Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
MateuszM
Posty: 109
Rejestracja: 19 sierpnia 2019, 21:17
Lokalizacja: Wrocław

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MateuszM »

Może i głupie pytanie, ale szukam zaślepki 48mm do łożyska przedniego koła.. zmierzyłem tą co zostala, 48mm, kupiłem jakieś firmy Al-Ko w tym rozmiarze i się to nie trzyma, troszke inne przetloczenia/skosy itp. więc może ktoś, coś wie gdzie dostać pasujące do naszych aut.... ?
0 x
Awatar użytkownika
Bałuch 79
Posty: 268
Rejestracja: 09 kwietnia 2019, 21:37
Lokalizacja: KRA
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Bałuch 79 »

Masz może jeszcze namiary na tego sprzedającego?
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1296
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Bałuch 79 pisze:
Masz może jeszcze namiary na tego sprzedającego?
Oj nie, nie zapisywałem sobie.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

MateuszM pisze:Może i głupie pytanie, ale szukam zaślepki 48mm do łożyska przedniego koła.. zmierzyłem tą co zostala, 48mm, kupiłem jakieś firmy Al-Ko w tym rozmiarze i się to nie trzyma, troszke inne przetloczenia/skosy itp. więc może ktoś, coś wie gdzie dostać pasujące do naszych aut.... ?
https://www.draken.com.pl/volvo/lozyska ... &results=1
Ale swoje kosztuje... Alternatywą szrot.
0 x
Awatar użytkownika
MateuszM
Posty: 109
Rejestracja: 19 sierpnia 2019, 21:17
Lokalizacja: Wrocław

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MateuszM »

fonderal pisze: https://www.draken.com.pl/volvo/lozyska ... &results=1
Ale swoje kosztuje... Alternatywą szrot.

Dzięki fonderal, widzialem je u nich wiele miesiecy temu i nie wiedząc czemu, nie mogłem tego odszukać teraz... raz jeszcze dzięki.
0 x
Lucius von Marbach
Posty: 4
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:42
Lokalizacja: Wrocław

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Lucius von Marbach »

Problem z maską w 960, 1993.

Zamek od strony pasażera nie łapie bolca maski. Tzn. łapie, ale po dociśnięciu strony kierowcy, maska wyskakuje po stronie pasażera.
Uchwyt zamka cofa się po pociągnięciu za dźwignię.

Jest na to jakieś remedium, czy muszę kupić nowy zamek?
0 x
Awatar użytkownika
populus
Posty: 64
Rejestracja: 05 marca 2017, 23:41

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: populus »

Witam,
1) ktoś może posiada tajne dojście do skraplacza klimatyzacji do 740 przedlift, wersja bez osuszczacza. Nr OEM 1362149 - niestety w internetach brak...
2) czy macie jakiś namiar na angielskie strony do reperaturek (różne od progów, nadkoli, podstawa akumulatora itp.)?
3) z jakiego halogenu (wielkościowo) dopasuję odbłyśniki do oryginalnych "boschowskich" lamp wchodzących w dokładkę zderzaka?
4) do regeneracji mam zaciski, czy na rynku jest coś godnego uwagi poza Autofren'em i Frenkitem? które podobno i tak nie uchodzą za najlepsze....

Dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam
0 x
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

populus pisze:Witam,
1) ktoś może posiada tajne dojście do skraplacza klimatyzacji do 740 przedlift, wersja bez osuszczacza. Nr OEM 1362149 - niestety w internetach brak...
2) czy macie jakiś namiar na angielskie strony do reperaturek (różne od progów, nadkoli, podstawa akumulatora itp.)?
3) z jakiego halogenu (wielkościowo) dopasuję odbłyśniki do oryginalnych "boschowskich" lamp wchodzących w dokładkę zderzaka?
4) do regeneracji mam zaciski, czy na rynku jest coś godnego uwagi poza Autofren'em i Frenkitem? które podobno i tak nie uchodzą za najlepsze....

Dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam
Ad.4. Używałem zestawów Autofrena i Frenkita, oba ujdą, jakość zdatna do użytkowania i montażu, zarówno jedne jaki i drugie 5 lat po wymianie działają bez zarzutu. Problem jest gdzie indziej, może się okazać, że zaciski które masz już się nie nadają do regeneracji. Problemem są wżery w cylinderku i korozja/ubytki materiału w tylnych zaciskach w miejscu stuku klocka z zaciskiem. W każdym razie zaciski z mojego auta w mojej ocenie już się nie nadawały i trochę się najeździłem po okolicznych szrotach zanim dostałem zaciski których stan rokował na powodzenie regeneracji. Pierwszy etap to umycie zacisku bez rozbierania, następnie zawieźć do piaskowania (pamiętać zabezpieczyć gwinty). Po piaskowaniu rozebrać, wymyć w benzynie, poskładać używając do smarowania tłoczka i gum wazeliny technicznej. Do malowania zacisków polecam cynk w spreju, ja użyłem takiego czegoś z 4 czy 5 warstw i o dziwo po 5 latach zaciski nadal nie rdzewieją.
2 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

