Nie ma, bo to straszliwie obszerny temat i nie wiem czy ktoś to kiedykolwiek ogarnął całościowo. Ale śmiało zakładajAOW pisze:Czy jest temat na forum poświęcony Car audio? Czyli, jakie radia były montowane w 100/200/300/700/900, jakie głośniki, zmieniarki, wzmacniacze itp...
Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Poczytam, poszperam i spróbuję...dom?n pisze:Nie ma, bo to straszliwie obszerny temat i nie wiem czy ktoś to kiedykolwiek ogarnął całościowo. Ale śmiało zakładajAOW pisze:Czy jest temat na forum poświęcony Car audio? Czyli, jakie radia były montowane w 100/200/300/700/900, jakie głośniki, zmieniarki, wzmacniacze itp...
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
xjtdi pisze:Tez gdzies coś o tym słyszałem ale nie chce mi się eksperymentować na swoich autach, tak więc M46 i M47 leje ATF a do M90 Elfa do skrzyń z molibdenowymi synchronizatorami. Jak na razie mi żadna ze skrzyń się nie zepsuła a najdłużej posiadanym volviakiem jezdże od 2004 roku... Natomiast kupić 960 z uwaloną M90 czy 740 z zajechana M46 już mi się udało, niestety dzięki poprzednim właścicielom w M90 oleju nie było prawie wcale a w M46 było aż za dużo, niestety nie takiego jak trzeba.zlyzuw pisze:Pytanie i ciekawostka w jednym. Czasem z nudów krążę po anglojęzycznej stronie internetu o starych volviakach i doczytałem się, że sporo osób leje do skrzyń m47 olej MTL GL-4 z bardzo pozytywnym skutkiem. Dosyć dziwne bo instrukcje serwisowe mówią jasno, że skrzynia chodzi na ATFie ale doczytałem też, że podobno volvo po latach zmieniło rekomendację właśnie na olej do manuali do tych skrzyń. Ktoś coś?
W tym właśnie rzecz, normalnie to bym temat zignorował bo na ATF skrzynia chodzi całkiem normalnie zwłaszcza, że ostatnio powymieniałem wszystkie tulejki wybieraka ale z tego co przeczytałem i wiele osób to potwierdza to po wlaniu MTL GL-4 skrzynia chodzi "lepiej" i delikatniej biegi wchodzą. Stąd mnie to zaczyna zastanawiać. Nie mam potwierdzonego info ale jestem ciekaw czy zmiana rekomendacji volvo co do oleju jest prawdziwa.
1 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
M56 też ma synchronizatory molibdenowane i tu Volvo w ogóle nie przewiduje wymiany oleju.. a powiedz mi jakiego Elfa lejesz do M90? Bo jak kiedyś chciałem kupić to okazało się że ten dedykowany Elf już wyszedł z produkcji...
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Dawałem tu kiedyś link z jakiegoś chyba brytolskiego forum 240 gdzie było bardzo fajnie audio rozpisane. Nie mogę teraz tego znaleźć.AOW pisze:Poczytam, poszperam i spróbuję...dom?n pisze:Nie ma, bo to straszliwie obszerny temat i nie wiem czy ktoś to kiedykolwiek ogarnął całościowo. Ale śmiało zakładajAOW pisze:Czy jest temat na forum poświęcony Car audio? Czyli, jakie radia były montowane w 100/200/300/700/900, jakie głośniki, zmieniarki, wzmacniacze itp...
1 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Mówisz o tym: http://www.volvo200.org/accessoires/soundsystem.htmendriugto pisze:Dawałem tu kiedyś link z jakiegoś chyba brytolskiego forum 240 gdzie było bardzo fajnie audio rozpisane. Nie mogę teraz tego znaleźć.AOW pisze:Poczytam, poszperam i spróbuję...dom?n pisze:
Nie ma, bo to straszliwie obszerny temat i nie wiem czy ktoś to kiedykolwiek ogarnął całościowo. Ale śmiało zakładaj
Ale to tylko do 240
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Z elfem było trochę zamieszania, TRZ przestali produkować, pojawił się następca NFP i niby też pasował do molibdenowych pierścieni synchro, ale elf sam do końca nie wiedział czy można go lać lać do volvo, nie spełniał normy itd. Elf raz odpowiadał że można, innym razem nie zalecał, a ludzie lali i jeździli, można by rzec nieoficjalnie No chyba że coś się zmieniło, cały ten bałagan miał miejsce jakieś 10-12 lat temu.AOW pisze:a powiedz mi jakiego Elfa lejesz do M90? Bo jak kiedyś chciałem kupić to okazało się że ten dedykowany Elf już wyszedł z produkcji...
