Elektrozagadka. Mam problem z dmuchawą wnętrza w 760 - po włączeniu nawiewu próbuje zastartować, po czym zatrzymuje się i niebieska lampka klimy zaczyna migać. Wymieniłem na inną, która pracowała w TDiC i nie sprawiała problemów. Wczoraj sprawdzona przy montażu, działa. Dzisiaj - znowu problem, pokręci trochę i zdycha. To czwarta z kolei dmuchawa w tym aucie... czy jest gdzieś moduł opornicy, który może dawać w tyłek? A może od razu przełożyć sterownik?
Klima fabryczna, automatyczna, czynnik jest.
Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
bnw a czujnik temperatury? Nie wiem jak to jest w serii 700/900 ale w SCV70 zabrudzony czujnik temperatury wewnętrznej powodował choinkę na panelu i automatyka nie działała.
Próbowałeś może też manualnie uruchomić?
Próbowałeś może też manualnie uruchomić?
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Powinna być opornica.bnw pisze:Elektrozagadka. Mam problem z dmuchawą wnętrza w 760 - po włączeniu nawiewu próbuje zastartować, po czym zatrzymuje się i niebieska lampka klimy zaczyna migać. Wymieniłem na inną, która pracowała w TDiC i nie sprawiała problemów. Wczoraj sprawdzona przy montażu, działa. Dzisiaj - znowu problem, pokręci trochę i zdycha. To czwarta z kolei dmuchawa w tym aucie... czy jest gdzieś moduł opornicy, który może dawać w tyłek? A może od razu przełożyć sterownik?
Klima fabryczna, automatyczna, czynnik jest.
Błażej czy sprawdzałeś wentylator nawiewu z modułem klimy w 760 czy poza nią ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Zasadniczo wentylator nie powinien być z tym połączony, przy wyłączonej klimie jest to samo.AOW pisze:bnw a czujnik temperatury? Nie wiem jak to jest w serii 700/900 ale w SCV70 zabrudzony czujnik temperatury wewnętrznej powodował choinkę na panelu i automatyka nie działała.
Próbowałeś może też manualnie uruchomić?
Jak wygląda? Went sprawdzany w klimie w innej 760 i potem w mojej.Sinuspi pisze: Powinna być opornica.
Błażej czy sprawdzałeś wentylator nawiewu z modułem klimy w 760 czy poza nią ?
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Zacznij od wymigania błędów. Robi się to bezpośrednio z panelu klimy, z narzędzi specjalistycznych potrzebna jest tylko mocna latarka.bnw pisze:Elektrozagadka
https://www.volvoclub.org.uk/faq/Heatin ... osticCodes
Błędy należy odczytać po ich wystąpieniu od razu, bez gaszenia silnika. Wyłączenie zapłonu kasuje wszystkie błędy i trzeba zaczynać od początku...
Dla nieklikających:
- silnik pracuje,
- wentylator na auto,
- kierunek nawiewu na kratki,
- temperatura na minimum,
- wciśnięty przycisk recyrkulacji,
- wyciśnięty przycisk włączania klimy,
- latarka świeci prosto w czujnik nasłonecznienia w kratce głośnika.
Naciskamy przycisk klimy, przed upływem 5 sekund zwalniamy, obwódka przycisku zaczyna nadawać
Czujnik temperatury wewnętrznej w lampce tak czy inaczej warto wyczyścić. Dochodzi do niego rurka, na jej drugim końcu jest kolektor ssący, cały czas zasysa powietrze żeby odczyt czujnika był miarodajny. Po latach może się zapchać, moja po 15 latach w ogóle nie była drożna, syf zabił ją na amen, podobnie jak sam czujnik. A, zdecydowanie nie warto próbować zassać powietrza z tej rurki ustami, wiem co mówię
2 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Właśnie. Fonderal dobrze prawi. Podstawa to wymiganie błędów. Ale przy okazji sprawdź skrzynkę bezpieczników czy nie masz wypalonego gniazda bezpiecznika od wentylatora. Miałem bardzo podobne objawy. Niby wszystko sprawne, bezpiecznik cały, przejścia były. Ale panel zgłaszał błąd dmuchawy. Okazało się że wypalone gniazdo nie dawało przejścia na bezpieczniku.
1 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
A błędy klimy sczytałeś?
EDIT: tu kody: http://www.volvotips.com/index.php/940- ... ir-manual/
EDIT: tu kody: http://www.volvotips.com/index.php/940- ... ir-manual/
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Pytanie i ciekawostka w jednym. Czasem z nudów krążę po anglojęzycznej stronie internetu o starych volviakach i doczytałem się, że sporo osób leje do skrzyń m47 olej MTL GL-4 z bardzo pozytywnym skutkiem. Dosyć dziwne bo instrukcje serwisowe mówią jasno, że skrzynia chodzi na ATFie ale doczytałem też, że podobno volvo po latach zmieniło rekomendację właśnie na olej do manuali do tych skrzyń. Ktoś coś?
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Tez gdzies coś o tym słyszałem ale nie chce mi się eksperymentować na swoich autach, tak więc M46 i M47 leje ATF a do M90 Elfa do skrzyń z molibdenowymi synchronizatorami. Jak na razie mi żadna ze skrzyń się nie zepsuła a najdłużej posiadanym volviakiem jezdże od 2004 roku... Natomiast kupić 960 z uwaloną M90 czy 740 z zajechana M46 już mi się udało, niestety dzięki poprzednim właścicielom w M90 oleju nie było prawie wcale a w M46 było aż za dużo, niestety nie takiego jak trzeba.zlyzuw pisze:Pytanie i ciekawostka w jednym. Czasem z nudów krążę po anglojęzycznej stronie internetu o starych volviakach i doczytałem się, że sporo osób leje do skrzyń m47 olej MTL GL-4 z bardzo pozytywnym skutkiem. Dosyć dziwne bo instrukcje serwisowe mówią jasno, że skrzynia chodzi na ATFie ale doczytałem też, że podobno volvo po latach zmieniło rekomendację właśnie na olej do manuali do tych skrzyń. Ktoś coś?
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Czy jest temat na forum poświęcony Car audio? Czyli, jakie radia były montowane w 100/200/300/700/900, jakie głośniki, zmieniarki, wzmacniacze itp...
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,