Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

Czyli wg numeru mam dóbra. Ale nie jestem pewien czy jest sprawna. Czy jest jakiś sposób sprawdzenia jej przez takiego laika jak ja? ;)
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

fonderal pisze: W 940 z B230FT od początku produkcji w 91 do końca w 98, a od MY94 również w FK nie było innego przepływomierza, niż 016. Dla pewności sprawdziłem u źródeł.
Możliwe, tego akurat nie sprawdzałem ale ostatnio sprawdzałem jaki powinien być przepływomierz w B234F i tam było ciekawie bo chyba z 6 czy 7 typów komputera i 3 przepływomierze.
0 x
volvo 244 v8
Posty: 212
Rejestracja: 22 lipca 2015, 10:10

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: volvo 244 v8 »

Ma ktoś schemat dotyczący montażu pasków ozdobnych?
a4d899ab-308a-439d-b620-e3c0e7b3902b.large.jpg
a4d899ab-308a-439d-b620-e3c0e7b3902b.large.jpg (110.19 KiB) Przejrzano 5602 razy
0 x
ana
Posty: 205
Rejestracja: 16 czerwca 2017, 15:07
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ana »

endriugto pisze:
ana pisze:Re5pect dziękuję.
Endriu myślisz że te z Allegro to lipa?
Nie widziałem. Podeślij link.
Endriu, ponoć wiocha, nie było pytania :D

https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... mrc&uact=8
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

ana pisze:
endriugto pisze:
ana pisze:Re5pect dziękuję.
Endriu myślisz że te z Allegro to lipa?
Nie widziałem. Podeślij link.
Endriu, ponoć wiocha, nie było pytania :D

https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... mrc&uact=8
Dlaczego wiocha? Nie spotkałem się z tym jeszcze ale na zdjęciach wygląda świetnie.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

MarcinNog pisze:Czyli wg numeru mam dóbra. Ale nie jestem pewien czy jest sprawna. Czy jest jakiś sposób sprawdzenia jej przez takiego laika jak ja? ;)
Przepływka ogólnie nie jest łatwa do dokładnej diagnostyki, najlepsze efekty daje podmiana na znaną i sprawdzoną. Sam inaczej nie sprawdzisz. Tzn. bez problemu możesz sprawdzić np. zasilanie (pin 5, kabel niebiesko-żółty) i masę (pin 1. kabel brązowy to masa nadwozia, pin 2, kabel niebiesko-zielony to masa z ecu), ale już działania przepływki nie bardzo. Jak nie będzie zasilania na pinie 5, możesz przelutować przekaźnik wtrysków (biały po lewej w drugim rzędzie, lubi miewać zimne luty). Masa na pinie 1 pochodzi z silnika, brązowy kabel jest przykręcony do kolektora ssącego. Tam gdzie listwa, ale bliżej przodu silnika, bo jest jeszcze jedna masa pod drugą śrubą listwy. Masa jest wspólna dla przepływomierza, ecu i ezk, a jak jest egr to i dla niego.
0 x
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 654
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

fonderal pisze:
MarcinNog pisze:Czyli wg numeru mam dóbra. Ale nie jestem pewien czy jest sprawna. Czy jest jakiś sposób sprawdzenia jej przez takiego laika jak ja? ;)
Przepływka ogólnie nie jest łatwa do dokładnej diagnostyki, najlepsze efekty daje podmiana na znaną i sprawdzoną. Sam inaczej nie sprawdzisz. Tzn. bez problemu możesz sprawdzić np. zasilanie (pin 5, kabel niebiesko-żółty) i masę (pin 1. kabel brązowy to masa nadwozia, pin 2, kabel niebiesko-zielony to masa z ecu), ale już działania przepływki nie bardzo. Jak nie będzie zasilania na pinie 5, możesz przelutować przekaźnik wtrysków (biały po lewej w drugim rzędzie, lubi miewać zimne luty). Masa na pinie 1 pochodzi z silnika, brązowy kabel jest przykręcony do kolektora ssącego. Tam gdzie listwa, ale bliżej przodu silnika, bo jest jeszcze jedna masa pod drugą śrubą listwy. Masa jest wspólna dla przepływomierza, ecu i ezk, a jak jest egr to i dla niego.
Tak jak @Fonderal pisze, ciężko jest sprawdzić przepływomierz, ale z praktyki podpowiem, jak to zrobić.

Wolnossący silnik jest najlepszym testerem sprawności przepływomierza.

Turbo ma na tyle bezwładny układ, że jeśli w samej elektronice przepływomierza nie ma ewidentnego błędu, to turbodoładowany silnik będzie pracował na uszkodzonym przepływomierzu.

Testuje się tak: do wolnossaka rozgrzanego do temperatury pracy, który pracuje dobrze - nie wywala checka i nie ma objawów (spadek mocy, zalewanie) podstawia się podejrzany przepływomierz, uprzednio kasując w rzeczonym wolnossaku mapę i korekty paliwowe poprzez odłączenie aku na 30 sekund.

Po podłączeniu podejrzanego przepływomierza i odpaleniu silnika, po około 10 sekundach pracy (ustabilizowaniu obrotów) jeśli silnik będzie miał prawidłowe wolne obroty, będzie wkręcał się w obroty bez czknięć i dławienia, zaś podczas jazdy będzie przyspieszał liniowo - przepływomierz jest ok.

Uszkodzony przepływomierz w wolnossaku potrafi nawet uniemożliwić odpalenie silnika, a po odpaleniu zalewa i nie pozwala wkręcić w obroty.

Szczególnym i złośliwym przypadkiem jest przepływomierz 007 - ten potrafi uszkodzić się tak, że przez pierwszą minutę silnik działa na nim dobrze, a potem słabnie, po uruchomieniu także przez chwilę (20 sekund) potrafi być ok, a potem zaczyna robić totalnie ubogą mieszankę, kichanie w dolot, zaś jego odłączenie nie spowoduje poprawy pracy silnika, tak, jak ma to miejsce w przypadku przepływek 016.
1 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
ijon
Posty: 62
Rejestracja: 24 stycznia 2019, 22:08

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ijon »

Mam 940 Sedan 92 rok i pęknięty nieco przedni zderzak, a pokazał się 940 kombi rok 91 na części - czy zderzak z niego powinien pasować do mojego? Na foto wygląda tak samo, ale może są jakieś szczegóły...? I ewentualnie ile warto proponować, stówka ok czy za bardzo cebulą zapachnie? :)
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Przedni powinien być taki sam, tylne są oczywiście inne. Jak samo poszycie to czasem za stówkę uda się wyrwać jak z belką metalową i amortyzatorami to warto dać nawet dwie.
0 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

Fonderal, saabauto dzięki za podpowiedzi. W takim razie sam raczej nie będę tego sprawdzał wg opisu bo na 99% coś zrobię źle. W grę wchodzi kupno nowej. W sumie to nowej używanej ( tylko czy będzie sprawna) bądź nowej nowej ale zamiennika bo Ori to spory koszt. Szkoda że ludzie którzy się dobrze znają na tych samochodach tak daleko ode mnie mieszkają !;);) Bede walczył z tymi objawami może mi się uda to ogarnąć. Pozdrawiam
0 x
ODPOWIEDZ