Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

dom?n pisze:
to_masz pisze: Tak, byłby to komplet. Kuba do swojego pickupa montował sprężarkę z jakiegoś Land Rovera, sądzę że można tam dopasować cokolwiek
W zestawie z zeszłego roku był kompresor z Opla. Filozofii wielkiej nie ma, ciśnienia są podobne. Przyłącza standardowe. O ile same amory w NL znalazłem, to już kompresora nie widzialem.

Ciekawostka - obie forumowe 965 turbo mialy/maja właśnie te amortyzatory. Ciekawe, czy to był swego rodzaju standard.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3082
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

bnw pisze:
dom?n pisze:
to_masz pisze: Tak, byłby to komplet. Kuba do swojego pickupa montował sprężarkę z jakiegoś Land Rovera, sądzę że można tam dopasować cokolwiek
W zestawie z zeszłego roku był kompresor z Opla. Filozofii wielkiej nie ma, ciśnienia są podobne. Przyłącza standardowe. O ile same amory w NL znalazłem, to już kompresora nie widzialem.

Ciekawostka - obie forumowe 965 turbo mialy/maja właśnie te amortyzatory. Ciekawe, czy to był swego rodzaju standard.
To była fanaberia kupującego. Nie natrafiłem w czeluściach internetu by Monroe dostarczał do montażu wraz z manometrem i kompresor. Ale wykluczyć jest ciężko, , ze nie, gdyż Volvo nie odp.... maniany. Ja taki kompresor mam wyszarpany z 960, ale nie ma na nim żadnych oznaczeń producenta

Obrazek
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3048
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Nie warto się bawić w oryginalne kompresory, tak jak nie warto się bawić w oryginalne głośniki. To ma działać, a nie mieć 30 lat i zdechnąć tydzień po montażu.
4 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3656
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

endriugto pisze:
saabauto pisze:
endriugto pisze: No własnie odebrałem aku od speca od którego kupiłem ją w zeszłym roku i zamontowałem w poniedziałek. Na koniec roku ta bateria też zupełnie padła i zawiozłem mu na diagnozę. Oddał mi naładowaną i powiedział że wszystko jest ok. Faktycznie teraz jak ją sprawdziłem to miała 11V i podłączyłem ją do ładowania. W zeszłym roku koleś od aku mówił że może auto drenuje baterie...
Aniemówiłem? :-) prędkościomierz mnie naprowadził. Tak się dzieje w 200/700 jak jest kucnięta bateria i dajesz duze obciążenie.
To teraz trzeba sprawdzić czy to aku jest jednak padnięte czy coś dernuje baterię. Chyba zamienię aku z siedemsetą.
Po naładowaniu aku autko pięknie odpaliło i jestem nim dzisiaj w pracy zobaczymy co wydarzy się po paru godzinach. Wziąłem woltomierz :)
0 x
maab
Posty: 19
Rejestracja: 09 listopada 2018, 12:02

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: maab »

Siema,
Mam wątpliwość dotyczącą rozrusznika do B230FT. Że rorzuszniki do redblocków są fizycznie wymienne to już wiem, ale czytam też, że były dwie wersje: 1,1 kW i 1,4 kW. Czy dobrze podejrzewam, że do wersji turbo nadaje się ten słabszy? I czy jak wsadzę mocniejszy to czy na tym stracę? :) Dzięki za pomoc.
0 x
760 Turbo '89 B230FT M46
Awatar użytkownika
Miś
Posty: 758
Rejestracja: 11 lipca 2016, 20:40
Lokalizacja: Kalisz, UK

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Miś »

Szybkie pytanko... kojarzy ktoś nalepki VOLVO SPECIAL DELIVERY? Wiem że ktoś sprzedawał takie gdzieś i za żadne skarby nie mogę tego znaleźć.
0 x
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

MarcinNog pisze:
nckpol pisze:
MarcinNog pisze:Szybkie dwa pytania odnośnie korka po prawej stronie chłodnicy (od czego on jest?) i klimatyzacji. Widzę że mi ucieka płyn z pod niego, nie chce go wyciągać żeby nie wylać całego płynu. Może ktoś wie jak on wygląda w całości, można kupić taki nowy bądź tą uszczelkę żeby wymienić?
A drugie pytanie dotyczy klimatyzacji. Klimatyzacja działa dobrze przez jakiś czas a potem się wyłączy i nie chłodzi. Tzn na moje oko jak się schłodzi trochę silnik bądź układ klimatyzacji to działa na nowo. A le po rozgrzaniu i przejechaniu ok 20km przestaje działać. Ma ktoś jakąś teorie na to?
Możesz pokusić się o wymianę uszczelki na nową - w tym rozmiarze jest na rynku kilka czujników temperatury za dosłownie kilkanaście złotych i przy nich będziesz miał uszczelkę.

Co do klimatyzacji ja bym jeszcze sprawdził przerwe na sprzęgle klimatyzacji - może jest już na tyle duża że po chwili pracy i złapaniu większej temperatury traci "połączenie" i sprzęgło się rozłącza
Uszczelki w takim razie poszukam i przy okazji wymiany płynu zmienię. Co do klimy to jak się sprawdza ta przerwę ?
Zgoogluj i wszystko stanie się jasne. W dużym skrócie reguluje się ją podkładkami pomiędzy sprzęgłem a sprężarką
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3656
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Miś pisze:Szybkie pytanko... kojarzy ktoś nalepki VOLVO SPECIAL DELIVERY? Wiem że ktoś sprzedawał takie gdzieś i za żadne skarby nie mogę tego znaleźć.
U Burtona są. Jest nowa dopisywajka z zbiorowych.
1 x
Awatar użytkownika
marcinGT
Posty: 104
Rejestracja: 05 lutego 2017, 14:23
Lokalizacja: PGN

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: marcinGT »

bnw pisze:
zlyzuw pisze:Manometr od NIVO.
To jest Monroe leveling system.

Co do pytania o kompletnosc to całość stanowią amortyzatory wraz z przewodami + zespół manometru w wersji tańszej, w wersji pełnej jest kompresor i klikadelko że wskaźnikiem. Tania wersję pompujesz na stacji, droższa - z guziczka.

Ceny: w zeszłym roku sprzedał się cały zestaw za 1700 pln. Pojedyncze amortyzatory są czasami w sprzedaży, cena to ok 800-900 pln za sztukę. Dla porównania - nivomat to około 1300-1700 pln na stronę.
Swoją drogą moje, mimo że wyglądają i działają bardzo spoko niestety wymagają częstego dopompowywania. Zimą praktycznie po 1-2 dniach schodziło powietrze, teraz jak jest ciepło ciśnienie trzyma z tydzień, niemniej trochę to upierdliwe. Wszystkie pokrętła są podokręcane.
0 x
koniorro
Posty: 12
Rejestracja: 19 października 2018, 19:24

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: koniorro »

Skrzynia M90 a piec 2.3 turbo z 98
0 x
ODPOWIEDZ