Ogólnie M90 wymaga oleju spełniającego normę volvo 97308. Można szukać oryginału, ale można też kupić Fuchs Titan Sintofluid 75W80 GL-5 albo VALVOLINE Gear Oil 75W80. Nieoficjalnie jest jeszcze Motul motylgear 75w80.
Na którymś forum, chyba na TB (ale nie dam sobie nic uciąć że tam) jest wątek o audio i generalnie prezentuje wszystko (albo prawie wszystko), co było zakładane w volvo. Nie mogę go znaleźć, ostatni raz zaglądałem tam z 5 lat temu...AOW pisze:Poczytam, poszperam i spróbuję...
Natomiast jeśli chcesz podejrzeć, co było fabrycznie dedykowane do serii 900, jest taki katalog akcesoriów, plik nazywa się katalog_X90.pdf. Parę lat temu volvo obudziło się z prawami autorskimi, czyścili sieć ze swoich publikacji i dziś trudno go namierzyć, gdybyś nie znalazł jakoś Ci podrzucę (21,4MB). Ogólnie dość przydatna sprawa, znajdziesz tam wszystko co było oferowane do 900 i s/v90, w tym audio w różnych konfiguracjach.
Chyba nie jest, w każdym razie vadis w biuletynach milczy na ten temat. Jedyny biuletyn związany z olejem przekładniowym jaki znalazłem dotyczy tylnego mostu 1041 z ALD, fabrycznie zalali jakimś olejem reagującym z materiałem ciernym blokady i jak stukało kazali szybko wymieniać.zlyzuw pisze:Nie mam potwierdzonego info ale jestem ciekaw czy zmiana rekomendacji volvo co do oleju jest prawdziwa.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Tak. Znam historię z TRZ bo do skrzyni M56 idzie ten sam olej i spędziłem trochę czasu na jego znalezieniem. W końcu kupiłem Volvo 97308 ale w opakowaniu Ford, gdyż ponoć podobne skrzynie szły do Focusa. Ale na etykiecie było jak but Volvo97308.fonderal pisze:Z elfem było trochę zamieszania, TRZ przestali produkować, pojawił się następca NFP i niby też pasował do molibdenowych pierścieni synchro, ale elf sam do końca nie wiedział czy można go lać lać do volvo, nie spełniał normy itd. Elf raz odpowiadał że można, innym razem nie zalecał, a ludzie lali i jeździli, można by rzec nieoficjalnie No chyba że coś się zmieniło, cały ten bałagan miał miejsce jakieś 10-12 lat temu.AOW pisze:a powiedz mi jakiego Elfa lejesz do M90? Bo jak kiedyś chciałem kupić to okazało się że ten dedykowany Elf już wyszedł z produkcji...
Ogólnie M90 wymaga oleju spełniającego normę volvo 97308. Można szukać oryginału, ale można też kupić Fuchs Titan Sintofluid 75W80 GL-5 albo VALVOLINE Gear Oil 75W80. Nieoficjalnie jest jeszcze Motul motylgear 75w80.
Dzięki za informacje co do M90 i oleju.
W sprawie audio poszperam i może się za to zabiorę, jak znajdę czas. Katalog tez poszukam jak nie to PW napisze
Dzięki
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Byłem wczoraj sprawdzić błędy. Oczywiście żadnych, wentylator ruszył od kopa.
Sławku, gdzie jest opornica i jak wygląda? Może przerzucę z zapasowego pieca...
Sławku, gdzie jest opornica i jak wygląda? Może przerzucę z zapasowego pieca...
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Niestety tyczy się to tylko serii 900, bo 700 to już podobny bajzel co w 240 - co rok, to nowa gama produktów audio.fonderal pisze:Na którymś forum, chyba na TB (ale nie dam sobie nic uciąć że tam) jest wątek o audio i generalnie prezentuje wszystko (albo prawie wszystko), co było zakładane w volvo. Nie mogę go znaleźć, ostatni raz zaglądałem tam z 5 lat temu...
Natomiast jeśli chcesz podejrzeć, co było fabrycznie dedykowane do serii 900, jest taki katalog akcesoriów, plik nazywa się katalog_X90.pdf. Parę lat temu volvo obudziło się z prawami autorskimi, czyścili sieć ze swoich publikacji i dziś trudno go namierzyć, gdybyś nie znalazł jakoś Ci podrzucę (21,4MB). Ogólnie dość przydatna sprawa, znajdziesz tam wszystko co było oferowane do 900 i s/v90, w tym audio w różnych konfiguracjach.
Niemniej myślę, że wspólnymi siłami można spróbować to uporządkować
2 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW