Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Iwan
Posty: 69
Rejestracja: 16 kwietnia 2021, 10:25
Lokalizacja: Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Iwan »

W klekocie zakładałem ATE, na klockach przednich przelatałem lekko ponad 100 tys. km i nie że zdarłem do blachy, ale mało było i wymieniłem. I pamiętam jak dziś, że za klocki przednie w 2009 roku zapłaciłem 220 zł (TRW kosztowały może 130? ), a po ok. 10 latach i ponad 100 tys km jak kupiłem znowu ATE, to około 150 kosztowały, więc jakby taniej.
Jakiś osad na felgach był, ale ja nie jestem pedantyczny. Hamowanie bez piszczenia czy innych atrakcji.
I reperaturki wszystkich zacisków w klekocie robiłem na materiałach AUTOFREN, teraz w granatowym tylko jeden przedni zacisk.
Na razie granatowy mało co jeździł, ale heble przód kpl Brembo. Póki co zachowuje się to poprawnie, żadnych dziwnych efektów. Tył zostawiłem jak kupione z autem, tarcze ok, klocków sporo jeszcze.
0 x
Awatar użytkownika
kapsel
Posty: 224
Rejestracja: 11 listopada 2015, 20:19

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kapsel »

Niestety co do brembo to tarcze potrafią się wichrować po około 30tyś km. I to nie tylko u mnie. Ciężko powiedzieć dlaczego. Textar produkuje na pierwszy montaż dla GM i prawdopodobnie dla psa też bo w opel crossland, Vivaro i astra k mają klocki textar. Także lipy nie mogą odwalać.
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Czy jest tu ktoś biegły w porównaniu numerów oem, zamienników etc.? Staram się rozwiązać jakoś problem mojego pociętego downpipu do 240 91' z B230F. Posiadam sporo numerów OEM, kilka numerów zamienników i namiar na jeden tańszy od reszty stawki zamiennik jednak nie mogę siew 100% utwierdzić czy jest to właściwa część...
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Często różne numery OE oznaczają tą samą i taką samą część przeznaczoną do różnych wersji modelu, producenci zamienników się w to nie bawią. W 240 dwururka miała ze 20 różnych numerów OE w zależności od silnika, roku, numeru nadwozia itd, a tak naprawdę mogą to być może ze trzy warianty tej samej rury.

Silnik znamy, rodzaj nadwozia i rok też (choć na potrzeby doboru części bierze się rok modelowy z VINu a nie produkcji z dowodu), pozostaje numer nadwozia, czyli 6 ostatnich cyfr VINu. Podrzuć cały VIN, a jak nie chcesz to literę roku i te cyferki a zerknę, choć sukcesu obiecać nie mogę.

Możesz też próbować dojść po katalogach producentów wydechów, choć tutaj mogą się trafić błędy. Poza nielicznymi wyjątkami generalnie nie polecam wyszukiwarek w sklepach, tu niczego nie można być pewnym.
1 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

fonderal pisze:Często różne numery OE oznaczają tą samą i taką samą część przeznaczoną do różnych wersji modelu, producenci zamienników się w to nie bawią. W 240 dwururka miała ze 20 różnych numerów OE w zależności od silnika, roku, numeru nadwozia itd, a tak naprawdę mogą to być może ze trzy warianty tej samej rury.

Silnik znamy, rodzaj nadwozia i rok też (choć na potrzeby doboru części bierze się rok modelowy z VINu a nie produkcji z dowodu), pozostaje numer nadwozia, czyli 6 ostatnich cyfr VINu. Podrzuć cały VIN, a jak nie chcesz to literę roku i te cyferki a zerknę, choć sukcesu obiecać nie mogę.

Możesz też próbować dojść po katalogach producentów wydechów, choć tutaj mogą się trafić błędy. Poza nielicznymi wyjątkami generalnie nie polecam wyszukiwarek w sklepach, tu niczego nie można być pewnym.
Super! Zasady w miarę znam, jednak mam małe rozbieżności na które nie natrafiłem w trakcie poprzednich poszukiwań a wolał bym się nie machnąć :D Zaraz wyślę Ci dokładnie o co chodzi w wiadomości!
0 x
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Maciek4530 pisze:Czy jest tu ktoś biegły w porównaniu numerów oem, zamienników etc.? Staram się rozwiązać jakoś problem mojego pociętego downpipu do 240 91' z B230F. Posiadam sporo numerów OEM, kilka numerów zamienników i namiar na jeden tańszy od reszty stawki zamiennik jednak nie mogę siew 100% utwierdzić czy jest to właściwa część...
https://allegro.pl/oferta/rura-wydechow ... 0675403539
Jakiś czas temu kupowałem u nich downpipe do 940 turbo, dwururkę do 740 8v i 16v. Wykonanie/ cena bardzo spoko, na 3 rury jedyne drobne poprawki musiałem robić w tej do 16v pozostałe dwie 100% p&p. Najstarsza mam 3 lata i nadal nie rdzewieje...
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

