Wtyczki C63 i C64 są trzypinowe:knefel pisze:potrzebuje schematu lub naprowadzenia jak uruchomić wycieraczki przednich reflektorów w 940, silniki sprawne , a działać nie chcą
strona samochodu --------- strona silniczka
czarny --------- czarny -> (3) masa
żółty --------- żółty -> (2) plus po stacyjce
niebiesko-czerwony---------- czerwony -> (1) impuls uruchamiający wycieraczki (sygnał od spryskiwacza)
Bierzesz żarówkę z kawałkami kabli i sprawdzasz czy się zaświeci:
- między czarnym a żółtym po włączeniu zapłonu,
- między czarnym a niebiesko-czerwonym po uruchomieniu spryskiwacza przedniej szyby.
Jak coś nie gra bierzesz miernik sprawdzasz napięcia:
- na żółtym po włączeniu zapłonu powinno się pojawić napięcie akumulatora,
- na niebiesko-czerwonym napięcie akumulatora pojawia się po uruchomieniu spryskiwacza (zapłon naturalnie włączony).
Zasilanie (żółty) zabezpiecza bezpiecznik 15 (25A). Jak coś jest nie tak z napięciem na żółtym od razu go wymień, na oko może wydawać się dobry.
Teraz niebiesko-czerwony. Jeżeli działa spryskiwacz przedniej szyby, manetka (3/12 na schemacie) jest w porządku. Jeśli mimo to nie ma napięcia na niebiesko-czerwonym, obwód jest gdzieś przerwany i pozostaje szukanie. Niebiesko-czerwony prawej kostki kończy się w skrzynce przekaźników na pinie 86/3 przerywacza wycieraczek (2/4, czarny po prawej w ostatnim rzędzie), a kostki prawej w manetce wycieraczek (3/12, pin P/4).
Przełączasz miernik na omomierz i lecisz z masami, między czarnym a ujemną klemą akumulatora powinno być przejście, no powiedzmy tak do jednego oma. Masy we wtyczkach są podłączone do jeży na bocznych fartuchach w okolicach reflektorów.