Super, czyi jednak się różnią! Dzięki za info Na szczęście mam dodatkowy komplet pod abssambo pisze:Róznica w układzie hamulcowym (ABS vs NonABS) wymusza zmianę typu zacisków przednich.Maciek4530 pisze:Czy w 240 z końcówki produkcji (poliftach) występowały 2 systemy układów hamulcowych na Griling(przód)/ATE(tył)?. Z tego co wskazuje większość przednie zaciski mają po 2 zaworki pod dwa obwody (także Girling), jednakże w moim wozie 91' ABS oraz na zwrotnicy 92' z wozu z ABS są tożsame zaciski z tylko jednym zaworkiem... Z tego co wyczytałem w Haynes faktycznie są 2 rodzaje samych Girlingów czy cos w ten deseń... Czy pomijając tą różnice (jeśli faktycznie występuje) cała reszta zacisku jest tożsama? Czy może ja mam coś konkretnie pochrzanione z moim wozem... Help :O
haynes_układ.png
Te do układu z ABS (po jednym odpowietrzniku) nie są zamienne z tymi bez ABSu.
Tylne niezależnie od producenta są zamienne.
pozdrawiam
sambo
Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
- Maciek4530
- Posty: 1246
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Czy zestaw czujnik prędkości starego typu + koronka na dyfer z 12 otworami + stalowa pokrywa dyfra z 240 ma prawo poprawnie zadziałać w 940? Wiem tyle, ze wtyczka pasuje..
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Volvo 244Auto stoi krzywo na tylnej osi. Lewa strona niżej o trzy cm. Wymieniłem sprężyny i amortyzatory. Auto dalej stoi krzywo. Gdzie szukać przyczyny. Zdzwona nie było.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Sprawdź stan tych dużych silentbloków w moście. Często są wyrobione i tył siada o ok. 2 cm. Być może siadło z jednej strony.
2 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Ubiegłeś mnie, dokładnie o tym samym pomyślałem. Jeżeli nowe sprężyny i amortyzatory zamontowane poprawnie, a stalowe podstawy sprężyn i gumowe podkładki pod nie są ok, to raczej ciężko żeby coś innego dawało taki efekt.voglt pisze:Sprawdź stan tych dużych silentbloków w moście. Często są wyrobione i tył siada o ok. 2 cm. Być może siadło z jednej strony.
1 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Ewentualnie sprawdź, czy masz przód równy, bo to też wpływa na ułożenie tyłu.
1 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Wymieniał ktoś może tulejki wybieraka w skrzyni M47? W mojej 240 drążek ma już takie luzy, że aż strach. Teorię wymiany tych tulejek znam, pytanie czy da się to zrobić bez opuszczania skrzyni będąc jedynie pod samochodem.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Tak, ja wymieniałem. Nawet jest gdzieś film na YT jak to zrobić.
1 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
sprawdź też ciśnienie w oponach. Wiem, ze banał ale....voglt pisze:Sprawdź stan tych dużych silentbloków w moście. Często są wyrobione i tył siada o ok. 2 cm. Być może siadło z jednej strony.
0 x
STOP wariatom i chamom na drodze.
- Maciek4530
- Posty: 1246
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Dwa 240, jeden sedan 87, drugi kombi 91' po dzwonie w LT - oba przechylone na lewo i tył. Powód? Myślę że wiele, lata ugniatania strony kierowcy, butle LPG z tyłu (w kombi nawet po lewej stronie ale dopiero 3 lata) - kilka osób z którymi to konsultowałem też ma taką sytuację Osobiście już się przyzwyczaiłem.Bałuch 79 pisze:Volvo 244Auto stoi krzywo na tylnej osi. Lewa strona niżej o trzy cm. Wymieniłem sprężyny i amortyzatory. Auto dalej stoi krzywo. Gdzie szukać przyczyny. Zdzwona nie było.
PS: czy to na sprężynach z benzyny (seryjnych) czy tych z Diesla jest praktycznie to samo.
Jeśli jednak wydrążysz temat, chętnie dowiem się jak to wyrównać
0 x