Przekaźnik przepalonych żarówek 740/940 i problem z trzecim światłem stop

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Przekaźnik przepalonych żarówek 740/940

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

dom?n pisze:U siebie bez trzeciego stopu też mam biały.
Daltonistą jeszcze nie jestem ale że wyżarłem dziurę w Wieliczce również twierdził nie będe :D

https://www.bildelsbasen.se/en-se/pb/Se ... 13/9148814

https://ar.hy2japan.com/product-page/fu ... 2-e-9b230w

https://www.ebay.co.uk/itm/284962336357 ... olid=10050

Czerwone kojarzą mi się z sedanami 940 w Twoim roczniku.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Przekaźnik przepalonych żarówek 740/940

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Sinuspi pisze:Daltonistą jeszcze nie jestem ale że wyżarłem dziurę w Wieliczce również twierdził nie będe :D

https://www.bildelsbasen.se/en-se/pb/Se ... 13/9148814
Faktycznie, ten wóz miał trzeci stop i zielony przekaźnik. Chylę kapelusza i dziękuję :geek:

Przeszukawszy dostępne źródła odkryłem, że znani nam panowie Jarkowie już dotknęli tego problemu na niebieskim forum:
https://volvoforum.pl/viewtopic.php?t=80305

Zielony przekaźnik ma piętnaście pinów, i to jest maksymalna ilość jaka mieści się w tej obudowie. To by wyjaśniało sprawę. Jest taki na Allegro, biorę go i zobaczę czy sprawa się rozwiąże.

PS. Obecny kontroler nie obejmuje u mnie kierunkowskazów na błotnikach i lampek tablicy rejestracyjnej, ciekawe czy dodatkowe piny zaczną je wykrywać.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
MarcinS
Posty: 441
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Przekaźnik przepalonych żarówek 740/940

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Ciekawe czym w końcu różnią się czerwony i zielony? W 745 trochę walczyłem z świecącą się kontrolką żarówek i przy czerwonym bulb sensorze muszą świecić wszystkie lampy stop, łącznie z trzecią. Ale nie wiem, kiedy kontrolka żarówek gaśnie przy odpalaniu. Na niebieskim forum napisano, że przy zielonym gaśnie po odpaleniu i bez wciskania hamulca. U mnie w 744 z białym bulb sensorem kontrolka zgaśnie dopiero po wciśnięciu hamulca. W 745 nie wiem, bo automat odpalam z wciśniętym hamulcem. Może tu tkwi jakaś różnica?
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Przekaźnik przepalonych żarówek 740/940

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Zobaczę jak będzie po zamontowaniu zielonego. 15 pinów może obejmować... w sumie nie wiem co.

Jak pamiętam, to w wozach z automatem widać różnicę w świeceniu kontrolki po naciśnięciu hamulca - po przekręceniu kluczyka na II pozycję lampka świeci na full, a po wciśnięciu pedału na jakieś 75%. Różnica jest zauważalna.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Przekaźnik przepalonych żarówek 740/940

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

dom?n pisze:
Sinuspi pisze:Daltonistą jeszcze nie jestem ale że wyżarłem dziurę w Wieliczce również twierdził nie będe :D

https://www.bildelsbasen.se/en-se/pb/Se ... 13/9148814
Faktycznie, ten wóz miał trzeci stop i zielony przekaźnik. Chylę kapelusza i dziękuję :geek:

Przeszukawszy dostępne źródła odkryłem, że znani nam panowie Jarkowie już dotknęli tego problemu na niebieskim forum:
https://volvoforum.pl/viewtopic.php?t=80305

Zielony przekaźnik ma piętnaście pinów, i to jest maksymalna ilość jaka mieści się w tej obudowie. To by wyjaśniało sprawę. Jest taki na Allegro, biorę go i zobaczę czy sprawa się rozwiąże.

PS. Obecny kontroler nie obejmuje u mnie kierunkowskazów na błotnikach i lampek tablicy rejestracyjnej, ciekawe czy dodatkowe piny zaczną je wykrywać.
Jarka bardzo brakuje.
Niemniej jednak może to dobry pomysł by zrobić test w którym zainstalujesz na test zielony sprawny czujniko-przekaźnik przerw w obwodzie.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Przekaźnik przepalonych żarówek 740/940

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Melduję, że działa.

Zielony przekaźnik 1362923 wyłączył mi błąd związany z pojawieniem trzeciego światła stop. Mało tego, dokładnie jak pisał Jarek, czujnik nie wymaga wciśnięcia hamulca żeby wykryć że światła stop są niesprawne. Po przekręceniu kluczyka kontrolka gaśnie razem z pozostałymi.

Natomiast przepalonej żarówki tablicy rejestracyjnej nie rejestruje w ogóle. Tak samo niesprawnego kierunkowskazu na błotniku. Może kiedyś zrobię test co on w ogóle wykrywa.

Dziękuję za upór Sławku :mrgreen:
2 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Przekaźnik przepalonych żarówek 740/940

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

dom?n pisze:Melduję, że działa.
Dziękuję za upór Sławku :mrgreen:
Prosz. Mam wielką frajdę jak pomogę a przy okazji odkurzę coś sobie o 7/9 :ugeek:
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