[B230FT] długość śrub głowicy

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

[B230FT] długość śrub głowicy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

Eluwina,

szukam dopuszczalnej długości śrub głowicy dla B230FT.
Haynes podaje enigmatycznie, że należy je wymienić gdy głowica była nimi dokręcana 5 (i więcej) razy lub noszą ślady rozciągnięcia.

Wolałbym zostawić stare śruby, bo nowe to wiadomix :) jak z jakością.
Ale chciałbym się upewnić, że są ok.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: [B230FT] długość śrub głowicy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

baron pisze:Eluwina,

szukam dopuszczalnej długości śrub głowicy dla B230FT.
Haynes podaje enigmatycznie, że należy je wymienić gdy głowica była nimi dokręcana 5 (i więcej) razy lub noszą ślady rozciągnięcia.

Wolałbym zostawić stare śruby, bo nowe to wiadomix :) jak z jakością.
Ale chciałbym się upewnić, że są ok.
:shock: w BXX ? 5x :?:
Inne żaby podają, ze konstrukcja śruby przewiduje jej jednorazowe użycie gwarantujące poprawne dociągnięcie niutem.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: [B230FT] długość śrub głowicy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

Sinuspi pisze:
baron pisze:Eluwina,

szukam dopuszczalnej długości śrub głowicy dla B230FT.
Haynes podaje enigmatycznie, że należy je wymienić gdy głowica była nimi dokręcana 5 (i więcej) razy lub noszą ślady rozciągnięcia.

Wolałbym zostawić stare śruby, bo nowe to wiadomix :) jak z jakością.
Ale chciałbym się upewnić, że są ok.
:shock: w BXX ? 5x :?:
Inne żaby podają, ze konstrukcja śruby przewiduje jej jednorazowe użycie gwarantujące poprawne dociągnięcie niutem.
gdzie tak piszą, że śruby są jednorazowe?!
volvo zawsze podawało parametry jakie ma spełniać śruba od głowicy, jak się mieściła w normie to zostawiałeś starą.

nie mam niestety ani vadisa ani vidy i nie mam jak sprawdzić.
ktoś pomoże?
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: [B230FT] długość śrub głowicy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Sruby sa dobre dopóki nie przekroczą dopuszczalnej długości. Zobacze w moich szpargałach, gdzieś coś miałem o dopuszczalnych długościach śrub, w każdym razie ja używałem starych jeśli nie były rozciągnięte i miały dobre łby i auta jeżdzą na nich już po kilka/kilkanascie lat i nic sie nie dzieje.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: [B230FT] długość śrub głowicy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

xjtdi pisze:Sruby sa dobre dopóki nie przekroczą dopuszczalnej długości. Zobacze w moich szpargałach, gdzieś coś miałem o dopuszczalnych długościach śrub, w każdym razie ja używałem starych jeśli nie były rozciągnięte i miały dobre łby i auta jeżdzą na nich już po kilka/kilkanascie lat i nic sie nie dzieje.
Śledzę z uwagą :idea:
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: [B230FT] długość śrub głowicy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

xjtdi pisze:Sruby sa dobre dopóki nie przekroczą dopuszczalnej długości. Zobacze w moich szpargałach, gdzieś coś miałem o dopuszczalnych długościach śrub, w każdym razie ja używałem starych jeśli nie były rozciągnięte i miały dobre łby i auta jeżdzą na nich już po kilka/kilkanascie lat i nic sie nie dzieje.
będę szczerze zaskoczony jak znajdziesz :)
mam trochę dokumentacji z epoki i żadna, ale to żadna, nie podaje dopuszczalnej długości śrub.

wyraźnie w serwisówce volvo (typu VADIS/VIDA) napisali:
rozciągnięcie będzie widać gołym okiem.
nie podają nawet wymiarów, żadnych narzędzi.
taka metodologia jest prosta :)

więc bierzesz śrubę do łapki i wiesz, bo od razu widzisz że puściła.
jak nie widać, że się rozciągnęła, to używać dalej.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: [B230FT] długość śrub głowicy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

baron pisze:
xjtdi pisze:Sruby sa dobre dopóki nie przekroczą dopuszczalnej długości. Zobacze w moich szpargałach, gdzieś coś miałem o dopuszczalnych długościach śrub, w każdym razie ja używałem starych jeśli nie były rozciągnięte i miały dobre łby i auta jeżdzą na nich już po kilka/kilkanascie lat i nic sie nie dzieje.
będę szczerze zaskoczony jak znajdziesz :)
mam trochę dokumentacji z epoki i żadna, ale to żadna, nie podaje dopuszczalnej długości śrub.