xjtdi pisze:
populus pisze:Witam,
1) ktoś może posiada tajne dojście do skraplacza klimatyzacji do 740 przedlift, wersja bez osuszczacza. Nr OEM 1362149 - niestety w internetach brak...
2) czy macie jakiś namiar na angielskie strony do reperaturek (różne od progów, nadkoli, podstawa akumulatora itp.)?
3) z jakiego halogenu (wielkościowo) dopasuję odbłyśniki do oryginalnych "boschowskich" lamp wchodzących w dokładkę zderzaka?
4) do regeneracji mam zaciski, czy na rynku jest coś godnego uwagi poza Autofren'em i Frenkitem? które podobno i tak nie uchodzą za najlepsze....

Dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam
Ad.4. Używałem zestawów Autofrena i Frenkita, oba ujdą, jakość zdatna do użytkowania i montażu, zarówno jedne jaki i drugie 5 lat po wymianie działają bez zarzutu. Problem jest gdzie indziej, może się okazać, że zaciski które masz już się nie nadają do regeneracji. Problemem są wżery w cylinderku i korozja/ubytki materiału w tylnych zaciskach w miejscu stuku klocka z zaciskiem. W każdym razie zaciski z mojego auta w mojej ocenie już się nie nadawały i trochę się najeździłem po okolicznych szrotach zanim dostałem zaciski których stan rokował na powodzenie regeneracji. Pierwszy etap to umycie zacisku bez rozbierania, następnie zawieźć do piaskowania (pamiętać zabezpieczyć gwinty). Po piaskowaniu rozebrać, wymyć w benzynie, poskładać używając do smarowania tłoczka i gum wazeliny technicznej. Do malowania zacisków polecam cynk w spreju, ja użyłem takiego czegoś z 4 czy 5 warstw i o dziwo po 5 latach zaciski nadal nie rdzewieją.
Jakiej marki farbą malowałeś proszę powiedz, bo po śrucie i piasku podkład + farba "do żeliwa" zrobiła się piegowato-pryszczato-ruda jak rura kanalizacyjna z odpadkami.
:-) 5 lat nie zaglądać do hebli. Pozazdraszczam ;)
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Sinuspi pisze:
xjtdi pisze:
populus pisze:Witam,
1) ktoś może posiada tajne dojście do skraplacza klimatyzacji do 740 przedlift, wersja bez osuszczacza. Nr OEM 1362149 - niestety w internetach brak...
2) czy macie jakiś namiar na angielskie strony do reperaturek (różne od progów, nadkoli, podstawa akumulatora itp.)?
3) z jakiego halogenu (wielkościowo) dopasuję odbłyśniki do oryginalnych "boschowskich" lamp wchodzących w dokładkę zderzaka?
4) do regeneracji mam zaciski, czy na rynku jest coś godnego uwagi poza Autofren'em i Frenkitem? które podobno i tak nie uchodzą za najlepsze....

Dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam
Ad.4. Używałem zestawów Autofrena i Frenkita, oba ujdą, jakość zdatna do użytkowania i montażu, zarówno jedne jaki i drugie 5 lat po wymianie działają bez zarzutu. Problem jest gdzie indziej, może się okazać, że zaciski które masz już się nie nadają do regeneracji. Problemem są wżery w cylinderku i korozja/ubytki materiału w tylnych zaciskach w miejscu stuku klocka z zaciskiem. W każdym razie zaciski z mojego auta w mojej ocenie już się nie nadawały i trochę się najeździłem po okolicznych szrotach zanim dostałem zaciski których stan rokował na powodzenie regeneracji. Pierwszy etap to umycie zacisku bez rozbierania, następnie zawieźć do piaskowania (pamiętać zabezpieczyć gwinty). Po piaskowaniu rozebrać, wymyć w benzynie, poskładać używając do smarowania tłoczka i gum wazeliny technicznej. Do malowania zacisków polecam cynk w spreju, ja użyłem takiego czegoś z 4 czy 5 warstw i o dziwo po 5 latach zaciski nadal nie rdzewieją.
Jakiej marki farbą malowałeś proszę powiedz, bo po śrucie i piasku podkład + farba "do żeliwa" zrobiła się piegowato-pryszczato-ruda jak rura kanalizacyjna z odpadkami.
:-) 5 lat nie zaglądać do hebli. Pozazdraszczam ;)
Nie no klocki z przodu juz musiałem w tym roku zmienić, reszta tak jak wtedy złożyłem pozostała bez zmian.
Farba na 99% była z krainy deszczowców bo miała taki duży napis "caramba" lub "carramba". Producenta nie pamiętam ale z tych farb które mieli w sklepie z typu cynk w sprayu miała największa zawartość cynku. Po 1 czy 2 malowaniu wyglądało to średnio bo porowata powierzchnia po piaskowaniu + cienka warstwa farby nie robią roboty. Ale po 4-5 warstwach już było ładnie, do dziś zaciski nie rdzewieja.
1 x
ODPOWIEDZ