Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Online
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Elektrozagadka. Mam problem z dmuchawą wnętrza w 760 - po włączeniu nawiewu próbuje zastartować, po czym zatrzymuje się i niebieska lampka klimy zaczyna migać. Wymieniłem na inną, która pracowała w TDiC i nie sprawiała problemów. Wczoraj sprawdzona przy montażu, działa. Dzisiaj - znowu problem, pokręci trochę i zdycha. To czwarta z kolei dmuchawa w tym aucie... czy jest gdzieś moduł opornicy, który może dawać w tyłek? A może od razu przełożyć sterownik?
Klima fabryczna, automatyczna, czynnik jest.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

bnw a czujnik temperatury? Nie wiem jak to jest w serii 700/900 ale w SCV70 zabrudzony czujnik temperatury wewnętrznej powodował choinkę na panelu i automatyka nie działała.
Próbowałeś może też manualnie uruchomić?
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

bnw pisze:Elektrozagadka. Mam problem z dmuchawą wnętrza w 760 - po włączeniu nawiewu próbuje zastartować, po czym zatrzymuje się i niebieska lampka klimy zaczyna migać. Wymieniłem na inną, która pracowała w TDiC i nie sprawiała problemów. Wczoraj sprawdzona przy montażu, działa. Dzisiaj - znowu problem, pokręci trochę i zdycha. To czwarta z kolei dmuchawa w tym aucie... czy jest gdzieś moduł opornicy, który może dawać w tyłek? A może od razu przełożyć sterownik?
Klima fabryczna, automatyczna, czynnik jest.
Powinna być opornica.
Błażej czy sprawdzałeś wentylator nawiewu z modułem klimy w 760 czy poza nią ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Online
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

AOW pisze:bnw a czujnik temperatury? Nie wiem jak to jest w serii 700/900 ale w SCV70 zabrudzony czujnik temperatury wewnętrznej powodował choinkę na panelu i automatyka nie działała.
Próbowałeś może też manualnie uruchomić?
Zasadniczo wentylator nie powinien być z tym połączony, przy wyłączonej klimie jest to samo.
Sinuspi pisze: Powinna być opornica.
Błażej czy sprawdzałeś wentylator nawiewu z modułem klimy w 760 czy poza nią ?
Jak wygląda? Went sprawdzany w klimie w innej 760 i potem w mojej.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

bnw pisze:Elektrozagadka
Zacznij od wymigania błędów. Robi się to bezpośrednio z panelu klimy, z narzędzi specjalistycznych potrzebna jest tylko mocna latarka.
https://www.volvoclub.org.uk/faq/Heatin ... osticCodes
Błędy należy odczytać po ich wystąpieniu od razu, bez gaszenia silnika. Wyłączenie zapłonu kasuje wszystkie błędy i trzeba zaczynać od początku...

Dla nieklikających:
- silnik pracuje,
- wentylator na auto,
- kierunek nawiewu na kratki,
- temperatura na minimum,
- wciśnięty przycisk recyrkulacji,
- wyciśnięty przycisk włączania klimy,
- latarka świeci prosto w czujnik nasłonecznienia w kratce głośnika.

Naciskamy przycisk klimy, przed upływem 5 sekund zwalniamy, obwódka przycisku zaczyna nadawać :)

Czujnik temperatury wewnętrznej w lampce tak czy inaczej warto wyczyścić. Dochodzi do niego rurka, na jej drugim końcu jest kolektor ssący, cały czas zasysa powietrze żeby odczyt czujnika był miarodajny. Po latach może się zapchać, moja po 15 latach w ogóle nie była drożna, syf zabił ją na amen, podobnie jak sam czujnik. A, zdecydowanie nie warto próbować zassać powietrza z tej rurki ustami, wiem co mówię ;)
2 x
Awatar użytkownika
kapsel
Posty: 224
Rejestracja: 11 listopada 2015, 20:19

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kapsel »

Właśnie. Fonderal dobrze prawi. Podstawa to wymiganie błędów. Ale przy okazji sprawdź skrzynkę bezpieczników czy nie masz wypalonego gniazda bezpiecznika od wentylatora. Miałem bardzo podobne objawy. Niby wszystko sprawne, bezpiecznik cały, przejścia były. Ale panel zgłaszał błąd dmuchawy. Okazało się że wypalone gniazdo nie dawało przejścia na bezpieczniku.
1 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

A błędy klimy sczytałeś?
EDIT: tu kody: http://www.volvotips.com/index.php/940- ... ir-manual/
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

Pytanie i ciekawostka w jednym. Czasem z nudów krążę po anglojęzycznej stronie internetu o starych volviakach i doczytałem się, że sporo osób leje do skrzyń m47 olej MTL GL-4 z bardzo pozytywnym skutkiem. Dosyć dziwne bo instrukcje serwisowe mówią jasno, że skrzynia chodzi na ATFie ale doczytałem też, że podobno volvo po latach zmieniło rekomendację właśnie na olej do manuali do tych skrzyń. Ktoś coś?
0 x
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

zlyzuw pisze:Pytanie i ciekawostka w jednym. Czasem z nudów krążę po anglojęzycznej stronie internetu o starych volviakach i doczytałem się, że sporo osób leje do skrzyń m47 olej MTL GL-4 z bardzo pozytywnym skutkiem. Dosyć dziwne bo instrukcje serwisowe mówią jasno, że skrzynia chodzi na ATFie ale doczytałem też, że podobno volvo po latach zmieniło rekomendację właśnie na olej do manuali do tych skrzyń. Ktoś coś?
Tez gdzies coś o tym słyszałem ale nie chce mi się eksperymentować na swoich autach, tak więc M46 i M47 leje ATF a do M90 Elfa do skrzyń z molibdenowymi synchronizatorami. Jak na razie mi żadna ze skrzyń się nie zepsuła a najdłużej posiadanym volviakiem jezdże od 2004 roku... Natomiast kupić 960 z uwaloną M90 czy 740 z zajechana M46 już mi się udało, niestety dzięki poprzednim właścicielom w M90 oleju nie było prawie wcale a w M46 było aż za dużo, niestety nie takiego jak trzeba.
0 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Czy jest temat na forum poświęcony Car audio? Czyli, jakie radia były montowane w 100/200/300/700/900, jakie głośniki, zmieniarki, wzmacniacze itp...
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
ODPOWIEDZ