To jak to było z tym szyberdachem w 245?
-
Onlineendriugto
- Posty: 3658
- Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
- Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886
Re: To jak to było z tym szyberdachem w 245?
Szyber nie wykluczał montażu bagażnika bo wsuwał się pod dach. Moim zdaniem chodziło o sztywność nadwozia. Może w konstrukcji dachu kombi są jakieś dodatkowe belki wzmacniające konstrukcje.
0 x
Re: To jak to było z tym szyberdachem w 245?
Bagażnik też wg mnie nie ma znaczenia, bo przecież montuje się go jednak bardziej z tyłu. Poza tym w 740 kombi szyber już był, a przez ładnych prę lat te modele były produkowane równolegle.
Być może faktycznie nie byli w stanie poradzić sobie technicznie ze sztywnością tak długiego dachu w połączeniu z szybrem i udało im się to rozwiązać konstrukcyjnie dopiero przy projektowaniu serii 700?
Być może faktycznie nie byli w stanie poradzić sobie technicznie ze sztywnością tak długiego dachu w połączeniu z szybrem i udało im się to rozwiązać konstrukcyjnie dopiero przy projektowaniu serii 700?
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: To jak to było z tym szyberdachem w 245?
Podsufitka w sedanach z szybrem jest sztywna? Czy też z tej miękkiej szmatki ?
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: To jak to było z tym szyberdachem w 245?
Rozważając ten przypadek trzeba zacząć myśleć o serii 100 i o trochę dłuższym przykręcanym na stałe bagażniku z raszkami na samym dachu i skończyć przemyślenia na serii 700. Ciężar bagażu rozkładał się głownie na samym dachu i nie wzmocniony dach mógłby się zwyczajnie zapaść. W linii słupka B jest poprzeczne wzmocnie, a bagażnik zaczyna się tuż za nim. Owe wzmocnienie wyklucza montaż szyberdachu bynajmniej oryginalnego wsuwanego pod dach. Analogicznie jest z każdym słupkiem bagażnika. Przykręcany jest przy samym wzmocnieniu. Przypadek ? Zapomnieli o szyberdachu ? Z drugiej strony możliwe że tak im zależało na usztywnieniu słupków B że rezygnowali z szyberdachu. Pytanie dlaczego niektórzy usuwają to wzmocnienie i montują szyberdach? Skoro zostało wspomniane zostało o serii 700. Montowano już tam szyberdach. Wzmocnienie zostało cofnięte do tyłu. Bagażniki z raszkami/listewkami skrócili. Dlaczego ? Może nie koniecznie chodziło o usztywnienie dachu w miejscach gdzie przykręca się bagażnik/słupki. Sadzę że dach nie powinien być obciążany w obszarze szyberdachu i prowadnic bo mogło to prowadzić do złej pracy a przede wszystkim rozszczelnienia szyberdachu. Taka jest moja teoria, która potwierdza że bagażnik wykluczał montaż szyberdachu/szyberdach wykluczał montaż bagażnika
Powyższe ma dla mnie sen jeśli już wtedy były szyberdachy. Możliwe że przy projektowaniu serii 100 nie myśleli o szyberdachu. Poszło tam wzmocnienie, a że Volvo nie lubiło zmian to tak już zostało. Skoro przyzwyczaili się do tylnych drzwi w kombi od sedana to i bez szyberdachu się obejdą Tak czy inaczej serwisowy/fabryczny montaż szyberdachu uniemożliwiało poprzeczne wzmocnienie.
na niebiesko zaznaczyłem wzmocnienia
krótszy bagażnik w serii 700
krótszy bagażnik na 200
Powyższe ma dla mnie sen jeśli już wtedy były szyberdachy. Możliwe że przy projektowaniu serii 100 nie myśleli o szyberdachu. Poszło tam wzmocnienie, a że Volvo nie lubiło zmian to tak już zostało. Skoro przyzwyczaili się do tylnych drzwi w kombi od sedana to i bez szyberdachu się obejdą Tak czy inaczej serwisowy/fabryczny montaż szyberdachu uniemożliwiało poprzeczne wzmocnienie.
na niebiesko zaznaczyłem wzmocnienia
krótszy bagażnik w serii 700
krótszy bagażnik na 200
Ostatnio zmieniony 04 sierpnia 2016, 17:30 przez JoeM, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
-
Onlineendriugto
- Posty: 3658
- Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
- Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886
Re: To jak to było z tym szyberdachem w 245?
Mam sztywną podsufitkę.dom?n pisze:Podsufitka w sedanach z szybrem jest sztywna? Czy też z tej miękkiej szmatki ?
0 x
Re: To jak to było z tym szyberdachem w 245?
Kiedyś miałem takiego resoraka. Jeden z pierwszych. Dokładnie w takim kolorze...
Ale czy miał szyber - nie pamiętam...
Taki off topic...
Ale czy miał szyber - nie pamiętam...
Taki off topic...
0 x
-
Onlineendriugto
- Posty: 3658
- Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
- Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886
Re: To jak to było z tym szyberdachem w 245?
Widziałem dzisiaj model papierowy 240 wagon czerwony poliftowy z szyberdachem...
0 x