Witam
Standardowo zacznę od historii, choć nie jest szczególnie ciekawa W niedzielny wieczór znajomy podesłał mi ogłoszenie i pomimo późnej pory udało się umówić na spotkanie na dzień następny. Rano w pociąg i po kilku godzinach jestem w Kętrzynie
Co do auta..
Fabrykę opuścił jako 744 GLE Turbodiesel w '89 roku. Nowe auto zakupil Pan z Gdynii 23 maja i kilka dni później dotarło po Polski statkiem. Co ciekawe było serwisowane w ASO Gdańsk od początku co potwierdzone jest książką serwisową. Do 2016 pozostawało w jednych rękach, drugim właścicielem był twórca "projektu", a ja jestem 3. Posiadam wszelkie dokumentację od nowości (faktura zakupu z salonu, dokumenty przewozowe, opłaty cła itp) oraz komplet 3 kluczyków.
Aktualnie Volviak jest ma małych modyfikacjach, min. :
- obniżone zawieszenie, przód na wkladach z Calibry, tył T5
- szeroką stal 16", nie znam szerokości, ale obstawiam 9/10"
- Silnik. Tu zaszło najwięcej zmian, więc z grubsza - turbo z e60 3litrowego ze zmienna geometria, wydajniejsze wtryski z 2.5TDi, duży FMIC, wydech przelotowy 2.5"/3"
- Dyfer z fabryczna szpera, aktualnie zmielony
- W środku standard, dolozony jedynie wskaźnik doładowania
Auto jeździ całkiem przyjemnie, choć jest duży lag, turbo wstaje od ok 3tys obrotów, pompuje 2bary
Na chwilę obecną wymieniamy bebechy dyfra, potem serwis startowy i wizyta na hamowni. Poprzednik twierdził, że auto ma 230km, ile w tym prawdy to się okaże, ale seryjna 945 b230ft zostaje daaaaaaaleko w tyle. Zastanawiam się ile przezyje 30sto letni diesel doładowania 2barów przy 5tys obrotów, czas pokaże
Dzięki i pozdrawiam!
Piona
744 D24Tic '89
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 16 października 2015, 10:17
744 D24Tic '89
- Załączniki
-
- IMG-20180605-WA0006.jpg (259.49 KiB) Przejrzano 8881 razy
-
- IMG-20180605-WA0001.jpg (247.75 KiB) Przejrzano 8881 razy
-
- IMG-20180605-WA0007.jpg (271.94 KiB) Przejrzano 8881 razy
-
- IMG-20180605-WA0004.jpg (287.84 KiB) Przejrzano 8881 razy
Ostatnio zmieniony 11 czerwca 2018, 13:23 przez macie kesz?, łącznie zmieniany 1 raz.
1 x
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 16 października 2015, 10:17
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 16 października 2015, 10:17
Re: 744 D24Tic '89
Jak już się zaczyna odpychać to nie ma tragedii. Za to przy np 1800obrotów i dodaniu gazu mocniej niż standardowo Volvo znika z pola widzenia!endriugto pisze:Ładna sylwetka. Ale to musi dymić
0 x
Re: 744 D24Tic '89
podniesie głowicę jak ogarnięta jest geometria
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico
Re: 744 D24Tic '89
Mega fajny projekt!
Masz jakieś filmiki? 0-100 będzie raczej mało wymierne przy takiej turbodziurze, ale np. 100-200 coś by pokazało
Felga pasuje idealnie. Ktoś robił to auto z głową.
Masz jakieś filmiki? 0-100 będzie raczej mało wymierne przy takiej turbodziurze, ale np. 100-200 coś by pokazało
Felga pasuje idealnie. Ktoś robił to auto z głową.
0 x
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 16 października 2015, 10:17
Re: 744 D24Tic '89
Gdyby ktoś był zainteresowany to proszę o kontakt - łoś musi znaleźć inny dom. Niestety '72 144ka również. Podobnie a6 c5 230km Quattro i T4 Multivan (małe lokowanie produktu):(
0 x
Re: 744 D24Tic '89
Ile za kołamacie kesz? pisze:Gdyby ktoś był zainteresowany to proszę o kontakt /.../
A na poważnie, to współczuję, bo widać, że kasa potrzebna na szybko. No chyba, że po prostu pojawiło się coś tak godnego zakupu, że trzeba wszystko wyprzedać
Pytanie, jaki rozmiar mają felgi (edit. doczytałem) i jakiej wielkości są opony Chyba by mi taki look pasował
0 x