Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

lucash zrób jeszcze taki test - ustaw siłę nawiewu na 2 i temperaturę na 22 i zmieniaj położenie nawiewu (kierunek) z Auto na poszczególne kierunki. Drugi test prędkość wentylatora Auto i też postój . Trzeci i czwarty test podczas jazdy, prędkość nawiewu 2 / Auto
1 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
Angie vel Pinda
Posty: 71
Rejestracja: 19 listopada 2015, 17:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Angie vel Pinda »

Hej, witajcie, czy znacie to auto? To kogoś z forum?
Obrazek

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1225
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Angie vel Pinda pisze:Hej, witajcie, czy znacie to auto? To kogoś z forum?
Obrazek

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
To wóz Dominika z Bricklife, powinien być rzetelny :)
0 x
Awatar użytkownika
Angie vel Pinda
Posty: 71
Rejestracja: 19 listopada 2015, 17:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Angie vel Pinda »

Maciek4530 pisze:
Angie vel Pinda pisze:Hej, witajcie, czy znacie to auto? To kogoś z forum?
Obrazek

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
To wóz Dominika z Bricklife, powinien być rzetelny :)
Dzięki bardzo Obrazek

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
0 x
skwirek
Posty: 117
Rejestracja: 04 marca 2017, 21:28

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: skwirek »

Siemano! Szybki temat, bo dlubiemy juz z tydzien przy aucie: 940 '93 b200f z LPG. Auto zaczelo gasnac na wolnych obrotach, glownie na zimnym. Jak sie zagrzeje i trzyma sie obroty tez ma objaw przerywania co jakis czas. Palec, kopulka, przewody, swiece, cewka ogarniete. Czujnik polozenia walu wyczyszczony, przepustnica tez. W momencie, w ktorym przygasa wskazowka obrotomierza od razu uderza na 0, niezaleznie od obrotow silnika. Dzieje sie tak samo na benzynie i na gazie. Pompa paliwa cicha, ladnie pompuje. Podrzuci ktos jakis pomysl gdzie zajrzec, bo dla mnie temat jest ewidentnie elektryczny - tak jakby gdzies cos co jakis czas odcinalo prad.
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1225
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

skwirek pisze:Siemano! Szybki temat, bo dlubiemy juz z tydzien przy aucie: 940 '93 b200f z LPG. Auto zaczelo gasnac na wolnych obrotach, glownie na zimnym. Jak sie zagrzeje i trzyma sie obroty tez ma objaw przerywania co jakis czas. Palec, kopulka, przewody, swiece, cewka ogarniete. Czujnik polozenia walu wyczyszczony, przepustnica tez. W momencie, w ktorym przygasa wskazowka obrotomierza od razu uderza na 0, niezaleznie od obrotow silnika. Dzieje sie tak samo na benzynie i na gazie. Pompa paliwa cicha, ladnie pompuje. Podrzuci ktos jakis pomysl gdzie zajrzec, bo dla mnie temat jest ewidentnie elektryczny - tak jakby gdzies cos co jakis czas odcinalo prad.
Akurat czujnik położenia wału ma to do siebie że nawet będąc idealny wizualnie potrafi dawać ciała i to bardzo. Migadło coś pokazuje?
Myślę że warto sprawdzić na innym czujniku (nawet zamiennik z aliexpress na którym samochód powinien normalnie jeździć - chyba że trafisz na gorszą sztukę) bo z nimi potrafi być losówka. Mój rozwalony w drobny mak działa prawie cały czas, używka z dawcy dawała ciała kompletnie nie pozwalając na odpalenie wozu a nowy oryginał Volvo (uszkodzona izolacja przez lata leżakowania) zapodaje aż miło. Ale tutaj trzeba zapodać najtańszy zamiennik bo za jakiś czas sytuacja się powtórzy.

EDIT: Tu masz jakiś wątek z tekstem i video z napięciem jakie powinno być mniej więcej http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=316065
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

skwirek pisze:Siemano! Szybki temat, bo dlubiemy juz z tydzien przy aucie: 940 '93 b200f z LPG. Auto zaczelo gasnac na wolnych obrotach, glownie na zimnym. Jak sie zagrzeje i trzyma sie obroty tez ma objaw przerywania co jakis czas. Palec, kopulka, przewody, swiece, cewka ogarniete. Czujnik polozenia walu wyczyszczony, przepustnica tez. W momencie, w ktorym przygasa wskazowka obrotomierza od razu uderza na 0, niezaleznie od obrotow silnika. Dzieje sie tak samo na benzynie i na gazie. Pompa paliwa cicha, ladnie pompuje. Podrzuci ktos jakis pomysl gdzie zajrzec, bo dla mnie temat jest ewidentnie elektryczny - tak jakby gdzies cos co jakis czas odcinalo prad.
Siemanko.
Złudne bywa czasem liczenie, ze jeżeli coś z tego co wymieniliście na nowe (nieużywane) jest sprawne.
Sugeruje to wg mnie regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Jednakże przy dwóch kompach jeżeli są (LPG) i OEM nie zawsze one współgrają. Sugerowałbym diagnostykę na benzynie po odcięciu działania LPG i porównaniu pracy silnika po powrocie do zasilania LPG.
Ponadto sprawdzenie dolotu dymem i podmianie MAFa.
1993 czyli jest migadałeko :-)
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Czy jest jakiś knyf na wyjęcie zegarów w 940? Co robię źle, że nie mogę nawet ruszyć metalowej ramki zakrywającej śruby?
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

dom?n pisze:Czy jest jakiś knyf na wyjęcie zegarów w 940? Co robię źle, że nie mogę nawet ruszyć metalowej ramki zakrywającej śruby?
po lewej i prawej stronie masz "dziurki" przez które wciska się metalowe zaczepy i czarna obudowa licznika powinna się odblokować. Jednakże, po nastu latach nie gmerania przy zegarach ona się "skleja" do deski. Przydałaby się druga para rąk, która pociąga do środka pojazdu ów ramkę gdy jedna jednocześnie nagina blaszki blokady.

lub jak Dżon robi ale ryzykuje odkształceniem pulpitu

0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Mitek91
Posty: 178
Rejestracja: 17 stycznia 2021, 16:35

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mitek91 »

dom?n pisze:Czy jest jakiś knyf na wyjęcie zegarów w 940? Co robię źle, że nie mogę nawet ruszyć metalowej ramki zakrywającej śruby?
Druga para rąk jest najlepsza, ale jak nie ma wyjścia najprościej uwolnić jedną stronę, podłożyć plastikowy klin w powstałą szparę i zająć się drugą stroną. Sprężyny mocno trzymaja, u mnie było słychać jak się uginają. Używałem ogumowanych torxów laskowych to wciskania blokad, mi było łatwiej niż wkrętakami.
0 x
ODPOWIEDZ