FB. Z głowicą od B204Ft też nie będzie problemu bo ma nawet mniejsze zawory niż ta z B234F.
Problem jest gdybyś chciał założyć głowice z B234F na B200FT - mniejsza średnica cylindra + duże zawory na takie połączenie nie pozwolą.
Samo położenie głowicy na bloku to połowa sukcesu, zostaje jeszcze kwestia paska rozrządu, ten który jest oryginalnie na 16v nie będzie pasował bo silniki 16V mają inaczej rozwiązany napęd pompy oleju - jest zewnetrzna pędzona paskiem rozrządu a w bloku 8v jest wewnetrzna...
0 x
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1034
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: B234F B204FT uszczelnienie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

xjtdi pisze:
sambo pisze: Mam tez pytanie: czy głowica z B204 FT pasuje na B230F?
Jeśli pytasz o to czy pasuje na rozstaw szpilek i kanałów wodnych/olejowych to tak. Robiłem takie przymiarki z głowica od B234F na bloku od B230FB. Z głowicą od B204Ft też nie będzie problemu bo ma nawet mniejsze zawory niż ta z B234F.
Problem jest gdybyś chciał założyć głowice z B234F na B200FT - mniejsza średnica cylindra + duże zawory na takie połączenie nie pozwolą.
Samo położenie głowicy na bloku to połowa sukcesu, zostaje jeszcze kwestia paska rozrządu, ten który jest oryginalnie na 16v nie będzie pasował bo silniki 16V mają inaczej rozwiązany napęd pompy oleju - jest zewnetrzna pędzona paskiem rozrządu a w bloku 8v jest wewnetrzna...
dziękuję za odpowiedź. Czyli głowice do B204FT i B234F nie są identyczne. Czy oprócz wielkości zaworów różni je coś nnego?
0 x
Obrazek
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: B234F B204FT uszczelnienie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

sambo pisze: dziękuję za odpowiedź. Czyli głowice do B204FT i B234F nie są identyczne. Czy oprócz wielkości zaworów różni je coś nnego?
korpusy, pokrywy rozstawy otworów sa identycznie, jedyne różnice jakie zauważyłem to mniejsza średnica zaworów w B204FT i grubsze trzonki na wydechowych co sugeruje zastosowanie zaworów sodowych, podobnie było w głowicy z B200Ft też miałem taka z sodowymi bo miały dużo grubsze trzonki zaworów wydechowych niż zwykłe. Możesz uderzyć w tym temacie do Michała - "V945turbo" ma duża wiedze na temat 16v może coś więcej powie.
0 x
ODPOWIEDZ