Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Czyli wg numeru mam dóbra. Ale nie jestem pewien czy jest sprawna. Czy jest jakiś sposób sprawdzenia jej przez takiego laika jak ja?
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Możliwe, tego akurat nie sprawdzałem ale ostatnio sprawdzałem jaki powinien być przepływomierz w B234F i tam było ciekawie bo chyba z 6 czy 7 typów komputera i 3 przepływomierze.fonderal pisze: W 940 z B230FT od początku produkcji w 91 do końca w 98, a od MY94 również w FK nie było innego przepływomierza, niż 016. Dla pewności sprawdziłem u źródeł.
0 x
-
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 lipca 2015, 10:10
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Endriu, ponoć wiocha, nie było pytaniaendriugto pisze:Nie widziałem. Podeślij link.ana pisze:Re5pect dziękuję.
Endriu myślisz że te z Allegro to lipa?
https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... mrc&uact=8
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Dlaczego wiocha? Nie spotkałem się z tym jeszcze ale na zdjęciach wygląda świetnie.ana pisze:Endriu, ponoć wiocha, nie było pytaniaendriugto pisze:Nie widziałem. Podeślij link.ana pisze:Re5pect dziękuję.
Endriu myślisz że te z Allegro to lipa?
https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... mrc&uact=8
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Przepływka ogólnie nie jest łatwa do dokładnej diagnostyki, najlepsze efekty daje podmiana na znaną i sprawdzoną. Sam inaczej nie sprawdzisz. Tzn. bez problemu możesz sprawdzić np. zasilanie (pin 5, kabel niebiesko-żółty) i masę (pin 1. kabel brązowy to masa nadwozia, pin 2, kabel niebiesko-zielony to masa z ecu), ale już działania przepływki nie bardzo. Jak nie będzie zasilania na pinie 5, możesz przelutować przekaźnik wtrysków (biały po lewej w drugim rzędzie, lubi miewać zimne luty). Masa na pinie 1 pochodzi z silnika, brązowy kabel jest przykręcony do kolektora ssącego. Tam gdzie listwa, ale bliżej przodu silnika, bo jest jeszcze jedna masa pod drugą śrubą listwy. Masa jest wspólna dla przepływomierza, ecu i ezk, a jak jest egr to i dla niego.MarcinNog pisze:Czyli wg numeru mam dóbra. Ale nie jestem pewien czy jest sprawna. Czy jest jakiś sposób sprawdzenia jej przez takiego laika jak ja?
0 x
- saabauto
- Posty: 654
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Tak jak @Fonderal pisze, ciężko jest sprawdzić przepływomierz, ale z praktyki podpowiem, jak to zrobić.fonderal pisze:Przepływka ogólnie nie jest łatwa do dokładnej diagnostyki, najlepsze efekty daje podmiana na znaną i sprawdzoną. Sam inaczej nie sprawdzisz. Tzn. bez problemu możesz sprawdzić np. zasilanie (pin 5, kabel niebiesko-żółty) i masę (pin 1. kabel brązowy to masa nadwozia, pin 2, kabel niebiesko-zielony to masa z ecu), ale już działania przepływki nie bardzo. Jak nie będzie zasilania na pinie 5, możesz przelutować przekaźnik wtrysków (biały po lewej w drugim rzędzie, lubi miewać zimne luty). Masa na pinie 1 pochodzi z silnika, brązowy kabel jest przykręcony do kolektora ssącego. Tam gdzie listwa, ale bliżej przodu silnika, bo jest jeszcze jedna masa pod drugą śrubą listwy. Masa jest wspólna dla przepływomierza, ecu i ezk, a jak jest egr to i dla niego.MarcinNog pisze:Czyli wg numeru mam dóbra. Ale nie jestem pewien czy jest sprawna. Czy jest jakiś sposób sprawdzenia jej przez takiego laika jak ja?
Wolnossący silnik jest najlepszym testerem sprawności przepływomierza.
Turbo ma na tyle bezwładny układ, że jeśli w samej elektronice przepływomierza nie ma ewidentnego błędu, to turbodoładowany silnik będzie pracował na uszkodzonym przepływomierzu.
Testuje się tak: do wolnossaka rozgrzanego do temperatury pracy, który pracuje dobrze - nie wywala checka i nie ma objawów (spadek mocy, zalewanie) podstawia się podejrzany przepływomierz, uprzednio kasując w rzeczonym wolnossaku mapę i korekty paliwowe poprzez odłączenie aku na 30 sekund.
Po podłączeniu podejrzanego przepływomierza i odpaleniu silnika, po około 10 sekundach pracy (ustabilizowaniu obrotów) jeśli silnik będzie miał prawidłowe wolne obroty, będzie wkręcał się w obroty bez czknięć i dławienia, zaś podczas jazdy będzie przyspieszał liniowo - przepływomierz jest ok.
Uszkodzony przepływomierz w wolnossaku potrafi nawet uniemożliwić odpalenie silnika, a po odpaleniu zalewa i nie pozwala wkręcić w obroty.
Szczególnym i złośliwym przypadkiem jest przepływomierz 007 - ten potrafi uszkodzić się tak, że przez pierwszą minutę silnik działa na nim dobrze, a potem słabnie, po uruchomieniu także przez chwilę (20 sekund) potrafi być ok, a potem zaczyna robić totalnie ubogą mieszankę, kichanie w dolot, zaś jego odłączenie nie spowoduje poprawy pracy silnika, tak, jak ma to miejsce w przypadku przepływek 016.
1 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Mam 940 Sedan 92 rok i pęknięty nieco przedni zderzak, a pokazał się 940 kombi rok 91 na części - czy zderzak z niego powinien pasować do mojego? Na foto wygląda tak samo, ale może są jakieś szczegóły...? I ewentualnie ile warto proponować, stówka ok czy za bardzo cebulą zapachnie?
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Przedni powinien być taki sam, tylne są oczywiście inne. Jak samo poszycie to czasem za stówkę uda się wyrwać jak z belką metalową i amortyzatorami to warto dać nawet dwie.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Fonderal, saabauto dzięki za podpowiedzi. W takim razie sam raczej nie będę tego sprawdzał wg opisu bo na 99% coś zrobię źle. W grę wchodzi kupno nowej. W sumie to nowej używanej ( tylko czy będzie sprawna) bądź nowej nowej ale zamiennika bo Ori to spory koszt. Szkoda że ludzie którzy się dobrze znają na tych samochodach tak daleko ode mnie mieszkają !;);) Bede walczył z tymi objawami może mi się uda to ogarnąć. Pozdrawiam
0 x