wyraźnie w serwisówce volvo (typu VADIS/VIDA) napisali:
rozciągnięcie będzie widać gołym okiem.
nie podają nawet wymiarów, żadnych narzędzi.
taka metodologia jest prosta :)

więc bierzesz śrubę do łapki i wiesz, bo od razu widzisz że puściła.
jak nie widać, że się rozciągnęła, to używać dalej.
Łopatologicznie na mój wiejski rozum by nie doktoryzować się - to PENTA mogła z powodzeniem zastosować szpilki by wyeliminować sprawy techniczne ze śrubami. Nie zastosowali oni i nie zastosowali we fabryce V gdy modyfikowali redbloka inżynierowie Volvo.
Niemniej jednak o kształtach śrub i ich materiałach można sobie poczytać.
Nie wykluczam że Volvo wpadło na pomysł używania kilkukrotnego śrub do dociągania głowicy, ale też nie wpadłem na info o badaniu wymiarów śrub i określania parametrów jak badać gwinty czy trzon śruby. Przy cenie nowych śrub głowicy wydaje mi się ten temat oczywisty do zastosowania.
Jestem świadomy, że można ponownie użyć tych samych śrub ale nie dysponuje wiedzą na temat jakości połączenia głowicy z blokiem i nie będę się dyskutował, zrobisz jak postanowisz ;)
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: [B230FT] długość śrub głowicy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

Sinuspi pisze:Łopatologicznie na mój wiejski rozum by nie doktoryzować się - to PENTA mogła z powodzeniem zastosować szpilki by wyeliminować sprawy techniczne ze śrubami. Nie zastosowali oni i nie zastosowali we fabryce V gdy modyfikowali redbloka inżynierowie Volvo.
Niemniej jednak o kształtach śrub i ich materiałach można sobie poczytać.
Nie wykluczam że Volvo wpadło na pomysł używania kilkukrotnego śrub do dociągania głowicy,
nie tylko volvo.
sporo producentów podaje parametry jakie ma spełniać śruba, aby można ją było ponownie użyć.
volvo też zazwyczaj to podaje :) ale najwyraźniej w wypadku redblocka uznali, że nie ma to większego sensu.
w końcu za dużo finezji w tym silniku nie ma.
to co napisałem, o ocenie organoleptycznej, to autentyczny zapis z serwisówki
Sinuspi pisze:ale też nie wpadłem na info o badaniu wymiarów śrub i określania parametrów jak badać gwinty czy trzon śruby. Przy cenie nowych śrub głowicy wydaje mi się ten temat oczywisty do zastosowania.
Jestem świadomy, że można ponownie użyć tych samych śrub ale nie dysponuje wiedzą na temat jakości połączenia głowicy z blokiem i nie będę się dyskutował, zrobisz jak postanowisz ;)
wiadomix, że to nie o kasę chodzi, bo jak napisałeś - te śruby to kosztują jakieś groszowe sprawy.
tylko o to, że kiedyś to było a teraz to nie ma :) i pytanie co warte nowe śruby?
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: [B230FT] długość śrub głowicy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

baron pisze:
Sinuspi pisze:Łopatologicznie na mój wiejski rozum by nie doktoryzować się - to PENTA mogła z powodzeniem zastosować szpilki by wyeliminować sprawy techniczne ze śrubami. Nie zastosowali oni i nie zastosowali we fabryce V gdy modyfikowali redbloka inżynierowie Volvo.
Niemniej jednak o kształtach śrub i ich materiałach można sobie poczytać.
Nie wykluczam że Volvo wpadło na pomysł używania kilkukrotnego śrub do dociągania głowicy,
nie tylko volvo.
sporo producentów podaje parametry jakie ma spełniać śruba, aby można ją było ponownie użyć.
volvo też zazwyczaj to podaje :) ale najwyraźniej w wypadku redblocka uznali, że nie ma to większego sensu.
w końcu za dużo finezji w tym silniku nie ma.
to co napisałem, o ocenie organoleptycznej, to autentyczny zapis z serwisówki
Sinuspi pisze:ale też nie wpadłem na info o badaniu wymiarów śrub i określania parametrów jak badać gwinty czy trzon śruby. Przy cenie nowych śrub głowicy wydaje mi się ten temat oczywisty do zastosowania.
Jestem świadomy, że można ponownie użyć tych samych śrub ale nie dysponuje wiedzą na temat jakości połączenia głowicy z blokiem i nie będę się dyskutował, zrobisz jak postanowisz ;)
wiadomix, że to nie o kasę chodzi, bo jak napisałeś - te śruby to kosztują jakieś groszowe sprawy.
tylko o to, że kiedyś to było a teraz to nie ma :) i pytanie co warte nowe śruby?
Michał, spojrzałem w książkę i faktycznie jest instrukcja co do pięciokrotnego stosowania śrub.
Każdy dzień to nauka.

Obrazek
2 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: [B230FT] długość śrub głowicy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Sinuspi pisze:
xjtdi pisze:Sruby sa dobre dopóki nie przekroczą dopuszczalnej długości. Zobacze w moich szpargałach, gdzieś coś miałem o dopuszczalnych długościach śrub, w każdym razie ja używałem starych jeśli nie były rozciągnięte i miały dobre łby i auta jeżdzą na nich już po kilka/kilkanascie lat i nic sie nie dzieje.
Śledzę z uwagą :idea:
Sprawdziłem i w instrukcji Haynesa dla Volvo 440/460 jest podana maksymalna dopuszczalna długość śrub. Mocno mi się wydaje, że starym wydaniu Haynesa dla Volvo 740 i 760 tez taka informacja była, niestety książkę pożyczyłem i jeszcze jej nie odzyskałem więc od reki nie sprawdzę. W nowym wydaniu Haynesa dla Volvo 940 w dziale o głowicy są momenty dokręcania i kolejność ale żadnej wytycznej co do wymiany lub użycia starych śrub nie ma.
0 x
ODPOWIEDZ