xjtdi pisze:
Maciek4530 pisze:Czy jest tu ktoś biegły w porównaniu numerów oem, zamienników etc.? Staram się rozwiązać jakoś problem mojego pociętego downpipu do 240 91' z B230F. Posiadam sporo numerów OEM, kilka numerów zamienników i namiar na jeden tańszy od reszty stawki zamiennik jednak nie mogę siew 100% utwierdzić czy jest to właściwa część...
https://allegro.pl/oferta/rura-wydechow ... 0675403539
Jakiś czas temu kupowałem u nich downpipe do 940 turbo, dwururkę do 740 8v i 16v. Wykonanie/ cena bardzo spoko, na 3 rury jedyne drobne poprawki musiałem robić w tej do 16v pozostałe dwie 100% p&p. Najstarsza mam 3 lata i nadal nie rdzewieje...
O taka recka jak najbardziej sie przyda! Namierzyłem dokładnie ten sam model i firmę ale taniej bo z przesyłką smart! :D Własnie jedyny problem jaki mam to numer OEM. Między katalogowymi pasującymi do samochodu a tymi w opisie jest jedna cyfra a konkretnie w dokumentach 3536201 a w aukcji numer 3536202.... Wyglądają tak samo, numer praktyczni się pokrywa, opis producenta raz wspomina 89-93 a raz 86-93 (tu i tu się łapie) jednak wolę się upewnić aby nie było wtopy. Ja znalazłem go tutaj - na 99,99% to ten sam https://allegro.pl/oferta/rura-kolektor ... 0228372630
Raczej się na niego zdecyduję, jeśli masz jakieś zdjęcia na "żywo" bardzo chętnie bym zobaczył jak to sie ma wzgledem OEM (i ogólna jakość wykonania) :D
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Maciek4530, poszło PW, ale teraz tak sobie myślę, że wrzucę jej treść tutaj, może się kiedyś komuś przyda. Wyszło przydługo ;)

Rozejrzałem się i z numeracją (i tylko z nią) DP jest o tyle problem, że zależy od silnika, numeru nadwozia, rocznika, ale także od rynku, na który auto było pierwotnie przeznaczone. Ale to też nie wszystko:) Do Twojego auta podejdzie albo 3536201 albo 3536202, choć nie są takie same. A która, to już zależy od sposobu łączenia dwururki z katalizatorem, bo były dwa. Numerów części jest wiele, ale w sumie nie ma co sobie nimi zawracać głowy, bo wszystko sprowadza się do dwóch wariantów tej samej rury, jedyną różnicą jest flansza łącząca DP z katalizatorem. W 3536201 flansza jest na stałe przyspawana do rury, katalizator musi mieć taką samą, jedno z drugim skręca się na sztywno (fabrycznie bez uszczelki, ale są, można kupić i założyć). 3536202 posiada flanszę ruchomą i kołnierz na końcu rury, kat ma tak samo, a między nie zakłada się pierścień uszczelniający.

Jeśli zatem chcesz wymieniać również katalizator, proponowałbym zacząć od niego, albo szukać równolegle. Jeśli znajdziesz kat z przyspawaną flanszą, będziesz potrzebował takiej samej DP, czyli 3536201. Dla ruchomej flanszy DP 3536202.

W oryginały moim zdaniem nie ma się co pchać, w końcu i tak nie robi tego volvo, a jakaś fabryka tłumików. A za 200 € kupisz nową dwururkę i do tego nowy katalizator, a jeszcze może coś zostać. Używaną też bym odpuścił, no chyba żeby to była jedyna możliwość albo nóż na gardle.

BM Catalysts (link do allegro) robi niezłe wydechy, choć raz dali mi ciała z katem do citroena, czasem wywala błąd oczyszczania spalin. No ale tam są dwie sondy, u nas jedna. Za to już w moim ich katalizator działa dobrze, z DP też nie było żadnych problemów, pasowała idealnie.

W tej chwili możesz kupić na allegro dwururkę z Twojego linku (albo z posta xjtdi), ale nie będzie do niej pasował katalizator też BM https://allegro.pl/oferta/katalizator-v ... 0642676510, bo ma inną flanszę, stałą. Ten sam sprzedawca ma kat Klariusa https://allegro.pl/oferta/katalizator-v ... 0742287517, i ten można ożenić z dwururką z linków. A i cena przyjazna:)

Możesz też się rozejrzeć na ebayu, tam jest większy wybór niż na allegro, a czasem można trafić na fajną cenę. Przed brexitem (BM jest stamtąd) było 30% taniej niż na allegro, dziś trzeba poszukać.
Numery BM:
- rura z ruchoma flanszą BM70126,
- rura ze stałą flanszą BM70261,
- kat z ruchomą flanszą bez homologacji BM90283,
- kat z ruchomą flanszą z homologacją BM90283H,
- kat ze stałą flanszą bez homologacji BM 90919.

Czyli jeśli miałoby być z homologacją, wtedy zestaw BM90283H + BM70126. Albo na dziś z allegro https://allegro.pl/oferta/katalizator-v ... 0742287517 + https://allegro.pl/oferta/rura-wydechow ... 0675403539 . Do jednego i drugiego potrzebny jest pierścień uszczelniający, np. z kompletu FK70126 https://www.autodoc.pl/bm-catalysts/11215337.

W każdym razie cała zabawa polega na dopasowaniu złącza rura - katalizator, reszta nie ma znaczenia, jest taka sama.
2 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Znajomy bez netu potrzebuje pomocy.
Czy skrzynia 4hp22 zf z beny podejdzie do diesla?
Mam opcję mu pomóc i taką kupić ale nie wiem czy podjedzie. Kielich chyba inny ale to możemy przełożyć ze starej skrzyni. Pytanie czy reszta pasuje.
0 x
Awatar użytkownika
BulvGL
Posty: 56
Rejestracja: 25 stycznia 2019, 00:31
Lokalizacja: Gliwice

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BulvGL »

Mam w planach wzmocnić sprzęgło w M46, są jakieś "gotowce" czy trzeba samemu rzeźbić? Myślałem nad jakąś tarczą od diesla z 700 ale nie wiem czy to podejdzie no i jaki docisk i reszta. Chyba ze cos z 850R itp? Forum przeszukane, ale nic nie znalazłem.
0 x
ODPOWIEDZ